نخستین جزئیات مربوط به شیائومی می میکس 5 در فضای وب منتشر شد

سری شیائومی میکس خانواده پرچم‌دار کمپانی به‌شمار می‌رود. این سری بر مقوله طراحی اسمارت‌فون تاکید دارد. طی سالیان اخیر شاهد عرضه پرچم‌دارانی از این خانواده با نمایشگرهای تمام‌صفحه و تراشه‌های قدرتمند بوده‌ایم. 3 سال قبل و در سال 2018 اسمارت‌فون شیائومی می میکس 3 روانه بازار شد و طی این مدت یک مشکل بزرگ در سری میکس مشهود بود.

اما غول چینی پس از گذشت 3 سال مدل می میکس 4 را با موفقیت روانه بازار کرد. می میکس 4 دقیقا همانند سایر اسمارت‌فون‌های سری میکس از نمایشگری با طراحی تمام‌صفحه بهره می‌گیرد. با این‌حال این‌بار شیائومی از فناوری جدید دوربین استفاده کرد و از به‌کارگیری ماژول کشویی مکانیکی اسمارت‌فون می میکس 3 صرفنظر نمود. این فناوری جدید، دوربین سلفی زیر نمایشگر نام دارد. اکنون یک گزارش جدید به ویژگی‌های احتمالی مدل جانشین می میکس 4 با نام شیائومی می میکس 5 اشاره می‌کند.

صنعت اسمارت‌فون به آرامی با محدودیت‌های فنی در بسیاری از حوزه‌ها مواجه می‌شود. با این‌حال رویکرد جدید سری میکس فضای بسیار زیادی را برای پیشرفت در اختیار دارد. به لطف سرمایه‌گذاری 500 میلیون یوانی (77.4 میلیون دلاری) شیائومی در زمینه تحقیق و توسعه، ظرافت صفحه‌نمایش با وجود استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر بسیار چشمگیر است.

بعلاوه کمپانی تنوع افکت‌های عکاسی پرواکتیو را بیش از پیش افزایش داد. بدین‌ترتیب ایده شیائومی در مقایسه با سایر الگوهای دوربین زیر نمایشگر در بازار از کیفیت بالاتری برخوردار است.

شیائومی می میکس 5 احتمالا از نمایشگر 2K و فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد

متاسفانه افزایش افکت‌های تصویربرداری دوربین به‌معنای کاهش کیفیت نمایشگر است. اگرچه شیائومی موفق به ارتقاء کیفیت خروجی دوربین زیر نمایشکر شده است؛ اما صفحه‌نمایش گوشی نمی‌تواند از رزولوشن چندان بالایی برخوردار باشد. عملکرد کمپانی در این حوزه نیازمند پیشرفت بوده و به عقیده بسیاری از کاربران مایه تاسف است.

با این وجود اسمارت‌فون آینده شیائومی می میکس 5 احتمالا راه‌حل‌هایی را برای رفع این مشکل ارائه خواهد داد. بر اساس گزارش جدید یک خبرچین مشهور در شبکه اجتماعی Weibo با شناسه Digital Chat Station پرچم‌دار آینده شیائومی از دوربین زیر نمایشگر سفارشی با رزولوشن بالا بهره خواهد برد. این ایده از افکت نمایشی شفاف‌تری نسبت به شیائومی می میکس 4 برخوردار خواهد بود. بنابراین مدل می میکس 5 احتمالا از نمایشگری با حداکثر رزولوشن 2K استفاده خواهد کرد. در صورت تحقق این سناریو، کیفیت نمایشگر با پرچم‌داران عادی و شناخته شده بازار برابری خواهد کرد.

در آن زمان، افکت ناشی از به‌کارگیری دوربین زیر نمایشگر احتمالا به بلوغ بیش‌تری خواهد رسید. بدین‌ترتیب کاربران از میان فاکتورهای کیفیت و عملکرد نمایشگر ناچار به انتخاب یکی از آن‌ها نخواهند بود. این پدیده در افزایش محبوبیت دوربین‌های پرواکتیو زیر نمایشگر نقش به‌سزایی ایفا خواهد کرد. Digital Chat Station در یک گزارش دیگر ادعا می‌کند که فرآیند تولید انبوه شارژ سریع 200 واتی در بستر سیم برای اسمارت‌فون‌ها در سال آینده آغاز خواهد شد.

البته در حال حاضر انتظار می‌رود که شیائومی می میکس 5 از هر 2 مشخصه نمایشگر جدید و فناوری شارژ سریع 200 واتی بهره‌برداری نماید. بدیهی است که این مشخصه‌ها شیائومی می میکس 5 را به رقیبی سرسخت برای مدل‌های پرچم‌دار تبدیل خواهد کرد. چنین دستگاهی بی‌تردید ارزش انتظار کشیدن را خواهد داشت.

1 در مورد “نخستین جزئیات مربوط به شیائومی می میکس 5 در فضای وب منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH