سری پیکسل 6 گوگل چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد

کمپانی گوگل که از چند ماه گذشته تلویحا از گوشی‌های هوشمند پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو پرده برداری کرده بود، در صدد آن است که هر دو اسمارت‌فون فوق را هفته آینده و در مراسم رونمایی جدید خود در تاریخ 19 اکتبر به طور رسمی معرفی و روانه بازار نماید. گفتنی است که پیش از معرفی رسمی سری پیکسل 6، تقریباً تمام مشخصات و ویژگی‌های مربوط به این خانواده در فضای اینترنت منتشر شده است. در روز جاری نیز گزارشی جدید در خصوص گوشی‌های پرچم‌دار سری پیکسل 6 منتشر شده است که یکی دیگر از ویژگی‌های آن‌ها را فاش نموده است.

پشتیبانی طولانی‌مدت گوگل از سری پیکسل 6

خبرنگاری با نام کاربری Snoopy در رسانه‌ی توییتر مدعی شده است که گوشی‌های هوشمند آینده کمپانی گوگل، تا چهار سال به‌روز رسانی سیستم عامل و همچنین تا پنج سال به‌روز رسانی امنیتی دریافت خواهند نمود.

این امر بدان معناست که اسمارت‌فون‌های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، که به صورت پیش‌فرض همراه با سیستم عامل اندروید 12 روانه بازار خواهند شد، به طور قطع نسخه‌های بعدی سیستم عامل یعنی اندروید 13، 14، 15 و 16 را نیز دریافت نموده و تا سال 2026 میلادی نیز وصله‌های امنیتی را دریافت می‌کنند.

این خبر، در صورت صحت و درستی، می‌تواند مزیت بزرگی برای کاربران گوشی‌های سری پیکسل 6 محسوب شود. چراکه اکثر برند‌های تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند تنها تا دو به‌روز رسانی اصلی سیستم عامل را برای دستگاه‌های خود منتشر می‌کنند که این امر اساساً به معنای پشتیبانی دوساله از این دستگاه‌ها است.

به نظر می‌رسد که پشتیبانی طولانی‌مدت از سری پیکسل 6 به راحتی برای شرکت گوگل امکان‌پذیر خواهد بود. زیرا این گوشی‌های هوشمند به تراشه اختصاصی این شرکت موسوم به Tensor مجهز شده‌اند.

شایان ذکر است که تا پیش از این، تلفن‌های هوشمند کمپانی گوگل از پردازنده‌های شرکت کوالکام استفاده می‌کردند. گفته می‌شود که احتمالا پردازنده‌های شرکت کوالکام مانع بزرگی برای این غول دنیای فناوری، جهت ارائه به‌روز رسانی‌های طولانی‌مدت نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند این شرکت بوده است.

تعهد شرکت گوگل به ارائه به‌روز رسانی‌های طولانی‌مدت برای محصولات جدید این برند، می‌تواند سایر تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی را نیز به این امر وادارد که مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های هوشمند خود را افزایش دهند.

اگرچه پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی یاد شده برای محصولات جدید شرکت گوگل، با معیارها و سیاست‌های شرکت اپل تفاوت آشکاری دارد، اما این نکته که شرکت‌های دیگر در این راستا گام برداشته و برای پشتیبانی طولانی‌مدت از محصولات خود می‌کوشند، امری مثبت ارزیابی می‌شود.

3 در مورد “سری پیکسل 6 گوگل چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد”

  1. چی نوشتید؟ کوالکام مانع پشتیبانی طولانی مدت از گوشیای گوگل بوده؟ اصلا اینطور نیست
    اندروید سیستم عامل ضعیفیه که با گوشی ها هارمونی نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH