میزان استقبال کاربران از سیستم‌عامل iOS 15 اپل در مقایسه با iOS 14 کمتر بوده است

با انتشار هر ورژن جدید از سیستم‌عامل iOS اپل در نخستین روزهای پس از عرضه آن شاهد ثبت رکوردی تازه در زمینه میزان استقبال کاربران نسبت به ورژن قبلی هستیم. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که امسال سیستم‌عامل iOS 15 از این روند فاصله خواهد گرفت.

بر اساس گزارش جدید وبسایت Mixpanel نرخ به‌کارگیری سیستم‌عامل iOS 15 در ساعت 12 صبح روز چهارشنبه 31 شهریور ماه به وقت منطقه شرقی تنها برابر با 8.5 درصد بود. برای درک بهتر موضوع جالب است بدانید که طی دوره مشابه در چرخه انتشار iOS 14 این پلتفرم روی 14.5 درصد از دستگاه‌های واجد شرایط مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود. چنین اختلافی بسیار حیرت‌انگیز بوده و به طیف عظیم کاربرانی اشاره دارد که از انتشار به‌روزرسانی iOS 15 حقیقتا چندان هیجان‌زده نیستند؛ لذا این افراد برای آپدیت نمودن گجت‌های خود به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل عجله ندارند.

وبسایت Mixpanel بر پایه بازدیدهای انجام شده از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از SDK تجزیه و تحلیل موبایلی آن استفاده می‌کنند؛ نرخ به‌کارگیری سیستم‌عامل iOS را اندازه‌گیری می‌کند؛ بنابراین این داده‌ها رسمی نبوده و احتمالا کاملا دقیق نیستند.

اما این مقایسه با داده‌های گردآوری شده توسط وبسایت Mixpanel طی سال گذشته انجام شده است؛ اطلاعاتی که با شیوه‌ای مشابه امروز گردآوری شده‌اند. بنابراین نظریه استقبال ضعیف‌تر کاربران از iOS 15 نسبت به iOS 14 احتمالا واقعیت دارد؛ حتی اگر درصدهای پیش‌تر اعلام شده کاملا دقیق نباشند.

شایان به ذکر است که اپل هنوز هیچ‌گونه آمار رسمی را در این زمینه اعلام نکرده است. چنان‌چه میزان استقبال از iOS 15 واقعا از سیستم‌عامل نسل قبلی اپل کمتر باشد؛ در این‌صورت کماکان بعید است که کمپانی این موضوع را به‌صورت عمومی اعلام نماید. گزارش پیشین اپل از نرخ به‌کارگیری 85 درصدی سیستم‌عامل iOS 14 در ماه ژوئن حکایت داشت.

اوایل امسال شرکت اپل اعلام کرد که افرادی که پس از انتشار به‌روزرسانی iOS 15 مایل به ادامه استفاده از iOS 14 باشند؛ کماکان می‌توانند آپدیت‌های امنیتی مهم را دریافت نمایند. این موضوع احتمالا به بی‌میلی کاربران برای مهاجرت به سیستم‌عامل جدید دامن خواهد زد. بعلاوه یادآوری مشکلات متعدد رویت شده در نخستین ورژن‌های بزرگ سیستم‌عامل iOS طی سالیان گذشته احتمالا اشتیاق کاربران برای نصب به‌روزرسانی جدید را کمرنگ می‌کند.

2 در مورد “میزان استقبال کاربران از سیستم‌عامل iOS 15 اپل در مقایسه با iOS 14 کمتر بوده است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH