اپل روی روشی جهت افزایش میزان شارژدهی باتری در گوشی‌های آی‌فون کار می‌کند

شرکت اپل به منظور افزایش مدت شارژدهی باتری در گوشی‌های آی‌فون اخیرا پتنت جدیدی تحت‌عنوان “سرویس تشخیص توجه” را در دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) به ثبت رسانده است. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا اپل اخیرا به‌دلیل بهبود شارژدهی باتری هندست‌های خود مورد تقدیر قرار گرفته است؟ بر اساس یک پتنت اخیرا کشف شده توسط وبسایت AppleInsider “سرویس تشخیص توجه احتمالا به منظور شناسایی علائم توجه کاربر به دستگاه بر انواع ابزارهای جانبی مرتبط با آن نظارت می‌کند.

مشتریان مختلف برای تشخیص اعلان توجه و عدم توجه (توجه کاربر دیکر تشخیص داده نمی‌شود) احتمالا بایستی ثبت‌نام نمایند.همچنین در خصوص خدمات مربوط به رویدادها نیز احتمالا از آن‌ها نظرسنجی می‌شود.”

پتنت اخیر شرکت اپل مربوط به مشخصه جدیدی است که به افزایش مدت شارژدهی باتری در مدل‌های آینده آی‌فون کمک می‌کند

در صورت توقف فعالیت کاربر درون دستگاه به منظور صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری اقدامات گوناگونی از جمله خاموش کردن گجت قابل اجرا هستند. بر اساس اظهارات مطرح شده در سند پتنت “دستگاه‌های موبایلی معمولا به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در عوض استفاده از یک منبع تغذیه ثابت نظیر پریز دیواری با کمک یک منبع تغذیه همراه نظیر باتری فعالیت نمایند.

منابع تغذیه ثابت اساسا دارای انرژی نامحدود هستند؛ در حالی‌که میزان انرژی منابع همراه عموما محدود است و این ابزارها پس از مدتی استفاده بایستی مجددا شارژ شوند. از آنجا که انرژی جزو منابع کمیاب است؛ لذا تلاش برای حفظ آن امری مطلوب تلقی می‌شود.”

تصویر مربوط به پتنت اخیر اپل که نشان‌دهنده سنسورهای مختلف مورد استفاده توسط فناوری جدید است

حتی اگر دستگاهی به پریز برق نیز متصل باشد؛ مدیریت کارآمد انرژی کماکان حائز اهمیت خواهد بود. در غیر این‌صورت دستگاه احتمالا با مشکل افزایش بیش از اندازه دما مواجه شده و خنک‌سازی آن مستلزم استفاده از سامانه‌های خنک‌کننده خواهد بود.

اگرچه فناوری مورد اشاره در پتنت برای بهره‌برداری در مدل‌های امسال آی‌فون مهیا نخواهد بود؛ اما بر اساس گزارشات شرکت اپل ظرفیت باتری‌های مورد استفاده در سری آی‌فون 13 را افزایش خواهد داد. صرفه‌جویی در مصرف باتری برای گوشی‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است؛ زیرا این گجت‌ها مجهز به نمایشگرهای 120 هرتزی پروموشن خواهند بود.

به منظور تشخیص تعامل کاربر با نمایشگر می‌توان از چندین ابزار مختلف استفاده کرد

نوسازی محتوای نمایشگر برای 120 بار در هر ثانیه می‌تواند میزان مصرف شارژ باتری را افزایش دهد. به‌کارگیری نمایشگر 120 هرتزی در کنار اتصال به شبکه 5G موجب تخلیه سریع شارژ باتری خواهد شد. اگرچه فناوری LTPO از نرخ نوسازی تطبیقی پشتیبانی نموده و امکان کاهش نرخ نوسازی پنل هنگام نمایش تصاویر ثابت را فراهم می‌کند؛ اما نمایشگر 120 هرتزی احتمالا کماکان انرژی زیادی را مصرف خواهد کرد.

ظرفیت باتری‌های در نظر گرفته شده برای گوشی‌های آی‌فون 13 مینی، آی‌فون 13، آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس به‌ترتیب برابر با 2406، 3095، 3095 و 4352 میلی‌آمپرساعت است.

به منظور تشخیص تعامل کاربر با محتوای در حال پخش روی نمایشگر می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. سکوت طولانی‌مدت بدون وجود هرگونه سروصدا از جانب کاربر می‌تواند به‌معنای عدم مشاهده دستگاه توسط وی باشد. این پدیده موجب می‌شود تا روشنایی نمایشگر کاهش یافته یا به‌طور کامل خاموش شود. با این‌حال به منظور تشخیص توجه کاربر به محتوای نمایشگر از ابزارهای دیگری به جز میکروفون نیز می‌توان استفاده کرد. این ابزارها شامل سنسورهای مختلفی از جمله آشکارساز نگاه و نمایشگر لمسی است.

اپل در توصیف اجمالی این پتنت خاطرنشان می‌کند: “در یک ذهنیت، دستگاه احتمالا مجهز به سرویس تشخیص توجه خواهد بود. این سرویس به منظور تشخیص علائم نشان‌دهنده توجه کاربر به دستگاه احتمالا عملکرد ابزارهای جانبی مختلف را رصد می‌کند. کاربران مختلف احتمالا برای رویدادهای تشخیص یا عدم تشخیص توجه اقدام به ثبت‌نام نموده یا در نظرسنجی سرویس برای رویدادها مشارکت می‌کنند. در صورت عدم توجه کاربر به دستگاه احتمالا اقدامات مختلفی در راستای کاهش مصرف انرژی انجام خواهد شد.”

پتنت فوق با شماره 11106265 در تاریخ 31 مارس سال 2020 (12 فروردین ماه 99) به ثبت رسیده است.

3 در مورد “اپل روی روشی جهت افزایش میزان شارژدهی باتری در گوشی‌های آی‌فون کار می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH