بررسی تغییرات اخیر صرافی بایننس و معرفی چند جایگزین

هنگامی که صحبت از صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شود احتمالا اولین چیزی که به ذهن هر فرد آشنا با ارز دیجیتال می‌رسد، صرافی بایننس است. امروزه بایننس به عنوان غول بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

این صرافی کاربران زیادی دارد و می‌توان گفت تمام رمزارزهای موجود در بازار در بروکر بایننس پیدا می‌شوند. اما به احتمال زیاد، اخیرا خبرهایی مبنی بر تغییر سیاست‌های این بروکر محبوب شنیده‌اید.

بایننس برای اولین بار جهت کنترل بازار ارز دیجیتال مقداری از کوین‌های BNB آزاد خود را حذف کرد. سیاست توکن سوزی بایننس که هر سه ماه یک بار اتفاق می‌افتد، یکی از عوامل بسیار مهم برای افزایش قیمت بایننس کوین است. بنابراین سرمایه گذاری بلند مدت در این صرافی، سود زیادی به دنبال خواهد داشت و این یکی از دلایل محبوبیت این صرافی است.

مسدود شدن کاربران ایرانی در صرافی بایننس

کمی پیش از شانزدهمین توکن سوزی بایننس، این صرافی در رویکردها و سیاست‌های خود تغییراتی اعمال کرد که باعث مسدود شدن حساب بسیاری از کاربران ایرانی بایننس شد. تغییرات قوانین این صرافی در دو فاز رخ داد.

فاز اول حدودا 3 ماه گذشته اتفاق افتاد و بایننس از طریق یک شرکت سوم، بعضی از آی پی‌هایی که از ایران در بایننس فعالیت می‌کردند را شناسایی کرد و اجازه برداشت حساب به آن‌ها نداد.

فاز دوم این تغییرات، اخیرا اتفاق افتاد و پس از مصاحبه با مدیرعامل صرافی بایننس، سیاست‌های جدید این صرافی مشخص شد. پیش از این تغییرات کاربرانی که احراز هویت خود را انجام نداده بودند، می‌توانستند روزانه دو بیتکوین یا هر میزان معادل ارزش آن از حساب خود برداشت کنند.

این مقدار، با توجه به ارزش بالای دو بیتکوین برای بسیاری قابل قبول بود و مشکلی به دنبال نداشت. تغییرات اخیر بایننس، این میزان برداشت را به شش صدم بیتکوین معادل 2000 تتر در روز کاهش داد. همچنین تغییراتی در بخش KYC و احراز هویت صرافی بایننس اضافه شد.

سیاست‌های جدید صرافی بایننس

احراز هویت basic برای تمام حساب‌های جدیدی که در بایننس افتتاح می‌‌شوند، الزامی است. همچنین حساب‌هایی که پیش از این نیز در بایننس فعالیت می‌کردند تا تاریخ 23 آگوست یا یکم شهریور مهلت داشتند مرحله احراز هویت Basic را انجام دهند. در غیر این صورت، کاربران اجازه برداشت از حساب خود را نخواهند داشت و حساب آن‌ها مسدود می‌شود.

در احراز هویت سطح یک یا Basic، اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خواسته می‌شود. برخی کاربران ایرانی در مرحله احراز هویت Basic اطلاعات اشتباه و جعلی وارد می‌کردند. بایننس در مرحله بعدی احراز هویت خود، صحت این اطلاعات را بررسی می‌کند، بنابراین این حساب‌ها مسدود می‌شوند.

طی تغییرات سیاست‌های بایننس، دسترسی کشورهای ایتالیا، آلمان و هلند به بخش فیوچرز و معامله در آن وجود ندارد. البته این تغییرات به درخواست این کشورها بوده است. کشورهای دیگری که می‌توانند در فیوچرز فعالیت داشته باشند نیز حداکثر تا اهرم 20 می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین بایننس اعلام کرد به زودی تمام کشورهای اروپایی قادر به باز کردن فیوچرز و مارجین نخواهند بود. کاربران سه کشور ایتالیا، آلمان و هلند 90 روز فرصت دارند پوزیشن‌های خود را ببندند.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا کاربران ایرانی همچنان می‌توانند به فعالیت خود در بایننس ادامه دهند؟ متاسفانه محدودیت‌ها برای کاربران بیشتر خواهد شد و بهتر است حساب خود را به صرافی‌های دیگر منتقل کنید. چگونگی انتقال حساب و کار با انواع صرافی‌ها در بهترین پکیج آموزشی ارز دیجیتال سایت امید فدوی آموزش داده شده است.

طبق نظر چند کارشناس ارز دیجیتال در صورتی که مشکلی برای احراز هویت ندارید و قصد دارید در بایننس فعالیت کنید، برای دور زدن تحریم‌ها باید از آی پی ثابت و VPN یا VPS استفاده کنید. همچنین بهتر است از کشورهایی مانند سنگاپور اقدام به احراز هویت کنید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

پس از جستجویی کوتاه، به صرافی‌ها و بروکرهای زیادی برمی‌خورید که هریک ادعا دارد که بهترین صرافی بین رقبای خود است. طبق اطلاعات حاصل از CMC، 18998 بازار برای معامله ارز دیجیتال وجود دارد و در حقیقت، این شما هستید که باید طبق نیاز و اهداف خود تصمیم بگیرید کدام صرافی برای فعالیتتان بهتر است.

با این حال می‌توان گفت یک صرافی ایده‌آل به طور کلی چنین ویژگی‌هایی دارد:

  • سرعت و کیفیت ارائه خدمات
  • دارا بودن تیم پشتیبانی قوی و ارتباط با کاربر
  • سهولت در ترید رمز ارزهای مختلف
  • امنیت و حریم خصوصی
  • میزان کارمزد و نحوه محاسبه آن در معاملات
  • تنوع در رمز ارزهای قابل معامله

با توجه به این که کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها اجازه حضور مستقیم در بروکرهای جهانی و معامله ارز دیجیتال ندارند، کار با صرافی‌های مطرح در سطح جهانی که اکثرا پیرو قوانین و سیاست‎‌های آمریکا هستند دشوار است.

به همین علت برخی معتقدند بهترین صرافی ارز دیجیتال، یک بروکر معتبر ایرانی است. تعدادی از این صرافی‌ها کاربران بالایی دارند و با توجه به رتبه‌ای که در الکسا دارند، قابل اعتماد هستند. صرافی نوبیتکس یکی از بهترین بروکرهای ایرانی است.

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال جایگزین بایننس

اجازه دهید در ادامه مطلب چند جایگزین برای بایننس را معرفی کنیم که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند. توجه کنید نام این صرافی‌ها تنها پیشنهاد است و شما برای مدیریت سرمایه خود باید تحقیق خودتان را انجام دهید و طبق آن تصمیم بگیرید. مانند همیشه طبق نظر هر کارشناس ارز دیجیتال معتبر نگه داشتن سرمایه در صرافی‌ها کار درستی نیست و باید آن‌ را به انواع کیف پول ارزهای دیجیتال انتقال داد.

صرافی کوینکس (CoinEx)

این صرافی، بهترین گزینه موجود برای کاربران ایرانی و تحریم‌ها است. این صرافی از انتهای سال 2017 در هنگ کنگ شروع به فعالیت کرد و به کمک تیم حرفه‌ای خود توانست به گسترش هرچه بیشتر ارز دیجیتال بپردازد.

یکی از مزایای این صرافی، کارمزد یک صدم درصدی آن است. همچنین در صورتی که کاربران توکن CET داشته باشند می‌توانند این سود را تا 0.02 درصد کاهش دهند. ایمنی بالا، رابط کاربری ساده، بستر پرداخت با ویزا کارت و مستر کارت تا سقف 10 هزار دلار و معاملات لورج از دیگر مزایای این صرافی هستند.

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس اولین بازار مبادله ارزهای دیجیتال با پول رایج ایرانی در جهان است که در تابستان سال 1396 شکل گرفت و در زمستان همان سال از نسخه اولیه آن رونمایی شد. از مزایای این صرافی می‌توان به امکان معامله به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته، وجود نرم‌افزار مخصوص گوشی همراه، رابط کاربری ساده و امکان پرداخت از طریق کارت‌های شتاب اشاره کرد.

این صرافی از رمز ارزهای محبوب تحت بلاک چین مانند اتریوم و بیت کوین پشتیبانی می‌کند. صرافی نوبیتکس همچنین از بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک، ریپل، ایاس، ترون، داج کوین، استلار، بایننس کوین، لایت کوین و ارز پیمان پشتیبانی می‌کند.

طبق کانال‌های سیگنال ترید ارز دیجیتال، می‌توان گفت این صرافی حجم معاملاتی بسیار بالاتری نسبت به رقبای ایرانی خود دارد. کارمزدهای ریالی این صرافی، بین 0.35 تا 0.2 هستند. همچنین کارمزد اکسچنج با تتر، عددی ثابت بین 0.13 تا 0.15 درصد است.

صرافی کوکوین (Kucoin)

در سال 2017، شخصی به نام مایکل گان (Michael Gan) به همراه اریک دان (Eric Don) صرافی کوکوین را راه‌اندازی کرد. این صرافی، یکی از پیشرفته‌ترین و مطمئن‌ترین محیط‌ها برای خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال است که از بیش از 200 نوع رمزارز پشتیبانی می‌کند.

باید توجه کنید آدرس اینترنتی این صرافی برای کاربران ایرانی فیلتر نیست. اما حتما برای عضویت در آن و فعالیت از راهکارهای مشابه با بایننس استفاده کنید.

از طرفی صرافی کوکوین ارز دیجیتال بومی خود را به نام Kucoin Shares (KSC) ارائه می‌دهد و کاربران با نگهداری این ارز می‌توانند از تخفیف در میزان کمیسیون معاملات خود بهره‌مند شوند.

دیگر مزایای این صرافی، نقدینگی بالا، وجود فیات و سرویس‌های مختلف، رابط کاربری ساده و تیم پشتیبانی قوی، امکان معامله بدون نیاز به احراز هویت، دارا بودن نرم‌افزار مخصوص گوشی همراه و رایانه، امنیت بالا و کارمزد کم است.

متاسفانه روش‌های پرداخت در این صرافی محدود هستند. همچنین برخی کارشناسان ارز دیجیتال اعتقاد دارند این صرافی برای افراد مبتدی مناسب نیست زیرا امکانات پیشرفته و وسیعی دارد. منابع آموزشی ارز دیجیتال در این صرافی محدود هستند و تنها در بهترین پکیج آموزشی ارز دیجیتال، آموزش داده می‌شوند.

توجه داشته باشید در حال حاضر می‌توانید بدون نیاز به تغییر آی پی در دو صرافی کوکوین و کوینکس فعالیت داشته باشید اما برای امنیت بیشتر بهتر است از آی پی ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH