سامسونگ می‌تواند تلویزیون‌های خود در سراسر جهان را از راه دور غیرفعال نماید!

یکی از دلایلی که اخبار سرقت از فروشگا‌ه‌های اپل استور غالبا کمتر از حد انتظار شنیده می‌شود این است که شرکت اپل برای محصولات تولیدی خود بعضا تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

این پدیده بدان معناست که کمپانی در صورت به سرقت رفتن محصولات خود قادر به از کار انداختن آن‌ها از راه دور خواهد بود. در نتیجه سارقان صرفا دستگاه‌هایی گران‌قیمت اما بلا استفاده را در اختیار خواهند داشت.

به‌نظر می‌رسد شرکت سامسونگ نیز چنین قابلیتی را در تلویزیون‌های خود تعبیه نموده است. سامسونگ با انتشار پستی روی وبسایت خود به رویدادی که طی ماه جولای در آفریقای‌جنوبی به وقوع پیوست؛ اشاره کرد.

در این حادثه یک مرکز توزیع محصولات سامسونگ مورد دستبرد قرار گرفت و تعدادی از تلویزیون‌های موجود در آن به سرقت رفت. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که سارقان بابت این اقدام تبهکارانه خود به منفعت خاصی دست نخواهند یافت؛ زیرا سامسونگ تلویزیون‌های خود را به فناوری مسدودسازی از راه دور موسوم به TV Block مجهز نموده است.

بر اساس اعلام غول کره‌ای “TV Block نوعی راهکار امنیتی از راه دور است که فعال‌سازی بی‌دلیل و غیرموجه دستگاه‌های تلویزیون سامسونگ را تشخیص داده و تضمین می‌کند که دستگاه‌های تلویزیونی صرفا توسط مالکان حقیقی آن‌ها با گواهی معتبر خرید قابل استفاده هستند. هدف این فناوری مقابله با ایجاد بازارهای ثانویه مرتبط با فروش محصولات غیرقانونی در آفریقای‌جنوبی و خارج از خاک این کشور است. اکنون این فناوری به‌صورت پیش‌فرض بر روی تمامی دستگاه‌های تلویزیونی سامسونگ بارگذاری شده است.”

البته بایستی خاطرنشان کرد که این موضوع بدان معنا نیست که سامسونگ تلویزیون شما را از راه دور غیرفعال خواهد کرد؛ اما بی‌تردید مشخصه‌هایی از این‌دست موجب نگرانی افراد و نهادهایی خواهند شد که بابت سطح دسترسی کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ به تلویزیون شما نگران هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH