نظرسنجی: اصلی‌ترین معیار شما هنگام خرید یک تلفن همراه چیست؟

در این مطلب با بیان مهمترین معیار های مردم برای خرید گوشی موبایل از کاربران پرسیدیم که هنگام خرید یک گوشی جدید به چه مواردی اهمیت می‌دهند.

خرید تلفن همراه هوشمند یک اتفاق انکارناپذیر است که همه ما در طول زندگی یا تجربه کرده‌ایم یا تجربه خواهیم کرد. دنیای فناوری به ویژه‌ تلفن‌های هوشمند و خدماتی که به وسیله اپلیکیشن‌ها ارائه می‌شود، ما را مجبور ساخته تا در طول زندگی خود حداقل چند بار به قصد خرید تلفن هوشمند به فروشگاه‌های فیزیکی یا آنلاین سر بزنیم.

اما هر شخص برای خرید گوشی موبایل متر و معیارهایی دارد، این معیارها بر اساس نوع تفکر فرد، موارد استفاده از تلفن هوشمند، بودجه و دیگر موارد تعیین می‌شود. به همین دلیل برای برخی برند گوشی، برای برخی قدرت سخت افزاری، برای برخی دوربین و برای برخی باتری، نمایشگر یا موارد دیگر اهمیت دارند.

در این مطلب با توضیحی مختصر از معیارهای متفاوت برای خرید تلفن هوشمند، در یک نظر سنجی از شما خواهیم پرسید که اولویت‌ها و معیارهای شما برای خرید گوشی موبایل چه چیزی است و هنگام خرید یک گوشی موبایل به چه چیزهایی توجه دارید؟

قیمت

با توجه به وضع اقتصادی فعلی، قیمت یکی از مهم‌ترین معیارها برای خرید تلفن هوشمند به حساب می‌آید. متاسفانه در بازار فعلی قیمت ارزان‌ترین گوشی‌ها از 2 میلیون تومان آغاز می‌شود و برای خرید یک گوشی خوب حداقل باید 5 تا 6 میلیون تومان هزینه کرد. گوشی‌های بالارده نیز بیش از 8 یا 9 میلیون تومان قیمت دارند و طبیعتا بسیاری نمی‌توانند برای خرید گوشی چنین بودجه‌ای را تامین کنند.

برند

برند نیز یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهایی است که خریداران هنگام انتخاب یک گوشی موبایل در نظر می‌گیرند. البته انتخاب و تعصب به برند به نوع تفکر انسان‌ها نیز بستگی دارد. برخی ترجیح‌ می‌دهند صرفا گوشی آبفون در دست داشته باشند و مسدود بودن بسیاری از قابلیت‌های این گوشی در کشور برایشان اهمیت ندارد و حتی حاضر هستند برای خرید گوشی‌های اپل زیر بار قرض و بدهی بروند.

معیار خرید گوشی

برخی نیز یک گوشی میان‌رده یا بالارده را با قیمت متوسط خریداری می‌کنند اما صرفا به برند سامسونگ به عنوان نام اول بازار گوشی‌های هوشمند اعتقاد دارند یا برخی نیز به سراغ شیائومی و هواوی می‌روند و با صرف هزینه کمتر نسبت به یک مدل سامسونگ، به برندهای جدید اطمینان می‌کنند.

قدرت سخت افزاری

تلفن همراه یک ابزاری شخصی است که در تمامی اوقات روز از آن استفاده می‌کنیم، به همین دلیل حتی اگر نخواهیم کار سنگینی با تلفن هوشمند انجام دهیم، گوشی موبایل باید به مقداری قدرت داشته باشد که از پس کارهای روزمره بر بیاید. حال اگر بخواهید با تلفن هوشمند خود بخشی از کسب و کارتان را مدیریت کنید یا برای پر کردن اوقات فراغت می‌خواهید با دوستان‌تان بازی کنید، نیاز به خرید یک تلفن هوشمند قدرتمندتر حس می‌شود.

سیستم عامل

سیستم عامل و حتی رابط کاربری نیز یکی دیگر از معیار های مهم برای خرید گوشی موبایل محسوب می‌شود. اگر شما حتما یک گوشی اندرویدی می‌خواهید باید میان گوشی‌های سامسونگ، شیائومی، نوکیا و دیگر برندهای اندرویدی بازار یک مدل را انتخاب کنید. محصولات هواوی پس از تحریم آمریکا از سیستم عامل اختصاصی هارمونی بهره می‌برند که شباهت زیادی به اندروید دارد ولی اپلیکیشن‌های گوگل بر روی آن نصب نیست، به همین جهت فروش هواوی در بازارهای خارج از چین، مانند ایران به شدت کاهش پیدا کرده است.

اگر روزی شیائومی نیز توسط آمریکا تحریم شود و نتواند از سیستم عامل اندروید استفاده کند به احتمالا فراوان مشتریان خود را از دست خواهد داد. از طرفی محصولات اپل نیز با سیستم عامل iOS به بازار عرضه می‌شوند که کمی برای ما ایرانی‌ها دردسر دارد اما روان بودن و قدرت بالای این سیستم عامل بسیاری را مجاب می‌کند تا محصولات اپل را با سیستم عامل iOS خریداری کنند.

دوربین

ما در آی‌تی‌رسان، هم در مطالب مشاوره‌ای و هم در اینستاگرام به سوالات تمامی کاربران پاسخ می‌دهیم. به طور قطع بسیاری از کاربران برای خرید یک گوشی جدید از ما راهنمایی می‌خواهند و در 90 درصد موارد داشتن یک دوربین با کیفیت یکی از اولویت‌های اصلی کاربران برای انتخاب تلفن همراه است.

معیار خرید گوشی

شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن تصویر و ویدیو با یکدیگر یکی از دلایلی است که موجب شده تا کیفیت دوربین برای کاربران اهمیت ویژه‌ای پیدا کند، حتی اگر در شبکه‌های اجتماعی فعال نباشید، علاقه دارید تا تصاویر و ویدیو‌های با کیفیتی از لحظات شاد زندگی خود ثبت کنید و به یادگار داشته باشید. به همین جهت کیفیت دوربین تقریبا برای اکثر افرادی که قصد خرید گوشی موبایل دارند یکی از معیار های کلیدی محسوب می‌شود.

باتری

شارژدهی بالا نیز از دیگر عوامل بسیار مهم برای خرید تلفن هوشمند است. هیچکس دوست ندارد مدام تلفنش را به شارژ یا پاوربانک متصل کند، به ویژه افرادی که با تلفن هوشمند خود کار می‌کنند و نیاز دارند که در هرجایی به اینترنت یا اپلیکیشن‌های خاصی دسترسی داشته باشند، به دنبال گوشی‌هایی با ظرفیت باتری بالا و شارژدهی طولانی می‌گردند.

معیار خرید گوشی

کیفیت ساخت گوشی

کیفیت بدنه و به اصطلاح سرسخت بودن گوشی نیز از مواردی به شمار می‌رود که کاربران زیادی به آن توجه می‌کنند. به عنوان مثال بسیاری دوست دارند تا گوشی‌شان ضدآب باشد تا هم با خیس شدن، گوشی آسیب نبیند و هم اینکه بتوانند زیر آب عکس یا فیلم‌برداری کنند. همچنین بسیاری در محیط‌های دشوار مانند معدن کار می‌کنند و به دنبال گوشی‌هایی با مقاومت بالا و استانداردهای نظامی هستند تا در محیط‌های سخت به مشکل بر نخورند.

معیار خرید گوشی

دیگر موارد…

به جز شاخصه‌های گفته شده، موارد دیگر مانند اندازه تلفن همراه، وزن گوشی، زیبایی ظاهری گوشی، کیفیت نمایشگر، داشتن قلم، پشتیبانی از NFC، پشتیبانی از 5G، داشتن اسپیکرهای استریو با کیفیت، داشت جک هدفون، پشتیبانی از دو سیمکارت، پشتیبانی از کارت حافظه، داشتن حسگر اثر انگشت فیزیکی یا اپتیکال و مواردی از این دست نیز برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد و در انتخاب یک مدل جدید توسط آن‌ها تاثیر گذار است.

کدام مورد برای شما اهمیت دارد؟

حال سوال ما از شما این است که برای خرید گوشی موبایل چه معیار هایی دارید؟ کدام موارد برای شما اهمیت دارد؟ و به چه مواردی بیش از دیگر مشخصات توجه می‌کنید؟ لطفا در نظرسنجی ما شرکت کرده و دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

[totalpoll id=”355983″]

5 در مورد “نظرسنجی: اصلی‌ترین معیار شما هنگام خرید یک تلفن همراه چیست؟”

  1. یه مورد مهم از جا انداختید
    *صفحه نمایش*

    کیفیت صفحه نمایش برای من از همه چیز مهمتره
    و گوشی که صفحه نمایشش خوب باشه گوشی خوبی هم هست. و یه گوشی میان ردۀ خوب و نه خیلی گران ، برای من کافیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH