تبلت هیبریدی مایکروسافت سرفیس گو 3 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

اخیرا تست بنچمارک محبوب گیک‌بنچ به اطلاعات جالبی پیرامون تبلت هیبریدی آینده شرکت مایکروسافت اشاره نموده است. این محصول به‌عنوان مدل جانشین سرفیس گو 2 عرضه شده و تصویر آن نیز در ادامه قابل رویت است. این دستگاه جدید با اسم رمز OEMAL تولید شده و احتمالا تحت نام تجاری سرفیس گو 3 روانه بازار خواهد شد. 2 ورژن مختلف از این محصول مجهز به پلتفرم سخت‌افزاری Amber Lake Y شرکت اینتل اخیرا در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شدند.

به بیان دقیق‌تر مدل‌های مجهز به پردازنده‌های Pentium Gold 6500Y و Core i3-10100Y مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. این تراشه‌ها مجهز به 2 هسته پردازشی با قابلیت پشتیبانی از مولتی‌تردینگ و شتاب‌دهنده گرافیکی Intel UHD Graphics 615 هستند. در مدل مجهز به پردازنده Pentium Gold 6500Y فرکانس CPU در بازه 1.1 تا 3.4 گیگاهرتز متغیر است؛ در حالی‌که این بازه برای مدل دارای پردازنده Core i3-10100Y برابر با 1.3 تا 3.9 گیگاهرتز است.

توان طراحی حرارتی پردازنده‌ها نیز تنها معادل 5 وات است. مدل کوچک‌تر سرفیس گو 3 مجهز به 4 گیگابایت حافظه رم است؛ در حالی‌که مدل دیگر از رم 8 گیگابایتی بهره می‌گیرد. نسخه 64 بیتی ویندوز 10 پرو نیز به‌عنوان سیستم‌عامل این محصول در نظر گرفته شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سرفیس گو 3 در جریان رویداد آینده شرکت مایکروسافت طی ماه اکتبر به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. در عین‌حال برخی شایعات ادعا می‌کنند که در جریان همین مراسم از اسمارت‌فون کتابی‌شکل سرفیس Duo 2 با ماژول دوربین جدید و لپ‌تاپ هیبریدی مایکروسافت سرفیس بوک 4 نیز رونمایی خواهد شد. غول فناوری آمریکایی تاکنون پیرامون اطلاعات منتشر شده در فضای اینترنت هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده است.

مایکروسافت سرفیس Duo 2 نیز اخیرا در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

اخیرا اطلاعات مربوط به مشخصات کلیدی اسمارت‌فون جدید مایکروسافت با نام سرفیس Duo 2 در وبسایت پلتفرم مشهور بنچمارک موسوم به گیک‌بنچ ظاهر شد. این موضوع نه‌تنها امکان آگاهی از قابلیت‌های فنی دستگاه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ بلکه به نتیجه‌گیری اولیه در رابطه با عملکرد سرفیس Duo 2 نیز کمک می‌کند.

مایکروسافت سرفیس Duo نخستین دستگاه کمپانی آمریکایی مجهز به سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شد. بنابراین بسیاری از علاقه‌مندان منتظر رونمایی از مدل جانشین این گجت هستند. اطلاعات این محصول جدید نظیر تصاویر مربوط به طراحی اولیه احتمالی آن هم‌اکنون در فضای اینترنت قابل دسترس هستند. بر اساس گزارشات، سرفیس Duo 2 در مدل‌هایی با کیس‌های مشکی و سفید روانه بازار خواهد شد.

بر اساس داده‌های بنچمارک، سرفیس Duo 2 با پلتفرم موبایلی پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 888 شرکت کوالکام و سیستم‌عامل اندروید 11 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این هندست در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ 5 به‌ترتیب امتیازات 1071 و 3166 را کسب کرد. همچنین اکنون می‌دانیم که اسمارت‌فون جدید مایکروسافت مجهز به 8 گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی آدرنو 660 خواهد بود.

این GPU بخشی از تراشه اسنپ‌دراگون 888 به‌شمار می‌رود. با این‌حال فهرست بنچمارک به اطلاعات مربوط به نمایشگر، سنسورها، دوربین‌ها و بسیاری از جزئیات دیگر هیچ اشاره‌ای نکرده است؛ بنابراین جزئیات مطرح شده در این حوزه‌ها صرفا جنبه گمانه‌زنی دارند.

تصاویر و رندرهای پیشین از به‌کارگیری پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل لنز استاندارد، حسگر فوق‌عریض و ماژول تله‌فوتو حکایت داشتند. بعلاوه سرفیس Duo 2 از NFC و اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH