اپل به‌دلیل نگرانی‌های زیست‌ محیطی تغییراتی را در جعبه سری آی‌فون 13 ایجاد کرده است

طی هفته گذشته شرکت اپل از گوشی‌های جدید سری آی‌فون 13 رونمایی کرد. در این میان پیشرفت‌هایی نظیر به‌کارگیری نمایشگر 120 هرتزی، ارتقاء ظرفیت حافظه‌داخلی به 128 گیگابایت در مدل پایه، استفاده از پردازنده قدرتمند A15 Bionic اپل، افزایش مدت شارژدهی باتری و بازطراحی سیستم دوربین موجب خوشحالی طرفداران متعصب آی‌فون شد. اما تغییرات اعمال شده در آی‌فون‌های جدید به لحاظ عینی محدود بوده و بسیاری از کاربران سری آی‌فون 12 برای مراجعه به فروشگاه‌ها و ارتقاء هندست‌های خود فاقد انگیزه کافی هستند.

نگرانی‌های زیست‌محیطی موجب شده تا اپل در بسته‌بندی آی‌فون 13 خود تغییراتی را اعمال نماید

تا پیش از آغاز فروش اسمارت‌فون‌های جدید اپل پیرامون جعبه مخصوص آن‌ها اطلاعات جالبی در فضای اینترنت منتشر شده بود. کمپانی آمریکایی به تلاش‌های خود برای حفاظت از محیط‌ زیست ادامه می‌دهد و در همین راستا یک لایه فیلم موجود روی جعبه آی‌فون را حذف کرده است. در حال حاضر هیچ ویدیوی ویژه ای از آنباکس سری آی‌فون 13 و حذف لایه فیلم از جعبه این اسمارت‌فون‌ها منتشر نشده است.

از این پس در قسمت پشتی جعبه‌‌ای که اسمارت‌فون‌های سری آی‌فون 13 درون آن قرار دارند؛ از یک برچسب مهر و موم استفاده می‌شود. این برچسب قسمت‌های فوقانی و تحتانی جعبه را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. حذف لایه پلاستیکی از روی جعبه آی‌فون‌های جدید میزان مصرف پلاستیک را 600 تن کاهش داده است. این آمار و ارقام از جانب اپل مطرح شده و مشخص نیست که کمپانی به منظور تعیین میزان صرفه‌جویی به عمل آمده از کدام معیار اندازه‌گیری استفاده کرده است. البته بسیاری از افراد به حسن نیت اپل و تلاش این شرکت برای حفاظت از محیط زیست اعتقادی ندارند.

به گفته آن‌ها اقدامات غول کوپرتینویی نشان‌دهنده حرص و طمع این برند برای کسب درآمد بیش‌تر، کاهش هزینه‌های تولید و عدم کاهش حاشیه سودآوری کمپانی هستند. بعلاوه اپل به هزینه صرف شده برای خریداری لایه فیلم و برچسب جدید مخصوص مهر و موم جعبه هندست‌های خود اشاره نکرده است. همچنین در رابطه با تاثیر این اقدام بر هزینه نهایی تولید آی‌فون‌ها نیز هیچ توضیحی ارائه نشده است.

ظرفیت باتری‌های سری آی‌فون 13 اعلام شد

شرکت اپل در زمان رونمایی از سری آ‌ی‌فون 13 با دنباله‌روی از رویکرد سنتی خود به ظرفیت باتری‌های مورد استفاده در آی‌فون‌های جدید اشاره نکرد. البته این اطلاعات بعدها به نیابت از شرکت سازنده در وبسایت Chemtrec منتشر شد. این وبسایت در زمینه گردآوری اطلاعات محرمانه و حساس دارای سابقه‌ای طولانی است. بر این اساس ظرفیت باتری مدل‌های جدید آی‌فون در مقایسه با هندست‌های سال گذشته به‌طور متوسط 13 درصد افزایش یافته است.

شاخص‌های موجود در سند به‌جای استفاده از واحد سنتی میلی‌آمپرساعت از گزینه وات‌ساعت استفاده کرده‌اند. علیرغم این واقعیت که اکثر تولیدکنندگان اسمارت‌فون از واحد میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کنند؛ اما این واحد عملا به اندازه کافی دقیق نیست. اطلاعات مربوط به ظرفیت باتری‌های سری آی‌فون 13 و مقایسه آن‌ها با مدل‌های مشابه خود طی سال گذشته در جدول زیر قابل رویت است:

 

1 در مورد “اپل به‌دلیل نگرانی‌های زیست‌ محیطی تغییراتی را در جعبه سری آی‌فون 13 ایجاد کرده است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH