نخستین نتایج تست تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام در بنچمارک گیک‌بنچ منتشر شد

تراشه پرچم‌دار آینده کمپانی کوالکام احتمالا با نام اسنپ‌دراگون 898 به بازار عرضه خواهد شد. اکنون این نیمه‌هادی برای نخستین بار در وبسایت پلتفرم محبوب بنچمارک موسوم به گیک‌بنچ رویت شده است.

یک شخص خبرچین با نام Abhishek Yadav که نخستین بار به وجود چنین فهرستی پی برده ادعا می‌کند که تراشه اسنپ‌دراگون 898 با اساس فرآیند 4 نانومتری شرکت سامسونگ تولید می‌شود. چنین سناریویی از پیش‌تر نیز قابل پیش‌بینی بود؛ اگرچه در خصوص فرآیند تولید 4 نانومتری شرکت سامسونگ اطلاعات چندانی در دست نیست. در واقع اکنون صرفا می‌دانیم که این فرآیند ورژن ارتقایافته فناوری 5 نانومتری شرکت سامسونگ به‌شمار رفته و از عملکرد بهتری نسبت به گذشته برخوردار خواهد بود. البته این موضوع در آخرین فهرست منتشر شده توسط گیک‌بنچ قابل رویت نیست؛ چرا که تراشه مذکور احتمالا کماکان فرآیند تست را پشت سر می‌گذارد. این تراشه در قالب اسمارت‌فون جدید ویوو با اسم رمز V2102A و سیستم‌عامل اندروید 12 در تست بنچمارک شرکت کرده است.

تراشه اسنپ‌دراگون 898 مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو 730 است. مقامات اجرایی شرکت لنوو اخیرا ادعا کردند که کارآیی این GPU در مقایسه با پردازنده گرافیکی آدرنو 660 به‌کارگیری شده در تراشه اسنپ‌دراگون 888 به میزان قابل‌توجهی ارتقاء یافته است.

شخص خبرچین ادعا می‌کند که به نتایج تست تراشه اسنپ‌دراگون 898 در بنچمارک گیک‌بنچ دست یافته است؛ اما جزئیات مندرج در فهرست گیک‌بنچ با اطلاعات پیش‌تر منتشر شده پیرامون این نیمه‌هادی به‌طور کامل مطابقت ندارند.

تراشه اسنپ‌دراگون 898 رویت شده در وبسایت بنچمارک ظاهرا مجهز به یک هسته ARM Cortex-X2 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز، 3 هسته پردازشی میان‌رده (احتمالا از نوع کورتکس A710) با حداکثر فرکانس 2.17 گیگاهرتز و 4 هسته کم‌مصرف (احتمالا از نوع کورتکس A510) با فرکانس 1.79 گیگاهرتز است. هسته‌ها به لحاظ تئوری می‌توانند از سرعت بسیار بالاتری برخوردار باشند. به همین دلیل تراشه مذکور در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 720 و 1919 را کسب کرده است. لذا این نتایج نبایستی برای استنباط عملکرد تراشه اسنپ‌دراگون 898 مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین نتایج فوق می‌توانند متعلق به تراشه اسنپ‌دراگون 898 نباشند؛ چرا که تراشه مورد اشاره ظاهرا بر پایه معماری قدیمی‌تر ARM v8 طراحی شده است و از جدیدترین معماری کمپانی موسوم به v9 استفاده نکرده است. بر اساس یک گزارش، هسته اصلی کایرو 780 در تراشه اسنپ‌دراگون 898 با فرکانس تقریبی 3.09 گیگاهرتز فعالیت خواهد کرد؛ در حالی‌که حداکثر فرکانس پردازشی برای تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس برابر با 2.995 گیگاهرتز است.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها این تراشه با نام داخلی SM8450 شناخته شده و از مودم یکپارچه 4 نانومتری کوالکام موسوم به X65 5G بهره خواهد برد. انتظار می‌رود که این نیمه‌هادی طی سال آینده در گوشی‌های اندرویدی برتر به‌کار گرفته شود.

3 در مورد “نخستین نتایج تست تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام در بنچمارک گیک‌بنچ منتشر شد”

  1. به عنوان یه تراشه پرچم دار تنها انتظاری که ازش دارم اینه که عملکرد خوبی داشته باشه و زیاد داغ نکنه
    فکر نمیکنم ناامیدم کنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH