تسهیلات ۲۱۰ میلیارد تومانی برای کسب‌وکارهای نوپا

سال ۹۹، دولت در جهت کمک به کسب‌وکارهای نوپا و حمایت از آن‌ها، طرح بوم‌واره را اجرا کرد.

نام این طرح از ترکیب دو کلمه بوم، که برگرفته از زیست‌بوم نوآوری کشور و واره که در برخی جاها به معنی یاری‌ کردن آمده؛ تشکیل شده است.

طرح بوم‌واره، به عنوان یک زیرخدمت در سامانه ایران نوآفرین، ارائه شده است. در حقیقت محلی‌ست که در آن شرکت‌های ارائه کننده خدمات و کسب‌وکارهای نوپا، به طور مستقیم باهم در تعامل هستند.

نحوه کار این سامانه به این صورت است که سازمان فناوری اطلاعات، به شرکت‌های ارائه خدمات براساس اظهارنامه مالیاتی‌شان، تا سقف سه میلیارد تومان وام با سود ۹ درصد و تنفس یکساله برای بازپرداخت می‌دهد و در مقابل این شرکت‌ها، در شش ماه اول فعالیت خود در سامانه، باید خدماتشان را به طور رایگان و در شش ماه دوم، خدمات خود را به صورت نیم‌بها، به کسب‌وکارهای نوپا ارائه دهند.

حالا آخرین گزارشی که از سامانه ایران نوآفرین منتشر شده نشان می‌دهد که تاکنون ۵ هزار و ۶۹۲ نفر در طرح بوم‌واره ثبت‌نام کرده‌اند و از این میان ۳ هزار و ۴۷۷ تیم (۶۱ درصد) از طریق بوم‌واره، سفارش خدمت ثبت کرده‌اند.

سامانه ایران نوآفرین، خدمات زیادی به سامانه‌های مختلف ارائه کرده است که از جمله آن می‌توان به ۷۱۱ خدمت برای پیشخوان‌ مجوزهای کشور، ۳۶ خدمت به درگاه اینترنتی سداد، ۶۵۱ خدمت به طرح نوآفرین، صدور ۶۵۰ کارت نوآفرین، ۱۲۲ خدمت به سازمان فناوری اطلاعات ایران، ۱۸۸ وام اضطراری و ۱۳۶ بسته حمایتی دولت از آسیب دیدگان کرونا برای سازمان فناوری اطلاعات ایران، ۸۹۸ کدپستی کار اشتراکی و ۸ بوم‌سرمایه اشاره کرد.

همچنین گزارش عملکرد وضعیت وام وجوه اداره شده، نشان می‌دهد که تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان در قالب ۳۴۱ مورد تسهیلات، به سازندگان بازی‌های موبایلی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، طرح‌های ویژه ملی، کسب‌وکارهای نوپا، وام کرونا، صندوق نوآفرینی امید، بوم‌واره، اقتصاد دیجیتال و محتوای دیجیتال اعطا شده است.

2 در مورد “تسهیلات ۲۱۰ میلیارد تومانی برای کسب‌وکارهای نوپا”

  1. این پول هارو به چه کسانی میدن؟ عده ای مفت خور هستند که به بهانه سهمیه و پارتی این پول هارو جای دیگه سرازیر میکنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH