گوشی هوشمند گوگل پیکسل فولد اواخر امسال روانه بازار می‌شود

شایعات حاکی از آن است که شرکت گوگل سال‌هاست که در حال توسعه‌ی نخستین گوشی هوشمند تاشو خود است. این تلفن هوشمند برای اولین بار در سال 2019 میلادی توسط یک وبلاگ نویس معرفی شد. این دستگاه که اکنون در خبرگزاری‌ها با نام گوگل پیکسل فولد یاد می‌شود، بیش از هر زمان دیگری به عرضه به بازار نزدیک شده است.

در روز جاری خبر جدیدی در مورد گوشی هوشمند مذکور توسط دیوید نارانجو منتشر شده است. این شخص که به عنوان یکی از مدیران ارشد زنجیره‌ی تامین صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند گوگل فعالیت می‌نماید، اذعان نموده است که احتمالا گوشی هوشمند گوگل پیکسل فولد در سه ماهه پایانی سال 2021 روانه بازار خواهد شد. وی همچنین خاطرنشان نموده است که اسمارت‌فون جدید شرکت گوگل از یک صفحه نمایش اولد LTPO بهره خواهد برد.

شایعات پیشین در خصوص گوگل پیکسل فولد

شایعاتی که پیش‌تر در خصوص پیکسل فولد منتشر شد، نقشه‌ی طراحی دستگاه فوق الذکر را به نمایش گذاشته بود. بر اساس گزارشات موجود، می‌توان انتظار داشت که گوشی تاشوی کمپانی گوگل طراحی مشابه سری گلکسی فولد شرکت سامسونگ داشته باشد.

یادآوری می‌شود که گلکسی فولد سامسونگ از سیستم طراحی تاشو رو به بیرون همراه با لولای استوانه‌ای در مرکز دستگاه بهره می‌برد. با این حال باید در نظر داشت که شایعات جدید پیرامون پتنتی است که در ماه ژوئیه سال 2020 ثبت شده و ثبت اختراعات تنها طرح‌هایی بالقوه تلقی شده و نباید به عنوان طرح نهایی یک محصول در نظر گرفته شوند.

اوایل سال جاری گزارش دیگری نیز منتشر شد که گوشی هوشمندی با شماره مدل GPQ72 و نام رمز “Passport” را فهرست نمود. این گوشی هوشمند توسط بسیاری از منابع به عنوان گوگل پیکسل فولد تلقی شده و افراد زیادی نام رمز این اسمارت‌فون را برای یک دستگاه تاشو منطقی دانسته‌اند.

علاوه بر این، گزارش دیگری که اخیرا در کشور کره منتشر شد نیز نشان می‌داد که کمپانی سامسونگ شیشه فوق باریک (UTG) خود را برای بکارگیری بر روی گوگل پیکسل فولد در اختیار شرکت گوگل قرار داده است.

آخرین و مهمترین خبری که در خصوص گوشی هوشمند تاشوی کمپانی گوگل منتشر شد، در خصوص درخواست ثبت اختراع گوگل بوده است. با نگاهی اجمالی به درخواست مذکور می‌توان دریافت که کمپانی گوگل در حال کار بر روی دوربین زیر صفحه نمایش بوده و گفته می شود این فناوری برای نخستین بار در گوشی هوشمند تاشوی شرکت گوگل رونمایی خواهد شد.

انتظار می‌رود که کمپانی گوگل در تاریخ 19 اکتبر و پس از عرضه‌ی نسخه پایدار سیستم عامل اندروید 12، گوشی‌های هوشمند سری پیکسل 6 را روانه بازار نماید. با وجود اینکه پیش‌تر اطلاعات مبسوطی در خصوص ویژگی‌ها و خصوصیات سری پیکسل 6 مخابره شده، اما تا کنون هیچ گونه اطلاعاتی در مورد اسمارت‌فون تاشوی این غول دنیای فناوری منتشر نشده است. برخی از منابع معتقدند که گوشی هوشمند پیکسل فولد همزمان با عرضه دیگر محصولات این کمپانی و در رویداد معرفی گوگل پیکسل 6 رونمایی خواهد شد.

2 در مورد “گوشی هوشمند گوگل پیکسل فولد اواخر امسال روانه بازار می‌شود”

  1. پیونتک فایزر میخوامم

    گوگل میاد همون گلکسی فولد رو کپی میکنه هزار دلار گرونتر می فروشه ببینید کی گفتم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH