وضعیت توسعه تلفن همراه به تفکیک اپراتورهای تلفن همراه در تابستان ۱۴۰۰

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امروز گزارشی را منتشر کرد که وضعیت توسعه تلفن همراه و اپراتورهای همراه‌اول، ایرانسل و رایتل را در سه ماهه تابستان سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ضریب نفوذ تلفن همراه، در مجموع، ۱۵۶.۶۴ درصد بوده است. یعنی تعداد کل خطوط تلفن همراه فعال در کشور، ۱۳۳ میلیون و ۹۸ هزار و ۱۶۸ سیم کارت است؛ که از این میزان همراه اول با در اختیار داشتن حدود ۷۱ میلیون سیم‌کارت رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. ایرانسل با حدود ۵۶ میلیون سیم‌کارت و رایتل با چیزی در حدود ۵ میلیون سیم‌کارت در رتبه‌های بعدی هستند.

بر اساس همین گزارش، تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن‌همراه به شرح زیر است:
در مجموع حدود ۴۳ هزار سایت، تحت پوشش شبکه 2G و حدود ۳۷ هزار سایت، تحت پوشش شبکه 3G هستند. همچنین حدود ۳۳ هزار سایت از شبکه 4G پشتیبانی می‌کنند.

تعداد مکالماتی که از طریق رومینگ ملی انجام شده است نیز در جدول زیر به تفکیک اپراتور آمده است:

همچنین از لحاظ وضعیت پوشش شهرها و روستاها و آنتن‌دهی آن‌ها، تعداد ۱۲۹۵ شهر و ۴۴۹۱۸ روستا تحت پوشش اپراتور همراه اول، تعداد ۱۳۶۷ شهر و ۱۹۱۹۱ روستا، تحت پوشش اپراتور ایرانسل و تعداد ۴۲۶ شهر و ۹۵۴ روستا تحت پوشش اپراتور رایتل هستند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که همراه اول از لحاظ پوشش سراسری با اختلاف چند برابر در صدر قرار دارد.

از لحاظ درصد جمعیتی که تحت پوشش آنتن دهی هر اپراتور هستند ارقام زیر منتشر شده است:
۹۶.۵ درصد مردم ایران تحت پوشش و آنتن‌دهی اپراتور همراه‌اول، ۸۷.۲۱ درصد مردم تحت پوشش و آنتن‌دهی اپراتور ایرانسل و ۵۶.۹ درصد جمعیت ایران تحت پوشش و آنتن‌دهی اپراتور رایتل هستند.

2 در مورد “وضعیت توسعه تلفن همراه به تفکیک اپراتورهای تلفن همراه در تابستان ۱۴۰۰”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH