نکات ایجاد فروشگاه اینستاگرامی و کسب درآمد از آن

اینستاگرام پر مخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است و بررسی‌ها نشان می‌‌دهد حدودا 50 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام فعالیت دارند. تقریبا می‌توانید اپلیکیشن اینستاگرام را روی هر گوشی موبایلی در ایران پیدا کنید و صدها هزار کسب و کار ایرانی با ایجاد فروشگاه اینستاگرامی در آن کسب درآمد می‌کنند.

در اینستاگرام روزانه هزاران مشتری از فروشگاه شما بازدید خواهند کرد و فروشگاه شما بصورت شبانه روزی یه روی مشتریان شما باز است، پس می‌‌توانید بدون محدودیت فضا و در هر زمان محصولات خود را بفروشید و حتی هنگامی‌ که خواب هستید درآمد کسب کنید. اما برای فروش در اینستاگرام و رقابت با این کسب و کارها باید به نکاتی کلیدی توجه کنید. با یادآوری این موضوع که کسب درآمد از اینستاگرام مدل هایی زیادی دارد و ما در این یادداشت فقط روی ایجاد فروشگاه اینستاگرامی تمرکز کردیم، چند نکته کلیدی و مهم آن را با هم مرور کنیم.

اکانت خود را تجاری کنید

صفحه تجاری (یا همان Business Profile اینستاگرام ) مخصوص کسانی است که قصد استفاده تجاری از اینستاگرام را دارند. یعنی تمام کسانی که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. با ایجاد یک اکانت تجاری شما به امکانات ویژه‌ای در بخش مدیریت صفحه خود دسترسی خواهید داشت. استفاده از این قابلیت می‌توانید یک دکمه تماس در صفحه اینستاگرامتان ایجاد کنید. این دکمۀ تماس (Contact) در بالای پروفایل شما به نمایش در می‌آید و با استفاده از آن می‌توانید آدرس، شماره تلفن و ایمیل مرتبط با کسب‌وکارتان را بنویسید تا به راحتی در دسترس مخاطبانتان قرار بگیرید. یکی از مهم‌ترین قابلیت های پروفایل تجاری اینستاگرام، امکان تحلیل و آنالیز کاربران صفحه است. این یعنی شما به اطلاعات دقیقی درباره فالوورهای خود دسترسی خواهید داشت. این اطلاعات شامل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، زمان آنلاین بودن و … می‌شوند. در ضمن، شما امکان بررسی آمار مربوط به هر یک از پست های خود را نیز خواهید داشت.

پروفایل حرفه‌ای بسازید

بعد از اینکه صفحه خود را تجاری کردید، نوبت ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای است. مخاطبانتان چه تصویری از شما در ذهن دارند؟ برای مثال لوگوی شما را میشناسند؟ یا اینکه آیا دوست دارید با تصویر خاصی مثل لوگوی خودتان شناخته شوید؟ همچنین در تعداد کاراکتر محدودی که در اختیار دارید باید به روشنی توضیح دهید که به چه کاری مشغول هستید، شعار تبلیغاتی خود را هم می‌توانید در این قسمت بیاورید. می‌توانید از هشتگ های مرتبط با کسب و کارتان هم استفاده کنید و همینطور اگر یک سایت اینترنتی دارید آدرس آن را حتما در قسمت بیو قرار دهید.

یک شماره تلفن برای ارتباط با مخاطبان داشته باشید

نگذارید که ارتباط شما با مشتریان به دایرکت محدود شود. هیچ چیز جای ارتباط کلامی را نمی‌گیرد. از طرفی دادن شماره موبایل هم حرفه ای نیست ولی اگر یک شماره ثابت به مشتری بدهید پرستیژ بالایی دارد. بهترین گزینه برای فروشگاه های اینترنتی می‌تواند استفاده از تلفن ابری باشد که برای استفاده از آن نیاز به استقرار در فضای فیزیکی خاصی ندارید و هر جای ایران که باشید تماس های به داخلی هایی که تعریف میکنید وصل می‌شود. این داخلی‌ها می‌تواند شماره موبایل شما و همکارنتان باشد. از طرفی با تلفن ابری شما یک کال سنتر (مرکز تماس) 24 ساعته با امکانات سانترال دارید و می‌توانید تعریف کنید که در ساعات و روزهای مختلف پیام های مختلفی برای مشتریان پخش شود.

محتوای خلاقانه برای معرفی محصول خود بنویسید

یک کپشن خوب که همراه با یک قصه مناسب باشد، می‌تواند مشتریان بالقوه شما را به مشتریانی وفادار تبدیل کند .بنابراین سعی کنید چرایی نیاز افراد به محصول خود و کاربردها و مزیت‌های آن را در قالب قصه‌هایی جذاب و متن‌ی مفید در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. در بخش کپشن، فقط و فقط از هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید تا بیشتر مورد توجه کاربران مد نظر خود قرار بگیرید.

همچنین فعالیت مستمر و قرار دادن مداوم محتوای با کیفیت به صورت پست و استوری خیای مهم است. اول اینکه محتوای باکیفیت بیشتر، یعنی درگیری بیشتر مخاطبان با صفحه شما و نتیجه آن یعنی فروش بیشتر. علاوه بر آن محتوای بیشتر و مداوم، احتمالا یعنی ارائه تنوع محصولات بیشتر به مخاطبان و باز هم یعنی فروش بیشتر شما!

همچنین از محتوای تصویری هم غفلت نکنید. اینستاگرام را می‌توان یک شبکه ارتباطی تصویری دانست. پس تصاویر و کیفیت عکس‌ها در جذب مخاطب بسیار موثر هستند. سعی کنید که عکس‌های باکیفیتی از محصولات خود منتشر کنید. حتی اگر دوربین حرفه‌ای و یا تیم تخصصی برای عکاسی ندارید، با گوشی هوشمند خود عکس‌های مناسب با پس زمینه ساده بگیرید. فراموش نکنید که عکس‌ها را از زوایای مختلف تهیه و منتشر کنید تا مخاطبان بتوانند محصول شما را از چند جهت ببینند. این کار به انتخاب راحت‌تر آن‌ها برای خرید محصول کمک می‌کند. هر چه کیفیت تصاویر شما بیشتر باشد، میزان تمایل مخاطب برای ماندن در پیج شما بیشتر است.

نتیجه گیری

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار و البته اثرگذار برای فروش محصول است. با استفاده از این برنامه می‌توانید تعامل بسیار خوبی را با کاربران و مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. اگر می‌خواهید افزایش فروش در اینستاگرام را در سطح بسیار بالایی تجربه کنید، به مواردی که بیان شد عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH