اسمارت‌فون ردمی 10 با تراشه هلیو G88 و نمایشگر 90 هرتزی رسما معرفی شد

در حالی‌که برند ردمی کسب‌وکار خود را در جهات گوناگونی گسترش داده است؛ اما تولید هندست‌های سری معمولی کماکان کلیدی‌ترین فعالیت این نماد تجاری به‌شمار می‌رود. این سری از هندست‌ها بر تولید محصولاتی مقرون‌به‌صرفه تمرکز دارند. برند جدید ردمی 10 نیز با وجود چندین به‌روزرسانی عمده و به‌کارگیری چند مشخصه جدید تلاش می‌کند تا برتری خود در این حوزه را به رخ رقبا بکشد.

ردمی 10 نخستین هندست سری عادی ردمی مجهز به نمایشگری با نرخ نوسازی بالا است. این اسمارت‌فون از یک نمایشگر 6.5 اینچی LCD با رزولوشن 1080p، نسبت ابعاد 20:9 و نرخ نوسازی حداکثر 90 هرتزی (فعالیت در حالات 60 و 45 هرتزی نیز امکان‌پذیر خواهد بود) بهره می‌گیرد. بعلاوه ردمی 10 نخستین هندستی است که از تراشه جدید هلیو G88 ساخت شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. این تراشه ورژن ارتقایافته هلیو G85 به‌شمار رفته و امکان دستیابی به نرخ نوسازی بالاتر در رزولوشن فول اچ‌دی پلاس را فراهم می‌کند.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی یکی دیگر از برگ‌های برنده ردمی 10 محسوب می‌شود. این دوربین از بالاترین رزولوشن در میان مدل‌های عادی ردمی برخوردار است (هندست‌های سری ردمی نوت از دوربین‌هایی با رزولوشن‌ بالاتر استفاده می‌کنند؛ اما قیمت آن‌ها نیز به‌مراتب گران‌تر است).

لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های ماژول دوربین پشتی را تشکیل می‌دهند. دوربین جلویی گوشی نیز درون یک حفره کروی‌شکل مستقر شده و از رزولوشن 8 مگاپیکسلی برخوردار است.

هندست‌های این سری با استفاده از باتری‌هایی بزرگتر از حد متوسط شناخته شده‌اند و ردمی 10 نیز از این قاعده مستثنی نیست. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این هندست از شارژ 18 واتی در بستر سیم و شارژ معکوس 9 واتی پشتیبانی می‌کند. این هندست علیرغم ماهیت مقرون‌به‌صرفه خود همراه با یک آداپتور شارژر 22.5 واتی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

اسپیکرهای دوگانه و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون سایر امکانات جالب ردمی 10 را تشکیل می‌دهند. این هندست مجهز به اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه بوده و سیستم فیس آنلاک نیز با کمک دوربین سلفی عمل خواهد کرد. با این‌حال در رابطه با ردمی 10 اخبار ناخوشایندی نیز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی اشاره کرد.

این هندست با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 روانه بازار می‌شود. همچنین مشتریان می‌توانند از میان 3 مدل رنگی خاکستری (Carbon Gray)، سفید (Pebble White) و آبی (Sea Blue) یکی را انتخاب کنند. در رابطه با عرضه احتمالی مدل پرو یا سایر ورژن‌های این هندست هنوز هیچ توضیحی ارائه نشده است.

ردمی 10 با مدل‌های رنگی Pebble White، Carbon Gray و Sea Blue به بازار عرضه خواهد شد

مدل پایه شیائومی ردمی 10 مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی است؛ اما ورژن‌های 4/128 و 6/128 گیگابایتی نیز در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. این مدل‌ها به‌ترتیب 180، 200 و 220 دلار قیمت‌گذاری خواهند شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها عرضه ردمی 10 از روز 20 آگوست (29 مرداد ماه) آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارشات مخابره شده از کشور چین، هندست جدید ابتدا با برچسب قیمتی 650 رینگیت (تقریبا معادل با 155 دلار) در بازار مالزی عرضه می‌شود. مدل 6/128 گیگابایتی 750 رینگیت قیمت‌گذاری شده و ورژن میانی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز در بازار مالزی قابل دسترس نخواهد بود.

2 در مورد “اسمارت‌فون ردمی 10 با تراشه هلیو G88 و نمایشگر 90 هرتزی رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH