تنها 10 درصد مالکان اسمارت‌فون‌های اپل در صدد ارتقاء هندست خود به آی‌فون 13 هستند

ظرف مدت کمتر از یک هفته آینده شرکت اپل از خانواده جدید اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود رونمایی خواهد کرد. یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Savings نشان می‌دهد که تنها 10 درصد کاربران آی‌فون در صدد ارتقاء هندست خود به مدل جدیدتر هستند. در این نظرسنجی بیش از 1500 نفر از کاربران اسمارت‌فون‌های اپل شرکت کردند. از میان افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی تنها 10 درصد آن‌ها از تصمیم خود برای خریداری آی‌فون 13 خبر دادند؛ در حالی‌که 64 درصد از افراد شرکت‌کننده اعلام کردند که قصد ندارند هندست فعلی خود را ارتقاء دهند. بیش از یک‌چهارم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معادل 26 درصد از آن‌ها نیز ادعا کردند که پاسخ به این پرسش امری دشوار است.

33 درصد افرادی که در صدد ارتقاء هندست خود هستند؛ از آی‌فونی با عمر کمتر از 1 سال استفاده می‌کنند. افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی انتظار دارند که اسمارت‌فون‌های جدید اپل از دوربین ارتقایافته، باتری با ظرفیت بالاتر و قابلیت پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای برخوردار باشند. 8 درصد از پاسخ‌دهندگان منتظر رونمایی از مدل‌های رنگی جدید هستند و 14 درصد دیگر نیز امیدوارند که اپل اسکنر اثرانگشت را به اسمارت‌فون‌های جدید خود بازگرداند.

پیش‌تر در ماه جولای یکی از تحلیل‌گران موسسه JPMorgan اعلام کرد که فروش بالقوه آی‌فون 13 احتمالا فراتر از انتظارات سرمایه‌گذاران خواهد بود. این بانک پیش‌بینی می‌کند که فروش اسمارت‌فون‌های جدید اپل طی سال مالی 2022 به 226 میلیون دستگاه برسد. این در حالیست که پیش‌بینی سایر سرمایه‌گذاران از فروش 150 تا 210 میلیون دستگاهی آی‌فون‌های جدید طی این دوره حکایت دارد.

آی‌فون 13 با حفره دوربین کوچکتر در حاشیه فوقانی نمایشگر، پنل با نرخ نوسازی بالا (در مدل‌های پرو)، دوربین‌های پشتی ارتقایافته و پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای جهت برقراری تماس‌های اضطراری روانه بازار خواهد شد. جزئیات بیش‌تر در رابطه با امکانات اسمارت‌فون‌های جدید اپل ضمن برگزاری رویداد روز سه‌شنبه آینده؛ 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) به‌طور رسمی اعلام خواهد شد.

آی‌فون 14 بدون ناچ و برجستگی ماژول دوربین پشتی معرفی خواهد شد

شرکت اپل در روز سه‌شنبه آینده؛ 23 شهریور ماه از اسمارت‌فون‌های سری آی‌فون 13 خود رونمایی خواهد کرد. در حال حاضر شایعاتی پیرامون هندست‌های سال آینده کمپانی در فضای وب منتشر شده است. این هندست‌ها در سال 2022 عرضه خواهند شد. یک خبرچین معتبر با نام Jon Prosser ادعا می‌کند که آی‌فون 14 از الگوی طراحی کاملا جدیدی استفاده خواهد کرد. به گفته این منبع خبری، آی‌فون 14 فاقد هرگونه ناچ در قسمت فوقانی نمایشگر بوده و در عوض از یک حفره کروی‌شکل نامحسوس بهره خواهد برد. یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو در گزارش سابق خود به این موضوع اشاره کرده بود. بعلاوه پنل پشتی اسمارت‌فون‌های سال آینده اپل فاقد هرگونه برجستگی خواهد بود. در واقع برای نخستین بار پس از عرضه آی‌فون SE نسل اول، ماژول دوربین بالاخره با پنل پشتی گوشی هم‌سطح خواهد شد.

به گفته Jon Prosser آی‌فون 14 مجهز به قاب تیتانیومی و کلیدهای تنظیم بلندی صدا با زوایای گرد شده (مشابه الگوی به‌کارگیری شده در آی‌فون SE) خواهد بود. اسپیکر و میکروفون در لبه تحتانی گوشی از کاور مشبک استفاده خواهند کرد. بدین‌ترتیب ایده فعلی یعنی آرایه ردیفی از سوراخ‌های دایروی‌شکل کنار گذاشته خواهد شد.

بر اساس شایعات پیش‌تر منتشر شده سری آی‌فون 14 شامل 3 اسمارت‌فون مختلف خواهد بود. بنابراین ورژن کامپکت آی‌فون موسوم به آی‌فون 14 مینی عرضه نخواهد شدش؛ چرا که میزان استقبال مشتریان از آی‌فون‌های کوچک اپل نسبت به پیش‌بینی کمپانی بسیار کمتر بوده است.

2 در مورد “تنها 10 درصد مالکان اسمارت‌فون‌های اپل در صدد ارتقاء هندست خود به آی‌فون 13 هستند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH