آیپد مینی 6 معرفی شد: جذاب‌تر از همیشه

در مراسم امشب اپل از نسل جدید iPad mini رونمایی شد. نسل جدید آ‌پد مینی بعد از حدود دو سال رونمایی شد، این آیپد تغییرات بسیار زیادی نسبت به نسل اول خودش دارد و هم از نظر طراحی و امکانات سخت افزاری و نرم‌ افزاری ارتقاء پیدا کرده است.

آ‌پد مینی 6 جدید طراحی باریک‌تر، کوچک‌تر و سبک‌تر نسبت به آیپد مینی نسل قبل دارد، طراحی این مدل نیز تغییر کرده و بسیار خوش دست‌تر از گذشته شده است. این آیپد از نمایشگر 8.3 اینچی لیکوئید رتینا بهره می‌برد و که اندازه‌ای مناسب برای کارهای روزمره است، این نمایشگر از قابلیت True Tone پشتیبانی می‌کند. آیپد مینی جدید از آلومینیوم ساخته شده و در چهار رنگ طوسی، بنفش، مشکی و زرد به بازار خواهد آمد.

در قسمت بالایی فریم آیپد مینی حسگر Toch ID دیده می‌شود که در صورتی که آیپد را به صورت لنداسکیپ در دست بگیرید، حسگر به سمت راست فریم منتقل می‌شود. در فرمی پایینی درگاه USB-C وجود دارد که 10 درصد سرعت انتقال بیشتری نسبت به نسل قبل از خودش دارد و به تمامی وسایل مانند دوربین‌های عکس‌برداری و یا دستگاه سونوگرافی متصل می‌شود.

آیپدی که امشب معرفی شد، سریع‌ترین نسخه آیپد مینی در تاریخ است، پردازنده این آیپد 40 درصد سریع‌تر و GPU آن 80 درصد سریع‌تر نسبت به نسل قبل بوده و به این ترتیب هم برای پردازی اطلاعات و هم برای گیمینگ مناسب سازی شده است. این آیپد از اسپیکر استریو نیز بهره می‌برد.

این آیپد از سیستم جدید هوش مصنوعی اپل بهره می‌برد که می‌تواند عملکرد و رفتار شما را یاد بگیرد، سرعت این هوش مصنوعی نسبت به نسل قبل 2 برابر سریع‌تر شده و به عنوان مثال پس از انتشار iOS15 می‌تواند به طور لحظه‌ای صحبت‌های شما را به متن تبدیل کند.

اپل در آیپد مینی جدید خود از تراشه 5G استفاده کرده که سرعت انتقال دیتای بالایی دارد و می‌تواند تا 3.5 گیگابیت در ثانیه دانلود کند.

اپل برای دوربین اصلی اپل از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 استفاده کرده که کیفیت بسیار بالایی دارد، این دوربین از یک چیپ گرافیکی جدید بهره می‌برد که به بهبود تصاویر و ویدیوها کمک می‌کند، این دوربین می‌تواند ویدیو 4K ضبط کند. برای دوربین سلفی نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید 123 درجه در نظر گرفته شده که در واقع همان دوربینی است که در آیپد پرو استفاده شده و حالا در آیپد مینی با قیمت ارزان‌تر قابل استفاده است.

این آیپد از نسل دوم قلم اپل نیز پشتیبانی‌ می‌کند که قابلیت‌های مختلفی دارد، این قلم به صورت مگنتی به فریم کناری آیپد مینی متصل می‌شود و در همین حالت شارژ هم خواهد شد.

آیپد مینی 6 با قیمت 499 دلار به فروش خواهد رسید.

3 در مورد “آیپد مینی 6 معرفی شد: جذاب‌تر از همیشه”

  1. تنها نقطه ی روشن رونمایی دیشب ایپد مینی جدید بود
    طراحی و اندازه مناسب
    قیمت منصفانه
    در کل ارزش خرید بالایی داره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH