2 سانحه تصادف برای اتومبیل‌های مجهز به سامانه خودران اپل در آمریکا طی ماه گذشته!

شرکت اپل روی فناوری اتومبیل‌های خودران خود کار می‌کند و اخیرا اخبار مربوط به گفتگوهای غول فناوری کوپرتینویی با خودروسازان مختلف جهت مشارکت در تولید Apple Car منتشر شده است. با این‌حال مذاکرات هنوز به هیچ نتیجه خاصی نرسیده است.

بر اساس گزارش وبسایت MacRumors و داده‌های ارائه شده توسط موسسه California DMV اخیرا 2 مورد سانحه تصادف خودروهای مجهز به فناوری خودران اپل در ایالت کالیفرنیای آمریکا روی داده است. هر 2 حادثه گزارش شده طی ماه گذشته یعنی آگوست 2021 به وقوع پیوسته است.

اولین حادثه طی روز 19 آگوست (28 مرداد ماه) در منطقه هیلکرست شهر سن‌دیگو ایالت کالیفرنیا روی داد. در این حادثه خودروی لکسوس RX 450h در ترافیک جاده متوقف شده بود و یک دستگاه خودروی هیوندای با آن برخورد کرد. در گزارشات اعلام شد که این تصادف خفیف و بدون مصدوم بوده است.

تصادف دوم طی روز 23 آگوست (1 شهریور ماه) در منطقه کوپرتینو ایالت کالیفرنیا و در نزدیکی مقر Apple Park رخ داد. در این سانحه اتومبیل مجهز به سامانه خودران اپل در حالت دستی قرار داشت و هنگام توقف در ترافیک از پشت به یک دستگاه خودروی Subaru Outback برخورد کرد.

شایان به ذکر است که در هیچ‌کدام از 2 حادثه فوق، فناوری خودران اپل یا شخص راننده اتومبیل مقصر نبوده‌اند. این فناوری از سال 2017 در حالت آزمایشی قرار دارد و اکنون برای نخستین بار از سال 2019 به بعد شاهد انتشار اخباری در خصوص نقش احتمالی فناوری خودران اپل در تصادفات هستیم. نکته جالب‌توجه اینکه هر 2 تصادف طی ماه گذشته به وقوع پیوسته است.

بر اساس گزارش موسسه California DMV خودروهای SUV لکسوس مجهز به فناوری خودران شرکت اپل در سال 2020 بیش از 18 هزار مایل مسیر را طی کرده‌اند. این رقم از رشد چشمگیر مسافت پیمایش شده این خودروها نسبت به سالیان گذشته حکایت دارد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ شرکت اپل از اوایل سال 2017 سرگرم تست نرم‌افزار خودران خود با استفاده از خودروهای لکسوس RX 450h است. فناوری رانندگی خودکار یکی از پروژه‌های بلندمدت غول فناوری آمریکایی است. بر اساس شایعات انتظار می‌رود که اپل نخستین اتومبیل خود مجهز به فناوری خودران را طی چند سال آینده به بازار عرضه کند.

1 در مورد “2 سانحه تصادف برای اتومبیل‌های مجهز به سامانه خودران اپل در آمریکا طی ماه گذشته!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH