3 عضو خانواده آی‌فون 14 اپل مجهز به نمایشگر 120 هرتزی خواهند بود

چند روز قبل شرکت اپل از گوشی‌های سری آی‌فون 13 خود رسما رونمایی کرد. پیش‌فروش رسمی این هندست‌های جدید از روز 17 سپتامبر (26 شهریور ماه) آغاز شد و واگذاری آن‌ها نیز از روز 24 سپتامبر (2 مهر ماه) شروع خواهد شد.

با این‌حال گزارشات اولیه در خصوص سری آی‌فون 14 حتی پیش از معرفی خانواده آی‌فون 13 در فضای وب منتشر شدند. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از زنجیره تامین اپل حداقل یکی از مدل‌های سری آی‌فون 14 از نمایشگر LTPS OLED استفاده خواهد کرد. این اسمارت‌فون کماکان از نرخ نوسازی معمول 60 هرتزی در اکثر مدل‌های آی‌فون بهره خواهد برد. البته این هندست ارزان‌ترین مدل در سری آی‌فون 14 به‌شمار خواهد رفت. با این‌حال 3 عضو دیگر خانواده از نمایشگرهای LTPO با نرخ نوسازی متغیر 120 هرتزی استفاده خواهند کرد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که در میان مدل‌های امسال آی‌فون تنها گوشی‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس مجهز به پنل LTPO با نرخ نوسازی متغیر 120 هرتزی هستند. بعلاوه کلیه پنل‌های مورد استفاده در آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس توسط شرکت سامسونگ تولید می‌شوند. با این‌حال گزارشات جدید نشان می‌دهند که از سال آینده شرکت ال‌جی نیز به زنجیره تامین پنل‌های LTPO اپل ملحق خواهد شد. بدین‌ترتیب ال‌جی به دومین تامین‌کننده این نمایشگرها برای اپل تبدیل می‌شود.

بر اساس شنیده‌ها سری آی‌فون 14 فاقد مدل 5.4 اینچی آی‌فون 14 مینی خواهد بود. ظاهرا خانواده آی‌فون‌های آینده شامل 2 مدل 6.1 اینچی با اسامی آی‌فون 14 و آی‌فون 14 پرو و 2 مدل 6.7 اینچی با اسامی آی‌فون 14 مکس و آی‌فون 14 پرو مکس خواهد بود.

مشخصات آی‌فون 14 اپل

در حال حاضر پیرامون سری آی‌فون 14 اپل جزئیات چندانی در دست نیست. با این‌حال فهرست مشخصات احتمالی کلیه هندست‌های این سری در فضای وب لو رفته است. این اطلاعات در واقع نخستین جزئیات اعلام شده پیرامون سری آی‌فون 14 به‌شمار رفته و تعیین میزان صحت و سقم آن در مقطع فعلی امکان‌پذیر نیست.

گزارش مذکور نشان می‌دهد که گوشی‌های آی‌فون 14 و آی‌فون 14 پرو از نمایشگر 6.06 اینچی استفاده خواهند کرد؛ اما مدل‌های آی‌فون 14 مکس و آی‌فون 14 پرو مکس مجهز به نمایشگری بزرگتر با اندازه 6.68 اینچ خواهند بود. بعلاوه 2 ورژن پایه هندست‌های آی‌فون 14 و آی‌فون 14 مکس نیز از پنل‌های LTPS بهره خواهند برد. با این‌حال مدل‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس با نمایشگرهای LTPO روانه بازار خواهند شد. از این منظر به‌نظر می‌رسد که آی‌فون 14 مکس در جایگاهی پایین‌تر از آی‌فون 14 پرو قرار خواهد گرفت.

از جنبه پیکره‌بندی سخت‌افزاری نیز سری آی‌فون 14 اپل با تراشه A16 Bionic روانه بازار خواهد شد. این تراشه با استفاده از فرآیند 4 نانومتری تولید می‌شود. ورژن پایه آی‌فون 14 کماکان با پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه به بازار عرضه خواهد شد؛ اما 3 مدل دیگر همگی از سیستم دوربین سه‌گانه در پنل پشتی بهره خواهند برد. در عین‌حال دوربین اصلی 2 مدل پیشرفته‌تر نیز ارتقاء خواهد یافت. بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل برای این دوربین از یک سنسور 1/1.3 اینچی با رزولوشن 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. همچنین برخی گزارشات نشان می‌دهند که دوربین فوق‌عریض نیز از حسگر 48 مگاپیکسلی جدید بهره خواهد برد.

3 در مورد “3 عضو خانواده آی‌فون 14 اپل مجهز به نمایشگر 120 هرتزی خواهند بود”

  1. نمیدونم چرا اپل اینقد بی خیاله
    اگه میخواد عقب نمونه باید رو صفحه نمایش و فست شارژ گوشی هاش کار کنه

  2. جای خالی یه گوشی بین پرو و پرومکس حس میشد واقعا
    ولی به عقیده بنده نباید نسخه مینی رو حذف کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH