۱۰ بازی که در این دهه نادیده گرفته شدند

این دهه، دهه بسیار خوبی برای دنیای گیم بود. در این دهه شما همه‌چیز را در مورد موارد بزرگ و معروف می‌دانید، اما در مورد بازی‌هایی که زیر رادار توجه نبودند چطور؟ چیزی شنیده‌اید؟ بازی‌هایی که واقعاً مورد بی‌توجهی قرار گرفتند.

در این مقاله بازی‌هایی‌ را معرفی خواهیم کرد که در دهه اخیر یعنی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ منتشرشده‌اند اما باوجود فوق‌العاده بودن، موردتوجه قرار نگرفتند و شما خبرهای زیادی از آن‌ها نشنیده‌اید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

FIFA Street (۲۰۱۲)

FIFA-Street-2012

وقت آن است که به نام FIFA Street احترام بگذاریم. زمین‌های بتنی فوتسال، مستقر در فاول، کاراکترها با چهره‌هایی بازیگوش فوتبالیست‌های برتر، این دنیایی دور از هر چیزی است که در سری FIFA قبلاً ارائه‌شده بود. نه‌تنها ازنظر گیم‌پلی، بلکه از بسیاری از نظرها متفاوت بود.

روحیه فوتبال خیابانی در مرکز توجه این بازی بود، هوشمندترین ویژگی بازی دقت شوت کردن آن است که با مهارت‌ها و ترفندهای بیشتر شما بهتر می‌شود. یک بازی متفاوت از سری FIFA که یک تجربه خاص و متفاوت است.


Mad Max (۲۰۱۵)

Mad-Max

یک نبرد سوخته و متروک که در آن رفتگران، در سرزمین‌های مرده پرسه می‌زنند و زنده ماندن به معنای کثیف شدن دستان شما به خون است. بازی مکس دیوانه محصول ۲۰۱۵، که زمین‌های بیابانی سینمایی جورج میلر را به شکلی باشکوه به کنسول‌های بازی آورد.

درست مانند فیلم پرفروش آن، که خیلی به این بازی گره ‌خورده بود، بازی با توقف تولید همراه بود. احتمالاً کمکی به آن نکرد، اما وقتی بازی بالاخره منتشر شد، هم‌زمان با آن، بازی Kojima’s stellar Metal Gear Solid V نیز منتشر شد، همچنین انتشار این بازی باعرضه یک فیلم در همان روزبه نام Avengers Endgame، هم‌زمان شد. این موارد باعث شد که بازی در زمان انتشار دیده نشود.

سپس مجموعه‌ای از نقد و بررسی‌های منفی به‌سوی بازی آمد، بسیاری از آن‌ها خط داستانی ضعیف و فقدان شخصیت‌های زن قوی را که در فیلم حضور داشتند، هدف قرار دادند. این نکات قابل‌توجه بودند، اما آنچه واقعاً توسط منتقدان نادیده گرفته شد، گیم‌پلی فوق‌العاده بازی بود، به‌ویژه سکانس‌های مبارزه با وسایل نقلیه، مبارزاتی که باعث هیجان بسیار زیاد شما می‌شود.


Counter Spy (۲۰۱۴)

Counter Spy

یک بازی جاسوسی دوبعدی که در آن Metal Gear Solid با Saul Bass ملاقات می‌کند. این بازی در دوران جنگ سرد می‌گذرد و یکی از بهترین تجربه‌های مخفی‌کاری دهه گذشته بود که موردتوجه قرار نگرفت.

شما نقش یک جاسوس فوق‌العاده، که مخصوصاً نه آمریکایی است و نه روسی را بر عهده می‌گیرید، در عوض این مورد شما برای یک آژانس بی‌طرف کار می‌کنید که قصد دارد برنامه‌های هسته‌ای هر دو ابرقدرت را برای نجات جهان تخریب کند. با گشت‌وگذار در آزمایشگاه‌ها، پناهگاه‌ها و دیگر مکان فوق مخفی که مملو از افراد بد است، بازی آن‌قدر شیک و جذاب است که فکر می‌کنید با صفحات جوهری یک رمان گرافیکی برخورد کرده‌اید.

درحالی‌که مکانیک‌های مخفی‌کاری گاهی اوقات کمی دست‌وپا گیر به نظر می‌رسند، تیراندازی‌ها یک POV جدید ارائه می‌دهند، این عنوان یکی از اصلی‌ترین بازی‌های مخفی‌کاری دهه شناخته می‌شود: یک کلاسیک سنگی سرد (جنگی).


Hellblade Senua’s Sacrifice (۲۰۱۷)

Hellblade Senua's Sacrifice

بازی Hellblade که یک بازی جنگی هولناک با دیدی بی‌نظیر به‌سلامت روان بود، با استقبال خوبی روبرو شد، اما به دلیل عناصری که در بازی به آن پرداخته می‌شود، کمی خسته‌کننده است، و این تنها دلیلی است که از آخرین باری که مردم در مورد آن صحبت کرده‌اند، چندین سال می‌گذرد.

این بازی انسان را در مقابل خدا قرار می‌دهد. شما در نقش Senua، یک جنگجوی قرن هشتم، تلاش می‌کنید تا روح معشوقه سابق خود، Dillion را از دست الهه هلا نجات دهید.

مسلماً بازی آسان نیست، اما شما مدیون خود هستید که یکی از چالش‌برانگیزترین بازی‌های چند سال اخیر را کنار بگذارید، زیرا هیچ کاری که ارزش انجام آن را داشته باشد، آسان نیست.


Return of the Obra Dinn (۲۰۱۸)

Return of the Obra Dinn

بازی Return of the Obra Dinn یکی از معدود بازی‌های این نسل است که در واقع به شما این امکان را می‌دهد تا یک کارآگاه واقعی باشید. این بازی شما را به عرشه متروکه Obra Dinn می‌رساند، زیرا یک شرکت بیمه از شما می‌خواهد دقیقاً بدانید چه اتفاقی برای خدمه این قایق افتاده است. این بازی چیزی بیشتر از یک ساعت جیبی جادویی و یک کتاب غول‌پیکر نیست. یک بازی ایده آل برای کنسولی مانند نینتندو سوییچ، بازی Return of the Obra Dinn در سبک پازلی و معمایی است که می‌توانید در هر مکانی آن را بازی کنید و در آن گم شوید.

این بازی برای رایانه‌های شخصی، سوئیچ، ایکس باکس وان و PS4، منتشرشده است و از شما می‌خواهیم که قبل از پایان سال این بازی را پیدا کنید و انجام دهید؛ شک نکنید که از این کار پشیمان نخواهید شد.


Helldivers (۲۰۱۵)

Helldivers

در بازی Helldivers تمام جادو و هرج‌ومرج موردنیاز یک بازی Co-op پرتنش وجود دارد و با برخی از وحشت‌های Starship Troopers مخلوط شده است.

در بازی Helldivers شما از آسمان شاهد جنگی خونین با موجودات بیگانه‌ای هستید که از هر مکانی آمده‌اند. این بازی یک سرگرمی با طیف گسترده‌ای از مواردی است که می‌توانید از آسمان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و سرعت گیم‌پلی بازی می‌تواند با تغییر شرایط در مقابل شما تغییر کند. این بازی ارزش بازی کردن را دارد، اما سعی کنید آن را با دوستان خود بازی کنید، در حالت ایده آل با کسانی که از دور با آن‌ها آشنا هستید.


Rise of the Tomb Raider (۲۰۱۵)

Rise of the Tomb Raider

مهاجم مقبره‌ها، شکنجه گران، ساکنان و OGها شخصیت‌های بازی زنانه kickass هستند. شهرت لارا کرافت احتمالاً با Rise of the Tomb Raider به او رسید. اگرچه این بازی هم آن‌طور که باید موردتوجه قرار نگرفت، اما یک بازی فوق‌العاده است.

به نظر می‌رسید بزرگ‌ترین نارضایتی در میان منتقدان این بازی، این بود که بازی از زمان Tomb Raider در سال ۲۰۱۳ به‌اندازه کافی پیشرفت نکرده بود و این ریمستر دقیقاً مانند بازی پیشین خود است و پیشرفت مناسبی نداشته است. اما شاید داستانی درباره جستجوی یک شهر گمشده که ممکن است کلید جاودانگی را در خود نگه‌داشته و حرکت در مناطق خطرناک و دفع یک خطر مرگبار از خود نیاز به تغییر نداشته باشد و خودش کامل باشد.

گیم‌پلی این بازی درجه‌یک است و از این نظر، ثابت می‌کند به‌خودی‌ خود این بازی شایسته بازی کردن است.


Tesla v Lovecraft (۲۰۱۸)

 

Tesla v Lovecraft

با توجه به اینکه بازی در زمان انتشار یک بازی بسیار ارزشمند بود، ممکن است انتخاب عجیبی برای این لیست به نظر برسد، اما این بازی مدت‌هاست که دیگر کسی به آن توجه نکرده است.

نویسنده ترسناک H. P. یکی از اختراعات نیکولا تسلا را می‌دزدد و یک کرم‌چاله بین بُعدها باز می‌کند تا پایان جهان را به ارمغان بیاورد. در این بازی شما حملات این فرد خبیث را که با پرتال‌ها و سلاح‌های مختلف به شما حمله می‌کند را خنثی می‌کنید.

همان‌طور که در شهرها و مزارع در حال فرار هستید، بیگانگان را نابود می‌کنید و در داستان بازی پیش می‌روید تا داستان این بازی را تمام کنید.


 No Man’s Sky (۲۰۱۵)

No Man’s Sky

بله، به سراغ بازی، No Man’s Sky می‌رویم. بازی‌ای که خیلی زود آن‌قدر فراموش شد که خیلی‌ها دیگر آن را به خاطر ندارند.

به‌عنوان یکی از بلندپروازانه‌ترین بازی‌های ویدئویی دهه گذشته، Hello Games برای قرار دادن «کهکشان بی‌نهایت» روبرو شما داخل کنسول‌ها تمام تلاش خودش را کرد.

باوجود همه تمجیدها از جلوه‌های بصری جسورانه و گرافیک هنری جذاب این بازی، مشکلات عمده‌ای هم در مورد مسائل مربوط به گیم‌پلی، ویژگی‌های ازدست‌رفته و حالت چندنفره معیوب آن وجود داشت. خوشبختانه، این بازی به‌روزرسانی‌های متعددی داشته است تا این نقص‌ها را برطرف کند و به‌تدریج بازی را به ارتفاعات عجیبی برساند.

No Man’s Sky همه‌چیزی است که شما درباره اکتشاف، بقا، مبارزه و تجارت نیاز دارید. اگرچه زیبایی اصلی بازی این است که هیچ راهی برای کشف جهان آن وجود ندارد. هدفون خود را بزنید و بازی کنید و شهر شخصی خود را در مریخ بسازید. یا سفر به قلمرو جدید را با خطر از دست دادن همه‌چیز به جان بخرید. انتخاب با شماست.

نکته: خطر در گوشه، گوشه این جهان کمین کرده است. مراقب باشید، مراقب تمام اطراف!


Star Wars Battlefront ۲ (۲۰۱۷)

Star Wars Battlefront ۲

یک بازی در مورد جنگ ستارگان، Battlefront ۲ که ممکن است از این زمان به بعد به سمت تاریکی کشیده شود، اما این بازی همیشه سهم عادلانه‌ای از انتقادات خود را به همراه داشته است.

در این بازی فقط کافی است از حالت کامل کمپین استفاده کنید که باعث می‌شود شما در میان برخی از نمادی‌ترین مکان‌ها و لحظات تاریخ جنگ ستارگان حق تغییر را داشته باشید. واقعاً یک طرفدار پر و پا قرص جنگ ستارگان از این بیشتر چه می‌خواهد؟

مبادا حالت چندنفره بازی را نیز فراموش کنیم. به‌طورجدی، در کدام بازی دیگر می‌توانید ده‌ها غریبه را مشاهده کنید که به‌طور کاملا جدی در حال پوشیدن سلاح‌های خود در داخل یک آشیانه بزرگ هستند؟ بله، بازی Comic-Con. اما بااین‌وجود، حالت‌های نبرد آنلاین فقط بخشی از انبوهی از سرگرمی‌های این بازی هستند. اگر از طرفداران جنگ ستارگان هستید، حتماً این بازی را تجربه کنید زیرا احتمالاً لذت‌بخش‌ترین بازی عمر شما خواهد بود.

به نظر شما بازی دیگری وجود دارد که در دهه گذشته نادیده گرفته‌شده باشد؟

3 در مورد “۱۰ بازی که در این دهه نادیده گرفته شدند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH