فهرست مشخصات سامسونگ گلکسی A13 5G پیش از معرفی این اسمارت‌فون منتشر شد

شرکت سامسونگ با عرضه گوشی‌های سری گلکسی A و گلکسی M موجب ایجاد تحولی بزرگ در سبد اسمارت‌فون‌های تولیدی خود شد. امسال نیز کمپانی کره‌ای با اضافه نمودن قابلیت اتصال 5G به تعدادی از اسمارت‌فون‌های میان‌رده خود یک گام رو به جلوی دیگر برداشته است. سامسونگ پیش‌تر از تعداد زیادی اسمارت‌فون 5G رونمایی کرده است و گلکسی A22 5G ارزان‌ترین اسمارت‌فون 5G کمپانی تا به امروز محسوب می‌شود. البته این عنوان به‌زودی به هندست دیگری موسوم به گلکسی A13 5G اختصاص خواهد یافت.

استفاده از عدد 3 در نام این هندست نشان می‌دهد که سامسونگ با عرضه آن آماده تولید مدل‌های جدید سری گلکسی A در سال 2022 است. گلکسی A13 5G نخستین هندست معرفی شده از سری جدید به‌شمار رفته و بر اساس شایعات و اطلاعات پیش‌تر لو رفته، این اسمارت‌فون پایین‌رده مجهز به اتصال 5G تا پایان سال 2021 معرفی خواهد شد. امروز یک فرد خبرچین با نام آنتونی اقدام به انتشار برخی مشخصات کلیدی این هندست جدید در توئیتر کرد.

مشخصات سامسونگ گلکسی A13 5G

شخص خبرچین به برخی مشخصات اسمارت‌فون پایین‌رده آینده سامسونگ اشاره کرده است. به گفته وی، سامسونگ گلکسی A13 5G مجهز به یک نمایشگر 6.48 اینچی LCD خواهد بود. این نمایشگر علیرغم ماهیت رده‌ پایین هندست دارای رزولوشن اچ‌دی پلاس نبوده و در عوض از رزولوشن بالاتر فول اچ‌دی پلاس برخوردار است. بررسی تصاویر CAD لو رفته نشان می‌دهد که این دستگاه مجهز به نمایشگر با ناچ قطره‌ای شکل خواهد بود. به‌کارگیری این سبک از طراحی در اسمارت‌فون‌های پایین‌رده به رویه‌ای معمول تبدیل شده است. سامسونگ برای دستگاه‌های میان‌رده و برتر خود معمولا از ایده نمایشگر حفره‌دار استفاده می‌کند.

در حال حاضر پیرامون مشخصات دوربین جلویی اسمارت‌فون هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست. با این‌حال پیکره‌بندی دوربین پشتی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد. این سنسور مشابه نمونه به‌کارگیری شده در هندست‌های پایین‌رده جدیدتر نظیر ردمی 10 است. ظاهرا این سنسور 50 مگاپیکسلی همان نمونه 48 مگاپیکسلی جدید است. اطلاعات لو رفته از وجود دوربین فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی حکایت دارند. کارشناسان معتقدند که چنین رزولوشنی برای یک دوربین فوق‌عریض مناسب بسیار کم است. بنابراین نتایج عملکرد دوربین نیز در حد متوسط ارزیابی می‌شود. نهایتا حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز مولفه دیگر سیستم دوربین پشتی را تشکیل می‌دهد.

توان پردازشی گلکسی A13 5G توسط تراشه Dimensity 700 5G ساخت شرکت مدیاتک تامین می‌شود. این پلتفرم با استفاده از معماری 7 نانومتری تولید شده و دارای 2 هسته ARM Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته ARM Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. این هندست مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی خواهد بود. همچنین سامسونگ به منظور تامین امنیت گوشی از اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه آن استفاده خواهد کرد. بر اساس شایعات گلکسی A13 5G در 3 مدل مختلف مجهز به 4، 6 و 8 گیگابایت رم روانه بازار خواهد شد. با این‌حال برخی کارشناسان در خصوص عرضه مدلی با رم 8 گیگابایتی تا حدی مردد هستند؛ اما چنین سناریویی در صورت تحقق نشان می‌دهد که در سال آینده احتمالا تعداد بیش‌تری از اسمارت‌فون‌های میان‌رده سامسونگ مجهز به حافظه رم 8 گیگابایتی خواهند بود. از جنبه ظرفیت حافظه‌داخلی نیز گلکسی A13 5G در 2 ورژن 64 و 128 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. همچنین این هندست احتمالا مجهز به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهد بود.

از جنبه قیمت‌گذاری نیز انتظار می‌رود که این هندست به‌عنوان ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ روانه بازار شود. اطلاعات اخیرا لو رفته از عرضه گلکسی A13 5G با قیمت‌گذاری حدودا 249 دلاری حکایت دارند.

1 در مورد “فهرست مشخصات سامسونگ گلکسی A13 5G پیش از معرفی این اسمارت‌فون منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH