همه روستاهای کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز، اول آبان ماه، از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، واقع در شهر مشهد و همچنین از ساختمان اداره کل پست استان خراسان رضوی بازدید کرد.

او در جمع خبرنگاران حضور یافت و هدف از این بازدید را برنامه توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی در روستاهای کشور، اعلام کرد.

زارع پور گفت: در برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات موظف شده بود که تا پایان سال ۱۴۰۰، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت ملی) متصل کند؛ که در حال حاضر با اندکی اغماض، این کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا آخر سال ۱۴۰۱، تمام روستاهای کشور به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شوند؛ که البته این کار بسیار سخت است؛ چرا که ۲۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند که هنوز به شبکه اینترنت پرسرعت مجهز نشده‌اند و همه آن‌ها در مناطق صعب العبور واقع شده‌اند.

زارع‌پور با بیان اینکه علیرغم سختی این کار، وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را خواهد کرد، گفت: اما نوید این را می‌دهیم که تمام روستاهای کشور، تا آخر سال ۱۴۰۱، به شبکه اینترنت پرسرعت، متصل خواهند شد.

وی همچنین به موضوع توسعه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: توسعه شبکه ملی اطلاعات، نیاز به زمان دارد. به دلیل افزایش قیمت ارز و تحریم‌ها، اپراتورها با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند. برای توسعه شبکه ملی اطلاعات نیاز به کار جهادی و تکیه بر توان داخلی داریم. در حال حاضر شرکت‌های بسیار قوی در کشور داریم که بسیاری از تجهیزات شبکه را بومی‌سازی کرده‌اند.

وزیر ارتباطات، در پایان از بخش‌های مختلف اداره کل پست استان خراسان رضوی، بازدید و با کارکنان و مراجعان، گفت‌وگو کرد.

4 در مورد “همه روستاهای کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH