معرفی 10 تا از بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده که باید ببینید

احتمالا بهترین فیلم‌هایی که تا کنون دیده‌اید آنهایی هستند که نمی‌توانستید پایانشان را حدس بزنید. برای چنین پایانی کارگردان باید از تمام نبوغ و هنر خود استفاده کند تا پایانی زیبا ولی دور از انتظار را برای اثر خود آماده کند. در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی 10 تا بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده می‌پردازیم.

Fight Club (1999)

لیست بهترین فیلم‌‌ها با پایان شوکه‌کننده را با Fight Club یا باشگاه مشت‌زنی آغاز می‌کنیم. این فیلم که یکی از بهترین آثار دیوید فینچر است، روایتگر داستان یک کارمند ساده به نام جک است. او که از بیماری بی‌خوابی رنج می‌برد، طی یک سفر هوایی با مردی به نام تایلر دردن آشنا می‌شود.

بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده

در حالی که جک همیشه اسیر قوانین جامعه کاپیتالیسم و مصرف‌گرا بوده، تایلر دردن به او یادآوری می‌کند شادی واقعی جایی بیرون از نظم قانون‌های جهان مدرن در انتظار اوست. شخصیت‌های جک و تایلر دقیقا متضاد هم هستند. شاید بتوان گفت تایلر دقیقا همان شخصیت وحشی و سرخوشی را دارد که جک همیشه دوست داشت داشته باشد.

 

Gone Girl (2014)

دومین فیلم از لیست بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده، بازهم متعلق به دیوید فینچر است. این فیلم روایتگر داستان یک زوج است. زوجی که در ظاهر خوش‌بخت به نظر می‌آیند، ولی هر چه بیشتر در روابطشان کنکاش کنیم، مشکلات بیشتری می‌یابیم. زمانی که پنجمین سالگرد ازدواج امی و نیک فرا‌ می‌رسد، امی به طور مشکوکی نا‌پدید می‌شود. مخاطبین این فیلم باید توانایی قضاوت خود را به چالش بکشند و دریابند که به راستی چه کسی در این رابطه پر‌پیچ و خم، مقصر اصلی‌ست.

Oldboy (2003)

از فیلم Oldboy می‌توان به عنوان یکی از بهترین آثار سینمای کره جنوبی یاد کرد. این فیلم پیچیده و رمزآلود در مورد مردی‌ست که 15 سال به تنهایی در یک اتاق حبس شده است. در تمام طول این مدت دائه سو حتی نمی‌داند که به خاطر کدام کار اشتباه سزاوار این رنج است.

بعد از 15 سال، او بدون هیچ عذر و دلیلی آزاد می‌شود و حالا زمان این رسیده که بفهمد چه کسی و با چه نیتی او را چندین سال از زندگی محروم کرده است. در حالی که مخاطبین فکر می‌کنند دائه سو تنها کسی‌ست که در پی گرفتن انتقام است، با یک داستان بسیار عمیق‌تر و انتقامی بزرگ‌تر مواجه می‌شوند.

The Prestige (2006)

The Prestige یکی از بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده است که توسط نولان کارگردانی شده. این فیلم روایتگر نبرد دو شعبده‌باز است. دو دوست صمیمی که در پی یک حادثه تلخ به دشمن هم تبدیل می‌شوند. این دو برای این که یکدیگر را شکست دهند هر بار از حقه‌ها و ترفندهای بهتری نسبت به هم استفاده می‌کنند. این نبرد و نفرت هر روز شدیدتر می‌شود تا جایی که آسیب‌های جبران‌ناپذیری به هر دوی آنها می‌رسد.

Psycho (1960)

نمی‌توانیم در مورد بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده صحبت کنیم ولی اسمی از آلفرد هیچکاک، استاد تعلیق و دلهره، نبریم. بعد از این که ماریون از محل کارش مقداری پول می‌رباید، به یک هتل خارج از شهر پناه می‌برد.

بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده

مالک این هتل مردی به ظاهر آرام و نجیب به نام نورمن است که همراه مادر پیرش در این هتل زندگی می‌کنند. نورمن به گرمی از ماریون استقبال می‌کند ولی به نظر می‌رسد مادر پیر خیلی از حضور ماریون خوشحال نیست.

Seven (1995)

Seven یکی دیگر از شاهکارهای فینچر است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده قرار گیرد. در این فیلم برد پیت و مورگان فریمن نقش دو کارآگاه را ایفا‌ می‌کنند که به دنبال یک قاتل سریالی هستند. این قاتل قصد دارد برای یادآوری هفت گناه کبیره، هفت انسان بیگناه را به قتل برساند. دو تا از این گناه‌ها خشم و حسادت هستند. باید دید این قاتل سریالی، چه کسانی را به عنوان قربانیان این دو گناه انتخاب می‌کند.

Shutter Island (2010)

وقتی از شما در مورد بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده سوال کنند، غیرممکن است که به یاد جزیره شاتر نیافتید. این شاهکار سینمایی از اسکورسیزی نه تنها یک پایان شوکه‌کننده را رقم می‌زند، بلکه به نظر بسیاری می‌توان دو پایان مجزا برای این فیلم در نظر گرفت.

بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده

هر مخاطب به طور مجزا باید از توانایی قضاوت خود استفاده کند و تصمیم بگیرد که آیا داستانی که دنبال می‌کند، واقعیت است یا فقط توهم‌های یک بیمار روانی‌ست.

The Machinist (2004)

ماشین‌چی، احتمالا یکی از تلخ‌ترین فیلم‌های روانشناختی‌ست که می‌بینید. این فیلم پیچیده با بازی کریستین بیل در نقش تروور، در مورد مردی‌ست که حدود یک سال است از بی‌خوابی رنج می‌برد. این بی‌خوابی در ظاهر و رفتار‌های او هم تاثیر گذار بوده و باعث می‌شود همکارانش او را طرد کنند.

در حالی که تروور از هر زمان دیگری تنهاتر شده، دچار دوگانگی شخصیت، توهم و شک تردید نسبت به اطرافیان خود می‌شود. مخاطبین این فیلم همراه با تروور به دنبال دلیل بی‌خوابی‌های او می‌گردند. بی‌شک پاسخی که در آخر به آن می‌رسند باعث شده که The Machinist در لیست بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده قرار بگیرد.

The Others (2001)

این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های سبک گوتیک است که داستان یک خانواده سه نفره را روایت می‌کند. در این فیلم نیکل کیدمن نقش مادری را ایفا می‌کند که باید از دو فرزند خود در مقابل نیروی فراطبیعی که عمارت آنها را فراگرفته حفاظت کند.

ولی آیا واقعا کودکان او در خطر هستند؟ پاسخی که می‌گیریم این فیلم‌ را به یکی از بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده تبدیل می‌کند.

Memento (2000)

لیست بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده را با یکی دیگر از شاهکارهای کریستوفر نولان به پایان می‌رسانیم. این فیلم در مورد مردی‌ست که حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و به دنبال قاتل همسر خود می‌گردد. حوادث این فیلم از پایان به آغاز اتفاق می‌افتند که این فیلم را به یک اثر پیچیده و در عین حال جذاب تبدیل کرده است.

اگر علاقه‌مند به تماشای فیلم‌هایی در سبک‌های دیگر هم هستید، مطلب بهترین فیلم های جهان در هر ژانر را هم بخوانید.

 

2 در مورد “معرفی 10 تا از بهترین فیلم‌ها با پایان شوکه‌کننده که باید ببینید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH