ویژگی 120 هرتزی نمایشگر سری آی‌فون 13 پرو در تمامی اپلیکیشن‌ها قابل استفاده نیست!

فروش گوشی‌های سری آی‌فون 13 اپل از روز جمعه 24 سپتامبر (2 مهر ماه) به‌طور رسمی آغاز شد. با تحویل هندست‌های پیش‌خرید شده به مشتریان در درب منازل یا فروشگاه‌های اپل استور در اکثر بازارهای جهان، کاربران متوجه شده‌اند که مشخصه پروموشن به‌صورت پیوسته کار نمی‌کند.

گوشی‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس مجهز به نمایشگرهای پروموشن اپل هستند؛ موضوعی که به‌معنای پشتیبانی پنل‌های مذکور از نرخ نوسازی 120 هرتزی است. این قابلیت از سال 2017 در تبلت‌های آی‌پد پرو قابل دسترس است؛ اما اکنون اپل برای نخستین بار در گوشی‌های آی‌فون خود از آن بهره گرفته است.

iOS 15 از مشخصه پروموشن در تمامی اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران هنگام پیمایش در برنامه‌ها و انجام نقل و انتقالات تمام‌صفحه نظیر جابه‌جایی میان اپلیکیشن‌ها یا بازگشت به صفحه هوم از قابلیت مذکور بهره‌مند خواهند شد. اما وبسایت 9to5Mac گزارش می‌دهد که بسیاری از انیمیشن‌ها کماکان با نرخ نوسازی 60 هرتزی نمایش داده شده و این موضوع تجربه مطلوب استفاده از نمایشگرهای پروموشن را خدشه‌دار کرده است.

نمایشگر آی‌فون 13 پرو اکثر انیمیشن‌ها را با نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایش می‌دهد؛ اما بسیاری از انیمیشن‌ها کماکان از نرخ نوسازی بالاتر نمایشگر به‌طور کامل بهره‌برداری نمی‌کنند. اپلیکیشن‌های بومی اپل همگی از این قابلیت پشتیبانی نموده و جابه‌جایی میان آن‌ها به شکلی روان‌تر انجام می‌شود. در واقع مشکل مورد اشاره صرفا در خصوص اپلیکیشن‌های ثالث به چشم می‌خورد.

شرکت اپل در تماس با وبسایت 9to5Mac تائید کرد که برخی اپلیکیشن‌ها نظیر بازی‌ها از قابلیت رندرینگ سفارشی استفاده می‌کنند و پشتیبانی آن‌ها از نرخ فریم‌های بالاتر مستلزم فعال‌سازی این قابلیت توسط توسعه‌دهندگان است. در واقع توسعه‌دهندگان به منظور افزودن قابلیت پشتیبانی ذاتی از نرخ نوسازی 120 هرتزی به اپلیکیشن خود بایستی کلید جدید info.plist را به آن اضافه نمایند.

اپل به‌زودی این اسناد را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده و به منظور رفع باگ موجود نیز یک به‌روزرسانی فیرم‌ور را منتشر خواهد کرد. باگ مورد اشاره مانع پشتیبانی Core Animation از نرخ‌های نوسازی بالاتر از 60 هرتز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH