نوکیا G50 5G با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و دوربین 48 مگاپیکسلی در راه است

برند نوکیا رویکرد خود را برای سال جاری تغییر داده است و در عوض عرضه اسمارت‌فون برای تمامی بخش‌های معمول در بازار، عمده تلاش خود را بر عرضه محصولات میان‌رده و پایین‌رده متمرکز نموده است. گزارشات اخیر نشان می‌دهند که کمپانی فنلاندی در تدارک عرضه یک دستگاه اقتصادی جدید از برند نوکیا با نام نوکیا G50 5G است. چند هفته قبل شاهد انتشار رندرها و برخی مشخصات مربوط به این هندست بودیم. اکنون نیز نوکیا G50 5G به موعد عرضه خود یک گام دیگر نزدیکتر شده و فرآیند صدور تائیدیه در کمیته ارتباطات فدرال (FCC) را پشت سر گذاشته است. بعلاوه فهرست مربوط به منطقه آمریکای‌شمالی دربردارنده جزئیاتی پیرامون باتری داخلی به‌کارگیری شده در این هندست است.

نوکیا G50 5G به‌همراه باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد

بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست FCC، اسمارت‌فون نوکیا G50 از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد؛ پدیده‌ای که در عصر کنونی مایه تعجب نخواهد بود. بعلاوه این گجت با باتری غول‌پیکر 4850 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار می‌شود. البته کمپانی احتمالا در تبلیغات بازاریابی هندست خود ظرفیت معمول باتری آن‌را 5000 میلی‌آمپرساعت اعلام خواهد کرد. این اسمارت‌فون جدید با شماره سریال‌های TA-1370 و TA-1390 موفق به دریافت تائیدیه کمیسیون ارتباطات فدرال در ایالات‌متحده شده است. بر اساس اطلاعات فهرست، این دستگاه در باندهای فرکانسی ویژه GSM، LTE و NR عمل نموده و از فرکانس‌های بلوتوث و وای‌فای پشتیبانی می‌کند.

تصاویر مربوط به اسناد FCC فاقد جزئیات قابل‌توجهی هستند؛ اما الگوی طراحی نوکیا G50 5G پیش‌تر به معرض نمایش گذاشته شده است. این هندست یک مدل میان‌رده همراه با ناچ قطره‌ای شکل در قسمت فوقانی نمایشگر محسوب می‌شود. دوربین اصلی گوشی درون یک ماژول دایروی‌شکل قرار دارد. این سبک از طراحی پیش‌تر بارها در اسمارت‌فون‌های نوکیا رویت شده است.

جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و مشخصات نوکیا G50 5G

به گفته یک خبرچین با نام رولاند کوانت؛ نوکیا G50 5G مجهز به یک نمایشگر 6.82 اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس خواهد بود. پیکره‌بندی حافظه در این هندست شامل 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است. با این‌حال انتظار می‌رود که درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی جهت ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گوشی قابل دسترس باشد. تراشه اسنپ‌دراگون 480 مسئولیت تامین توان پردازشی گوشی و اتصال آن به شبکه 5G را بر عهده دارد. ماژول دوربین پشتی نوکیا G50 5G شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. بعلاوه دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جنبه نرم‌افزاری نیز نوکیا G50 5G سیستم‌عامل اندروید 11 را به‌صورت پیش‌فرض اجرا خواهد کرد؛ پدیده‌ای که در این مقطع زمانی از سال به ندرت مایه تعجب خواهد بود. وزن این هندست برابر با 190 گرم و ضخامت آن معادل با 8.5 میلی‌متر خواهد بود. نوکیا این اسمارت‌فون را در 2 مدل رنگی مختلف شامل Ocean Blue و Midnight Sun و با برچسب قیمتی کمتر از 269 یورو به بازار عرضه خواهد کرد.

3 در مورد “نوکیا G50 5G با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و دوربین 48 مگاپیکسلی در راه است”

  1. نوکیا فعلا تمرکزش روی پایین رده است. میان رده و بالارده رقابت خیلی سخته و وارد نمیشه. اما اگر تا یک سال آینده توی پایین رده بتونه موفقیت خوبی داشته باشه حتما این غول خفته به میان ده و بالارده هم حمله خواهد کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH