چگونه از ایجاد shortcut هنگام نصب اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنیم؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از کلی وسواس و سلیقه توانسته‌ باشید صفحه اصلی گوشی خود را به زیبایی تمام بچینید، اما با نصب اپلیکیشن جدید، یک shortcut از آن در صفحه اصلی ایجاد شود و چینش صفحه به هم خورد.

android-home-screen

البته حذف این shortcut کار بسیار راحتی است اما اگر کلا دوست نداشته باشید که چنین میانبر‌هایی در صفحه اصلی شما ایجاد شوند، می‌توانید با روشی که در این مقاله ارایه می‌شود عمل کنید. البته این کار زمانی عملی می‌شود که شما اپلیکیشن‌های خود را از پلی استور دانلود و نصب کنید.

در ابتدا وارد اپلیکیشن پلی استور شوید و انگشت خود را از سمت چپ صفحه به سمت راست بکشید تا منو باز شود. سپس گزینه settings را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، تیک قسمت Add icon to Home screen را غیر فعال کنید. از این پس با نصب اپلیکیشن جدید از پلی استور، به هیچ وجه میانبری از آن در صفحه اصلی شما ایجاد نخواهد شد. اما اگر خواستید که یکی از اپلیکیشن‌ها را وارد صفحه اصلی کنید، می توانید در صفحه نرم افزار‌ها، با نگهداشتن دست خود بر روی اپلیکیشن مورد نظر، آن را به صفحه اصلی منتقل کنید.

disable-shortcuts-android

شایان ذکر است که اگر از سایر فروشگاه‌ها و یا به طور مستقیم از داخل گوشی اپلیکیشن جدید را نصب کنید، احتمال ایجاد shortcut وجود دارد.

1 در مورد “چگونه از ایجاد shortcut هنگام نصب اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنیم؟”

  1. من وقتی با گوشیم عکس دانلود میکنم بعد یه مدت میرم آلبوم میبینم از همه شون یه شرت کات
    درست شده . چیکار کنم اینجوری نشه . ممنون میشم جواب بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH