اسمارت‌فون‌های میان‌رده سامسونگ از قابلیت ارتقاء ظرفیت رم بهره‌مند خواهند شد

دستگاه‌های اندرویدی طی مدت چند سال گذشته در زمینه عرضه فناوری‌های جدید عملکرد بهتری داشته‌اند و افزایش ظرفیت رم از طریق تکنیک حافظه مجازی (Virtual RAM) یکی از فناوری‌هایی است که طی سال جاری به‌تدریج محبوبیت بیش‌تری پیدا می‌کند. این فناوری از بخشی از فضای خالی حافظه‌داخلی دستگاه به‌عنوان حافظه رم استفاده کرده و بدین‌ترتیب ظرفیت رم را افزایش می‌دهد.

بنابراین اسمارت‌فون‌های دارای ظرفیت رم محدود می‌توانند حافظه بیش‌تری را جهت استفاده در اختیار داشته باشند. سامسونگ یکی از آخرین شرکت‌هایی است که از این فناوری بهره گرفته است. پیش از این گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد ورژن هندی اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی A52s 5G دارای قابلیت جدیدی موسوم به RAM Plus است. این مشخصه به هندست‌های میان‌رده سامسونگ امکان می‌دهد تا ظرفیت حافظه رم خود را تا حداکثر 4 گیگابایت ارتقاء دهند.

آخرین گزارش منتشر شده در خصوص این تکنولوژی نشان می‌دهد که کمپانی کره‌ای در صدد به‌کارگیری مشخصه RAM Plus در تعداد بیش‌تری از گجت‌های خود است. در واقع کمپانی از این مشخصه در بازارهای بیش‌تری استفاده خواهد کرد. موضوع جالب‌توجه اینکه اسمارت‌فون‌های میان‌رده سامسونگ نظیر گلکسی A52 5G نیز از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد. همچنین پرچم‌دارانی مانند گلکسی زد فولد 3 نیز با وجود حافظه بالا از مشخصه مذکور استفاده خواهند کرد. با این‌حال کاربران کماکان به تنظیمات دستی دسترسی ندارند. در واقع با فعال‌سازی مشخصه RAM Plus تمامی مدل‌ها از 4 گیگابایت حافظه رم اضافی بهره‌‌مند خواهند شد.

این ویژگی به تازگی بر روی اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 به‌روزرسانی شد. بنابراین سامسونگ در نهایت قابلیت حافظه مجازی را به سایر گوشی‌های رده بالا و پرچم‌داران خود نظیر سری گلکسی S21 نیز گسترش خواهد داد. ورژن پیشین رابط کاربری One UI 4.0 beta در سری گلکسی S21 (بر پایه اندروید 12) ظاهرا فاقد مشخصه RAM Plus است. با این‌حال قابلیت مذکور کماکان می‌تواند در به‌روزرسانی‌های آینده سیستم ظاهر شود. کاربران به منظور بررسی وجود مشخصه RAM Plus روی دستگاه گلکسی خود می‌توانند به مسیر Settings> Battery and Device Maintenance مراجعه نموده و روی گزینه Memory کلیک کنند.

حافظه رم مجازی (Virtual RAM)

بازگشایی منوی تنظیمات و یافتن گزینه Virtual RAM موجب ارتقاء حافظه فرار سیستم از طریق نرم‌افزاری خواهد شد. افزایش ظرفیت رم به تسهیل فرآیندها و کاهش زمان اجرای برنامه‌ها کمک می‌کند. اسمارت‌فون‌ها با وجود این تغییر می‌توانند تعداد بیش‌تری از فرآیندها را باز نگه دارند. این موضوع قابلیت‌های اجرای برنامه در پس‌زمینه را افزایش داده و سرعت بارگذاری برنامه‌ها با وزن مشخص نظیر بازی‌ها را افزایش می‌دهد.

برندهایی نظیر شیائومی، ریلمی، اوپو و ویوو پیش‌تر از قابلیت Virtual RAM استفاده کردند. بی‌تردید این قابلیت نهایتا برای اکثر دستگاه‌ها عرضه خواهد شد. حتی ممکن است گوگل این مشخصه را به‌عنوان یکی از تنظیمات کاربردی در سیستم‌عامل اندروید قرار دهد. مشخصه Virtual RAM به سیستم امکان خواهد داد تا هنگام اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه یا نگهداری آن‌ها در حافظه به‌صورت بارگذاری شده فضای بیش‌تری را در اختیار داشته باشد.

البته تمامی این فرآیندها همواره با سرعتی بسیار آهسته‌تر از به‌کارگیری حافظه رم عمل خواهند کرد. حافظه رم عملیات خواندن و نوشتن را به‌صورت پیوسته اجرا می‌کند. این پدیده می‌تواند طول عمر حافظه تبدیل شده به رم مجازی را کاهش دهد. این موضوع یکی دیگر از مشکلات فناوری فوق به‌شمار می‌رود.

 

3 در مورد “اسمارت‌فون‌های میان‌رده سامسونگ از قابلیت ارتقاء ظرفیت رم بهره‌مند خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH