جامع‌ترین چک لیست لوازم طبیعت‌گردی و کمپینگ

اگر برای اولین بار به کمپ و طبیعت گردی می روید ویا به صورت حرفه ای طبیعت گردی می کنید ، مهم است که قبل از سفر به طبیعت ، چک لیست وسیله های مورد نیاز را بررسی کرده و با این کار مطمئن شوید که تمامی تجهیزات لازم را به همراه خواهید داشت. از همین رو در ادامه این مقاله ، یک چک لیست جامع از لوازم مورد نیاز برای طبیعت گردی و کمپینگ را برای شما آماده کرده ایم که با استفاده از آن امکان ندارد ، وسیله ای را فراموش کنید.

چادر و لوازم راحتی!

اگر قصد دارید در طبیعت چادر زده و برای یک یا چند شب کمپ کنید ، بهتر است لوازم زیر را همراه داشته باشید:

چادر و اجزای مورد نیاز (زیر انداز ، میله چادر و…)

میخ چادر

کیسه خواب

بالش

صندلی های کمپینگ

پتو اضافی

میز کمپینگ

دستمال توالت

فانوس

لوازم مورد نیاز برای آشپزی!

مخزن آب

اجاق کمپینگ

سوخت (بسته به نوع اجاق)

کبریت یا فندک

کول باکس

کتری

ماهی تابه

کاسه

لیوان

مایع شستشو و اسفنج

پوشش مناسب کمپ و طبیعت گردی!

مقداری لباس گرم

لباس خواب

زیر شلواری

تی شرت (آستین کوتاه و آستین بلند)

شلوار

شلوارک

ضدآفتاب

کلاه آفتابی (یا کلاه زمستانی)

صندل

کفش پیاده روی

لوازم مورد نیاز برای سلامت و امنیت!

کرم ضدآفتاب

دور کننده حشرات

جعبه کمک های اولیه

دارو های معمول (مسکن و…)

مایع شستشو دست

ضد غفونی کننده دست

لوازم بهداشتی و شخصی!

حوله

برس (شانه)

شامپو

تیغ (ژیلت)

عینک (لنز)

مسواک و خمیر دندان

دیگر لوازم مورد نیاز!

کیسه زباله

نوار چسب

طناب

باتری

بیلچه کوچک

گیره

عینک شنا

یک وسیله سرگرمی (کتاب ، توپ ساحلی و…)

نکات زیر را برای کمپ و طبیعت گردی ، حتما” در نظر داشته باشید!

در قسمت زیر نکاتی را برای شما ارائه می کنیم ، که بهتر است برای کمپ و طبیعت گردی رعایت کرده و متناسب با آن ها ، از چک لیست لوازم مورد نیاز برای طبیعت گردی و کمپینگی که در بخش های قبلی معرفی شد استفاده کنید.

حتما” یک کوله پشتی مناسب تهیه کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای کمپ و طبیعت گردی به آن توجه کنید ، تهیه یک کوله پشتی مناسب است. چرا که تمام تجهیزاتی که به همراه خواهید برد ، باید توسط کوله پشتی حمل شود و استاندارد بودن آن برای شما بسیار اهمیت خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم حتما” مقاله زیر را بخوانید ، تا بتوانید یک کوله پشتی استاندارد و مناسب برای خود تهیه کنید.

راهنمای خرید و جمع کردن کوله پشتی کوهنوردی

تجهیزات خود را متناسب با طول سفر ، به همراه داشته باشید

مدت زمان کمپ و طبیعت گردی شما ، متناسب با میزان تجهیزاتی است که نیاز خواهید داشت. به طور مثال اگر برای چند روز قصد کمپ و طبیعت گردی را دارید ، حتما” باید تجهیزات مورد نیاز برای چادر زدن و استراحت کردن (از جمله کیسه خواب و…) را به همراه داشته باشید. این درحالی است که برای سفر های یک روزه ، به همراه داشتن تجهیزاتی مانند: کیسه خواب ، پتو و… ضرورتی ندارد.

کوله پشتی خود را تا حد امکان سبک نگه دارید

اگر با استفاده از کوله پشتی به کمپ و طبیعت گردی می روید ، حتما” باید تا حد امکان وزن کوله خود را متعادل نگه داشته و از به همراه داشتن تجهیزات اضافی خودداری کنید. چرا که با این کار ، خیلی زود خسته شده و نمی توانید لذت کافی را از طبیعت ببرید. علاوه بر این ، ممکن است به دلیل کندتر حرکت کردن ، از برنامه زمانی خود عقب بمانید.

حتما” قبل از سفر ، از وضعیت آب و هوا منطقه مورد نظر مطلع شوید

عدم توجه به این نکته ، ممکن است دردسر های زیادی را برای شما داشته باشد. به طور مثال فرض کنید به هنگام طبیعت گردی ، ناگهان باران (یا برف) شروع به بارش کرده و تا مدت طولانی ادامه داشته باشد. در این شرایط ، شما مجبور به توقف خواهید شد و حتی ممکن است به دلیل شرایط نامساعد جوی ، اتفاقات بدتری برای شما بیفتد.

مواد غذایی بیشتری به همراه داشته باشید

سعی کنید حتما” برای چندین وعده ، مواد غذایی اضافی به همراه داشته باشید ، چرا که ، هر آن ممکن است اتفاقی در طول سفر رخ داده و باعث شود تا روند طبیعت گردی و بازگشت شما ، با تاخیر مواجه شود. در صورت رخ دادن چنین حوادثی ، در صورت به همراه داشتن جیره غذایی بیشتر ، با آرامش و اطمینان بالاتر می توانید سفر خود را به اتمام برسانید.

اگر هنوز لوازم کوهنوردی و کمپ مورد نیاز خود را تهیه نکرده اید و به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید که بتوانید به صورت اینترنتی ، خرید کنید و در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید ، پیشنهاد ما به شما ، فروشگاه آنلاین مینی بیاب است.

در این مقاله سعی کردیم جامع ترین چک لیست لوازم مورد نیاز برای طبیعت گردی و کمپینگ را به شما ارائه داده و نکاتی را به شما آموزش دهیم که ، رعایت کردن آن ها بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که دوست دارید مطلبی را در ارتباط با این مقاله با ما به اشتراک بگذارید ، حتما” در قسمت زیر کامنت کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH