مدیاتک برای افزودن قابلیت ردیابی پرتویی به تراشه‌های خود با کمپانی ARM همکاری می‌کند

ردیابی پرتویی به تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از مولفه‌های مهم گرافیکی در بازی‌ها است. این مشخصه رفتار طبیعی نور را شبیه‌‌سازی می‌کند. فناوری مذکور به کاربران امکان می‌دهد تا حتی در سنگین‌ترین بازی‌ها نیز تصاویری نزدیک به واقعیت را دریافت نمایند. تکنولوژی ردیابی پرتوی نخستین بار با معرفی کارت‌های گرافیکی سری انویدیا RTX در آگوست سال 2018 وارد صنعت گیمینگ شد. همچنین به لطف تلاش‌های کمپانی‌های سامسونگ و AMD و با عرضه تراشه جدید اگزینوس 2200 فناوری ردیابی پرتوی به دنیای اسمارت‌فون‌ها نیز وارد خواهد شد.

بدیهی است که در این مسیر، شرکت‌های رقیب مایل به عقب ماندن از سامسونگ نیستند. کمپانی تایوانی تولیدکننده تراشه موسوم به مدیاتک با همکاری شرکت‌های ARM و Tencent از نخستین جعبه‌ ابزار SDK (کیت توسعه نرم‌افزاری) ردیابی پرتوی مبتنی بر افزونه Vulkan برای دستگاه‌های موبایلی رونمایی کرد.

شرکت مدیاتک پیش‌تر در ماه ژانویه امسال به پشتیبانی پردازنده Dimensity 1200 با سیستم گرافیکی Mali-G77 MC9 از فناوری ردیابی پرتوی اشاره کرد. در حال حاضر فناوری مذکور در سطح نرم‌افزاری کار می‌کند؛ اما در آینده بایستی به‌صورت سخت‌افزاری پیاده‌سازی شود.

بنابراین توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند در خصوص تکنولوژی ردیابی پرتوی اطلاعات بیش‌تری را کسب نموده و از این مشخصه جهت ارتقاء همه‌جانبه و چشمگیر تجارب گیمینگ استفاده کنند. جعبه ابزار The RT MediaTek SDK از خطوط پردازشی شرکت Tencent و افزونه Vulkan استفاده می‌کند. شرکت مدیاتک اعلام کرده که با همکاری کمپانی‌های ARM و Tencent Games فناوری‌های پیشرفته گرافیکی را در پلتفرم‌های موبایلی سری Dimensity ارائه خواهد داد.

شرکت‌های مدیاتک، ARM و Tencent به منظور ارائه تکنولوژی ردیابی پرتوی در گوشی‌های تلفن‌همراه با یکدیگر همکاری می‌کنند

گراینت نورث؛ معاون ارشد واحد اکوسیستم و مهندسی کمپانی ARM اعلام کرد: “پردازنده‌های گرافیکی آینده Mali از طریق شتاب‌دهی سخت‌افزاری، عملکرد فناوری ردیابی پرتوی در دستگاه‌های موبایلی را به میزان قابل ملاحظه‌ای ارتقاء خواهند داد.

همکاری ARM با شرکت‌های مدیاتک و Tencent Games در این حوزه امکان کاوش آسان‌تر توسعه‌دهندگان پیرامون مزایای ردیابی پرتوی برای بازی‌های موبایلی را فراهم می‌کند. بعلاوه این پدیده به ما اطمینان می‌دهد که با وجود فناوری ردیابی پرتوی، انواع محتوا به دستگاه‌های چندپلتفرمی در اکوسیستم‌های مختلف قابل انتقال هستند؛ موضوعی که به بهبود هرچه بیش‌تر تجربه گیمینگ کمک می‌کند.

بعلاوه مدیاتک در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود در زمینه گرافیک ادامه خواهد داد. همچنین کمپانی تایوانی به توسعه پیوسته فناوری‌های کلیدی موتور بازی Mediatek HyperEngine جهت ارائه افکت‌های پردازشی گیمینگ ادامه می‌دهد. هدف اصلی مدیاتک این است که در راستای ارائه گرافیک واقعی بازی‌ها و انتقال آن به سطحی پیشرفته‌تر به توسعه‌دهندگان بازی‌ها و تولیدکنندگان دستگاه‌های مختلف کمک کند.

همچنین دکتر یومینگ کائو؛ مدیر واحد کسب‌وکار فناوری محاسباتی و هوش مصنوعی در شرکت مدیاتک اعلام کرد: “همکاری با شرکت‌های ARM و Tencent Games امکان رونمایی از فناوری‌های گرافیکی جدید را در اختیار ما قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب زمینه افزودن فناوری‌هایی نظیر ردیابی پرتوی به تراشه‌های موبایلی 5G سری Dimensity فراهم می‌شود. این دستاورد به کمک SDK ردیابی پرتوی مدیاتک تحقق خواهد یافت.

این ایده به توسعه‌دهندگان بازی امکان می‌دهد تا به منظور ارتقاء تجربه همه‌جانبه گیمینگ از فناوری‌های جدید استفاده کنند. در حال حاضر دهها میلیون دستگاه اسمارت‌فون در سراسر جهان از تراشه‌های موبایلی 5G سری Dimensity بهره می‌گیرند. بدین‌ترتیب ما جلوه‌های بصری چشم‌نوازتر و واقعی‌تری را در اختیار طیف گسترده‌تری از کاربران قرار خواهیم داد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH