مقررات جدید چین بازی کردن کودکان برای مدت بیش از 3 ساعت در هفته را ممنوع می‌کند

بازی‌ها می‌توانند سرگرم‌کننده باشند؛ اما احتمالا اعتیادآور نیز هستند و بی‌تردید بسیاری از افراد در انجام بازی‌های موردعلاقه خود زیاده‌روی می‌کنند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که مقامات چینی در تلاش برای محدود نمودن چنین رفتاری حداقل در رابطه با کودکان هستند. در همین راستا ظاهرا دولت مقررات سخت‌گیرانه‌تری را اعمال خواهد کرد.

بر اساس مقررات جدید در چین به‌نظر می‌رسد که کودکان زیر 18 سال دیگر نمی‌توانند برای مدت بیش از 3 ساعت در هفته بازی کنند. بعلاوه برای بازی کردن این افراد بازه‌های زمانی مشخصی در نظر گرفته شده است.

طبق قانون جدید، کودکان از ساعت 20:00 الی 21.00 روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه مجاز به بازی کردن خواهند بود. پیش از این انعطاف‌پذیری قوانین کمی بیش‌تر بود؛ چرا که افراد زیر 18 سال در اکثر روزهای هفته مجاز به بازی کردن برای مدت 1.5 ساعت بودند.

با این‌حال دولت اعلام می‌کند که قوانین سخت‌گیرانه‌تر در راستای حفظ سلامت جسمی و روانی کودکان اجرا می‌شوند. کشور چین دارای قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای است و پیاده‌سازی سیستم جدید نیز چنین وضعیتی را تشدید خواهد کرد. از آنجا که کاربران برای احراز هویت به کارت شناسایی ملی خود احتیاج دارند؛ لذا سیستم بازی‌ها معمولا قادر به تشخیص سن و مدت زمان بازی کردن کاربر بوده و در صورت لزوم دسترسی وی به بازی را مسدود می‌کنند.

اخیرا حتی کمپانی‌هایی نظیر Tencent نیز به منظور اطمینان بابت عدم نقض محدودیت استفاده از برنامه توسط کودکان از سیستم تشخیص چهره بهره‌برداری کردند.

 

2 در مورد “مقررات جدید چین بازی کردن کودکان برای مدت بیش از 3 ساعت در هفته را ممنوع می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH