ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند در کشور از ۱۱۰ درصد گذشت

طی دو سال گذشته و به دنبال همه‌گیری کرونا، برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان و دانشجویان، به‌طور مجازی و همچنین دورکاری کارمندان ادارات، میزان استفاده از تلفن همراه و اینترنت را در کشور افزایش داده است.

همین‌طور استفاده از خدمات آنلاین بانکی، پزشکی، خرید آنلاین و… رشد قابل‌توجهی در بین مردم داشته است.

همین موضوع، طی دو سال اخیر، باعث افزایش ضریب نفوذ اینترنت و شبکه تلفن همراه، در سراسر کشور شد.

براساس آخرین آمار ارائه شده از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال حاضر، تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند در کشور ۹۲ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۷۲ مشترک است؛ که از این میان ۱۰ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۳۷ مشترک، اینترنت پهن‌باند ثابت دارند و ۸۲ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر، مشترک اینترنت پهن‌باند سیار هستند.

در مجموع ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند در کشور، از ۱۱۰ درصد گذشته است؛ که از این آمار، ضریب نفوذ اینترنت سیار، ۹۸ درصد و اینترنت ثابت، ۱۲ درصد بوده است.

همچنین، در حال حاضر، در کشور ۱۳۱ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۴۰ نفر مشترک تلفن همراه داریم و ضریب نفوذ این دستگاه در کشور، به نزدیک ۱۵۷ درصد، رسیده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، اکنون پوشش ارتباطی جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی کشور، از ۹۴ درصد گذشته است.

در زمینه توسعه ارتباطات روستایی نیز، براساس قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موظف شده بود که در توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی، در مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری کند؛ به‌گونه‌ای که امکان ارائه دست‌کم، چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت (سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) در ۸۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار کشور، فراهم شود.

خوشبختانه وزارت ارتباطات، در این زمینه موفق عمل کرده است و اکنون ۹۸ درصد از روستاهای با جمعیت بالای بیست خانوار، به شبکه ارتباطی متصل هستند و از خدمات الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند.

3 در مورد “ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند در کشور از ۱۱۰ درصد گذشت”

  1. اینترنت همه جا اومده، این خوبه دستشون هم درد نکنه اما سرعتش پایینه درستش کنن فیلتر تلگرام و توئیتر و یوتیوب رو هم بردارن عالیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH