سامسونگ گلکسی زد فولد 3 از تست استقامت سربلند بیرون آمد

گلکسی زد فولد 3 به‌عنوان سومین نسل از گوشی‌های تاشو شرکت سامسونگ در اوایل ماه جاری میلادی معرفی شد. کمپانی کره‌ای در کیفیت ساخت دستگاه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را اعمال نموده و از یک فریم آلومینیومی مستحکم‌تر، گواهی حفاظتی IPX8 برای مقاومت در برابر آبخوردگی و پوشش محافظ گوریلا گلس Victus بهره گرفته است. سامسونگ ادعا می‌کند که نمایشگر هندست جدید در مقایسه با مدل نسل قبلی 80 درصد بادوام‌تر است.

یک فعال یوتیوبی محبوب با نام زاک نلسون از کانال یوتیوبی JerryRigEverything به منظور تعیین میزان صحت و سقم ادعاهای مطرح شده توسط سامسونگ، آزمون دوام مشهور خود را روی گلکسی زد فولد 3 اجرا کرد. نتیجه ویدیوی طولانی بیش از 11 دقیقه‌ای تست روی گلکسی زد فولد 3 این است که گوشی تاشو جدید سامسونگ از کیفیت ساخت مطلوب‌تری نسبت به گذشته برخوردار است.

نمایشگر جلویی و پنل پشتی گلکسی زد فولد 3 که با روکشی از جنس گوریلا گلس Victus محافظت می‌شوند؛ در سطح 6 مقیاس سختی موس دچار خراشیدگی شدند. با این‌حال نمایشگر داخلی که اکنون از دوربین زیر نمایشگر میزبانی می‌کند؛ کماکان بسیار نرم بوده و در سطح 2 مقیاس موس دچار خراشیدگی می‌شود.

حتی در صورت اعمال فشار کافی با استفاده از ناخن‌ها نیز آثار قابل‌توجهی روی نمایشگر باقی خواهد ماند. البته این موضوع نگران‌کننده نیست؛ زیرا حتی هنگام نگارش با S Pen Fold Edition نیز فشار ناشی از قلم موجب ایجاد علائم دائمی روی نمایشگر خواهد شد.

قاب آلومینیومی مستحکم و جدید یکی از مشخصه‌های ارتقایافته توسط سامسونگ محسوب می‌شود. اگرچه رنگ روی فلز هنگام خراشیدگی با چاقو از بین می‌رود؛ اما نتایج تست سقوط از دوام فوق‌العاده قاب گوشی حکایت دارند (البته این موضوع در ویدیو به نمایش گذاشته نشده است).

گلکسی زد فولد 3 دارای گواهی IPX8 است. این موضوع بدان معناست که دستگاه از غوطه‌ور شدن درون آب جان سالم به‌در خواهد برد؛ اما در برابر نفوذ گردوغبار مقاوم نیست. چنان‌چه در خصوص نحوه عملی شدن چنین قابلیتی کنجکاو هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که بر اساس گزارشات، شرکت سامسونگ در عوض استفاده از  مهر و موم لاستیکی از پوشش اولئوفوبیک بر روی سوکت‌های داخلی گوشی بهره گرفته است. این اقدام موجب دفع آب از درگاه‌ها می‌شود.

زاک نلسون تست گردوغبار را روی گلکسی زد فولد 3 اجرا کرد و خبر خوب اینکه گردوغبار وارد ساختار لولا نشد. تست خمش یکی از آزمون‌هایی است که گلکسی زد فولد 3 همانند مدل نسل قبلی گلکسی زد فولد 2 در آن خیره‌کننده ظاهر شده است. دستگاه هنگام خمش در وضعیت تا شده دچار خمیدگی یا شکستگی نمی‌شود. همچنین با اجرای تست خمش در وضعیت باز شده نیز نمایشگر داخلی دچار آسیب نمی‌شود. بنابراین بی‌تردید سامسونگ دستگاهی تاثیرگذار را تولید کرده است و تفاوت‌های این هندست نسبت به نخستین مدل تاشو عرضه شده در سال 2019 کاملا چشمگیر به‌نظر می‌رسند.

2 در مورد “سامسونگ گلکسی زد فولد 3 از تست استقامت سربلند بیرون آمد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH