سامسونگ از سنسور پرچم‌دار 200 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL HP1 رونمایی کرد

شرکت سامسونگ اخیرا از سنسور تصویربرداری پرچم‌دار خود موسوم به ISOCELL HP1 رونمایی کرد. این حسگر به احتمال فراوان یکی از ویژگی‌های شاخص اسمارت‌فون آینده گلکسی S22 اولترا به‌شمار می‌رود. این سنسور دارای رزولوشن 200 مگاپیکسلی بوده و به لطف استفاده از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی قادر به ارائه تصاویر 12.5 و 50 مگاپیکسلی در خروجی خواهد بود. سامسونگ از این روش تحت‌عنوان ChamaleonCell یاد می‌کند.

سنسور HP1 بسته به سطح روشنایی محیط قادر به ارائه تصاویری با رزولوشن‌های متفاوت در خروجی است. این سنسور هنگام عکاسی در فضاهای کم‌نور با استفاده از تکنیک خوشه‌بندی 4 در 4 پیکسل‌ها را با یکدیگر ادغام نموده و تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بسیار درشت 2.56 میکرونی را تولید خواهد کرد.

اما این حسگر هنگام عکاسی در شرایط نوری مناسب از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 2 در 2 بهره گرفته و تصاویر 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.28 میکرونی را در خروجی ارائه خواهد داد. همچنین کاربران در صورت نیاز به رزولوشن بالاتر قادر به ثبت تصاویر 200 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.64 میکرونی خواهند بود.

سامسونگ به اندازه حسگر ISOCELL HP1 خود اشاره نکرده است؛ اما ظاهرا این حسگر از اندازه کوچکتری نسبت به ISOCELL GN2 برخوردار است. اندازه پیکسل‌های سنسور GN2 پس از اعمال تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی به حداکثر 2.80 میکرون می‌رسد؛ در حالی‌که این شاخص برای سنسور جدید HP1 معادل 2.56 میکرون است.

بعلاوه سنسور ISOCELL HP1 از قابلیت ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم برثانیه و حداقل میزان کاهش میدان دید برخوردار است. این حسگر برای فیلم‌برداری با رزولوشن 8K (معادل 7680 در 4320 پیکسل) مقیاس کاری خود را به 50 مگاپیکسل (8192 در 6144 پیکسل) کاهش خواهد داد.

همچنین سامسونگ از یک سنسور 50 مگاپیکسلی جدید موسوم به ISOCELL GN5 نیز رونمایی کرد. این سنسور مجهز به پیکسل‌های 1.0 میکرونی بوده و با اصلاحاتی در زمینه دقت و عملکرد فوکوس خودکار روانه بازار می‌شود. این سنسور برای نخستین بار از فناوری جداسازی Front Deep Trench روی طراحی Dual Pixel رونمایی می‌کند.

سنسور ISOCELL GN5 مجهز به فناوری Dual Pixel Pro است. این تکنولوژی از قابلیت فوکوس خودکار در تمامی جهات برخوردار است. هر پیکسل 1 میکرونی در این سنسور دارای 2 فوتودیود است. مشخصه فوکوس خودکار پیکسل‌ها به منظور دستیابی به فوکوس دقیق و آنی، داده‌های ردیابی افقی و عمودی در سراسر پهنای سنسور را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

بر اساس اعلام سامسونگ هر 2 سنسور ISOCELL HP1 و ISOCELL GN5 هم‌اکنون قابل دسترس هستند؛ بنابراین در آینده‌ای بسیار نزدیک احتمالا شاهد به‌کارگیری‌ آن‌ها در دستگاه‌های مختلف خواهیم بود.

2 در مورد “سامسونگ از سنسور پرچم‌دار 200 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL HP1 رونمایی کرد”

  1. اکبر شیرازی

    کیفیت دوربین های سامسونگ زبانزد هست امیدوارم شرکت های چینی هم از سنسور های این شرکت در اینده استفاده کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH