ال‌جی دیسپلی مشغول توسعه یک نمایشگر حفره‌دار برای آی‌فون 14 پرو اپل است

بر اساس اعلام وبسایت کره‌ای The Elec، شرکت ال‌جی دیسپلی فرآیند توسعه فناوری دوربین زیر نمایشگر برای پیاده‌سازی در اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها را آغاز کرده است. این تکنولوژی پیش‌تر در اسمارت‌فون‌های ZTE Axon 30 5G و سامسونگ گلکسی زد فولد 3 مورد استفاده قرار گرفته است.

فناوری دوربین زیر نمایشگر یا حداقل ورژن کنونی آن بر پوشاندن حفره مورد نیاز دوربین سلفی با استفاده از یک نمایشگر کوچک دیگر تکیه دارد. رزولوشن و چگالی پیکسلی این نمایشگر کوچک با پنل اصلی دستگاه کاملا تفاوت دارد و در نتیجه این قسمت به آسانی قابل تشخیص است.

اما اجازه دهید که فعلا از کاستی‌های این فناوری صرفنظر کنیم. تعهد یک تولیدکننده به استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر بدان معناست که این شرکت ابتدا بایستی فناوری نمایشگر حفره‌دار را توسعه داده و سپس حفره ایجاد شده روی آن‌را با استفاده از نمایشگر دیگری بپوشاند (این نمایشگر می‌تواند بخشی از صفحه‌نمایش اصلی دستگاه محسوب شود).

این الزامات ویژه، ال‌جی دیسپلی را ناچار کرده تا ابتدا روی طراحی یک نمایشگر حفره‌دار متمرکز شود. بر اساس نقشه راه اعلام شده توسط یک منبع خبری کره‌ای، ال‌جی دیسپلی قصد دارد تا میزان انتقال نور از میان دوربین زیر نمایشگر را تا سال 2023 به میزان 20 درصد و تا سال 2024 به میزان 40 درصد افزایش دهد. ایده دوربین زیر نمایشگر جهت ارائه کارکرد مناسب و امکان عبور نور از میان نمایشگر و ورود آن به دوربین سلفی زیر پنل بایستی از چگالی پیکسلی پایین (حدودا 200 پیکسل بر اینچ) برخوردار باشد.

گوشی آی‌فون 14 پرو اپل احتمالا از نمایشگر حفره‌دار ساخت شرکت ال‌جی استفاده خواهد کرد

اکنون گزارش دیگری که از سوی یک رسانه چینی با نام Mydrivers منتشر شده است؛ به طرز شگفت‌انگیزی با اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط منابع خبری کره‌ای مطابقت دارد. بر اساس اعلام این وبسایت، شرکت اپل در تلاش برای عقد قرارداد با کمپانی ال‌جی جهت تامین نمایشگرهای حفره‌دار مورد نیاز هندست‌های نسل آینده سری آی‌فون 14 پرو است. این اطلاعات ظاهرا از طریق منابع زنجیره تامین در کشور چین به‌دست آمده است؛ بنابراین توصیه می‌شود تا به صحت و سقم آن‌ها با دیده تردید نگاه کنید.

با این‌حال چنان‌چه اپل مایل به قطع وابستگی خود به سامسونگ دیسپلی و تامین نمایشگرهای مورد نیاز خود از یک فروشنده دیگر باشد؛ در این‌صورت بی‌تردید پیشرفت سریع ال‌جی در زمینه تولید نمایشگر، این شرکت را به گزینه‌ای ایده‌آل برای اپل تبدیل خواهد کرد. همچنین خریداری نمایشگر از ال‌جی بدان معناست که اپل نقدینگی خود را به جیب رقیب دیرینه‌اش سرازیر نکرده و از جنبه سهم بازار نیز به اطمینان کامل دست خواهد یافت؛ خصوصا این‌که ال‌جی اخیرا کسب‌و‌کار موبایلی خود را تعطیل و از بازار جهانی اسمارت‌فون به‌طور کامل کناره‌گیری کرد.

در ادامه رندری منتشر شده که طراحی احتمالی آی‌فون نسل آینده اپل را نمایش می‌دهد. البته این تصویر صرفا بر پایه تصورات یک طراح هنرمند تهیه شده است؛ بنابراین توصیه می‌شود تا با مشاهده آن چندان هیجان‌زده نشوید.

جمع‌بندی

آیا طراحی بحث‌برانگیز نمایشگر ناچ‌دار روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند؟ ارائه پاسخ قطعی برای این پرسش امکان‌پذیر نیست؛ اما با توجه به تمامی پیشرفت‌هایی که در راستای خلق تجربه نمایشی کاملا یکپارچه و لبه‌به‌لبه به‌دست آمده است؛ حذف ناچ سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. شرکت اپل در گوشی‌های سری آی‌فون 13 خود اندازه ناچ را حدودا 20 درصد کاهش داد؛ اما این کمپانی کماکان از رقیب اصلی خود یعنی سامسونگ عقب افتاده است.

اکنون غول فناوری کره‌ای برای چندین نسل از طراحی نمایشگر حفره‌دار استفاده کرده و به سوی توسعه ایده‌های دوربین زیر نمایشگر حرکت می‌کند. تنها راه برای باقی ماندن اپل در میدان رقابت، توسعه فناوری اختصاصی دوربین زیر نمایشگر یا خریداری این تکنولوژی از تولیدکنندگان ثالث است.

اکنون پرسش حقیقی این است که آیا نمایشگرهای حفره‌دار ال‌جی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند؟ بعلاوه کمپانی کره‌ای با چه سرعتی قادر به تولید این پنل‌ها خواهد بود؟ بر اساس گزارشات، ایده نمایشگر حفره‌دار ال‌جی بایستی تا سال 2023 آماده‌سازی شود؛ بنابراین نمایشگرهای فوق احتمالا برای استفاده در سری آی‌فون 14 قابل دسترس نخواهند بود. البته بایستی به‌خاطر داشت که تمامی مدل‌های خانواده آی‌فون 14 مجهز به نمایشگرهای 120 هرتزی نخواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH