زرین پلاس معرفی شد : خدمات خرید و فروش با دریافت پاداش نقدی

ساعاتی پیش نشست خبری معرفی اپلیکیشن زرین پلاس با حضور پویا رجامند مدیرعامل زرین پلاس، مصطفی امیری مدیرعامل زرین پال، مهدی رشیدیان مدیر عملیات زرین پلاس و اصحاب رسانه در خانه کار و دیدار کارمان برگزار شد.

زرین پلاس یکی از جدیدترین محصولات زرین پال است که با همکاری شرکت اطلس پرتو آسیا در سال 97 ایجاد شد. این سرویس ارائه دهنده خدمات خرید و فروش با دریافت پاداش نقدی است که وهله اول کسب‌و‌کارهای فیزیکی و محلی را هدف قرار داده است. در این سرویس خریداران می‌توانند با نصب اپلیکیشن زرین‌ پلاس و خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با زرین‌ پلاس، از کلیه خدمات سرویس بازگشت وجه (CashBack) بهره‌مند شوند و تا 40 درصد از مبلغی که به ازای خرید کالا یا دریافت سرویس مورد نظر خود را پرداخت کرده‌اند، دریافت کنند.

پویا رجامند، مدیرعامل زرین ‌پلاس در ابتدای این مراسم در خصوص نحوه شکل‌گیری و اهداف اولین سرویس زرین‌پلاس اعلام کرد: ما در سال 98 با یک اپلیکیشن به نام امتیاز فعالیت خودمان را آغاز کردیم، در ابتدا قرار بود که اپلیکیشن امتیاز در حوزه خدمات تبلیغات تشویقی فعالیت داشته باشد، در این سرویس کاربران به ازای انجام یک فعالیت مشخص، امتیاز دریافت می‌کردند، این امتیازها جمع‌آوری می‌شد و به خدمات محصولات مختلف تبدیل می‌شد. البته از همان زمان علاقه‌داشتیم وارد یک بیزینس آفلاین شویم و با افراد مختلف نیز جهت دریافت سرمایه گفتگو کردیم، تا اینکه با زرین پال به توافق رسیدیم.

رجامند در خصوص آغاز همکاری با زرین پال ادامه داد: زرین پال یک سرمایه‌گذاری اولیه بر روی این پروژه انجام داد. در ادامه بر روی برندینگ این سرویس کار کردیم و در ابتدای سال 1400 اپلیکیشن امتیاز به اپلیکیشن زرین‌ پلاس تبدیل شد. با این اتفاق خدمات جدیدی به سرویس زرین ‌پلاس اضافه گردید. اپلیکیشن و سرویس زرین ‌پلاس حالا خدماتی را ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند با انجام خرید روزانه از فروشگاه‌های محل با کارت بانکی خود و هیچ کار اضافه‌ای، درصدی از پول هزینه شده را دریافت کنند. تنها مورد آن است که این خرید باید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با زرین پلاس انجام بگیرد، به این شکل افراد به اپلیکیشن زرین‌ پلاس مراجعه کرده و می‌توانند فروشگاه‌های طرف قرارداد با ما را از نقشه پیدا کنند. هر فروشگاهی درصد کش‌بک مخصوص به خود را دارد، به طور مثال کاربران از یک فروشگاه با کش‌بک 10 درصد، 200 هزار تومان خرید کرده و پس از چند دقیقه امتیاز خرید در اپلیکیشن صادر می‌شود. کاربران می‌توانند این امتیازها را جمع‌آوری کرده و با ثبت درخواست برداشت، به پول تبدیل کنند. البته کاربران می‌توانند با امتیازات جمع‌شده نیز از فروشگاه‌های ما خرید کنند. در حال حاضر بیش از 2 هزار کسب و کار و فروشگاه آنلاین با ما همکاری دارند و به طور میانگین روزانه 1500 تراکنش در این سرویس صورت می‌گیرد.

در ادامه مهدی رشیدیان مدیر عملیات زرین پلاس در خصوص شرایط و وضعیت فعلی سرویس زرین‌ پلاس توضیح داد: قرار بود مدت‌ها پیش این نشست خبری برگزار شود زیرا سرویس زرین پلاس مدتی است که راه‌‌اندازی شده، ما نزدیک به یک سال است که در حال کار هستیم و تجاری‌سازی هم قبل از نوروز سال 1400 آغاز شده بود. حال با استیبل شدن شرایط کرونا تصمیم گرفتیم تا نشست خبری زرین پلاس برگزار شود. از ابتدای سال 99 شروع بسیار خوبی را داشتیم، کار بازاریابی را پیگیری و پس از انجام تست‌هایی در مورد مدل‌های کار، حالا به جایی رسیدیم که بیش از 2 هزار فروشگاه به این پروژه جذب شده، البته هدف ما خیلی بزرگ‌تر است، قرار بود تا انتهای مهر حدود 4 تا 5 هزار فروشگاه داشته باشیم، اما به خاطر کرونا تقریبا کل تیم‌ را در تابستان از دست دادیم اما حال امیدواریم تا پایان سال بدون حضور فروشگاه‌های زنجیره‌ای به 5 هزار فروشگاه در تهران برسیم. ما تلاش داریم تا گسترش مویرگی در سطح شهر داشته باشیم. در حال حاضر بیش از 85 درصد این 2 هزار فروشگاهی که با سرویس زرین ‌پلاس در حال کار هستند، در طول روز تراکنش دارند. همچنین بیش از 100 هزار کاربر نیز به صورت فعال به صورت روزانه و ماهانه تراکنش انجام می‌دهند، همچنین تراکنش روزانه به نزدیک 2 هزار تراکنش رسیده است. با توجه به رشد روزانه و ماهانه‌ای که شاهدش هستیم، می‌توانیم بگوییم که راه جذابی را در پی‌گرفته‌ایم و این رشد همچنان ادامه‌دار خواهد بود. تلاش داریم تا تابستان سال 1401 به حدود 20 تا 40 هزار تراکنش برسیم، نقطه ایده‌آل ما 40 هزار تراکنش هست و انشالله با 10 هزار فروشگاه در سطح تهران همکاری داشته باشیم. در پایان همین امسال می‌خواهیم وارد دیگر شهرستان‌ها شویم و البرز اولین هدف ما پس از پایتخت است. با ارائه اپلیکیشن زرین پلاس امیدواریم که بتوانیم به چرخه اقتصاد کمک کنیم، زیرا در این سرویس هم فروشگاه‌ها مشتری بیشتری جذب می‌کنند و هم خریداران به تخفیف خوبی دست پیدا می‌کنند.

مدیر عملیات زرین پلاس در خصوص دیگر خدمت این سرویس برای اعطای اعتبار توضیح داد: خدمت دیگر ما که در بلند مدت عرضه خواهد شد، دادن اعتبار به کاربران برای خرید بدون هیچ سود بانکی است. در حال حاضر میزان خرید خانواده‌ها و هزینه‌ها هر چه به پایان ماه نزدیک می‌شویم، کاهش پیدا می‌کند. یک نمودار نزولی از تراکنش‌ها داریم که در ابتدای ماه سطح تراکنش‌های بالا را نشان می‌دهد و هر چه به پایان ماه می‌رسیم، سطح تراکنش‌ها افت پیدا می‌کند. در خدمت ارائه اعتبار به دنبال این هستیم که این روند نزولی متوقف شود، ما به کاربران اجازه می‌دهیم که با توجه به اعتباری که دارند، از ما وام دریافت کنند و در خرید ماهانه‌ به مشکل بر نخورند. البته شروع این خدمت با شرکت‌ها خواهد بود و در سال 1401 به صورت شخصی نیز این کار صورت می‌گیرد. نکته مثبت در این خدمت آن است که شخص هیچ سود بانکی پرداخت نمی‌کند و می‌تواند از فروشگاه‌های طرف قرارداد با ما کالا دریافت کند.

در بخش دیگر این مراسم، مصطفی امیری مدیرعامل زرین پال در خصوص راه‌اندازی سرویس زرین پلاس اعلام کرد: واقعیت این است که در سال 98 آقای رجامند و رشیدیان با ایده‌ای که نسبت به حال حاضر تفاوت عمده‌ای داشت پیش ما آمدند. در آن سال با توجه به شرایطی که وجود داشت به این نتیجه رسیدیم که درگاه‌های پرداختی محصور شده‌اند از سرویس‌های پرداختی و به علت وجود قوانینی که در این زمینه هست، اجازه رشد به سرویس‌های پرداختی داده نمی‌شود. در ادامه با بررسی پاندمی کرونا هم می‌بینیم که درصد تراکنش‌های اینترنتی رشد آنچنانی تجربه نکرده و کماکان فروش 90 درصدی در فروشگاه‌های فیزیکی وجود دارد و با وجود تلاش‌های بسیاری که انجام شد اما تاثیر بزرگی در کل مارکت دیده نشد. در آن زمان دیدارهایی صورت گرفت، تلاش کردیم تا تیم را بهتر بشناسیم و ما هم بتوانیم جایگاه خودمان را پیدا کنیم. با همکاری PSPها و بانک‌ها این روند ادامه پیدا کرد، تا اواخر سال 1399 محصول اولیه عرضه شد، در ابتدای سال 1400 به دنبال برندینگ آن بودیم که زرین‌پلاس شکل گرفت.

مدیرعامل زرین پال ادامه داد: این ایده‌ای که ما امروز به دنبال توسعه آن هستیم، یک چیز اجرا شده و مدون در دنیاست، معتقدیم شخص یا از موجودی خودش یا از طریق روش‌هایی می‌تواند اعتباری را دریافت کند و پرداخت‌هایش را انجام دهد. در این مشکلات اقتصادی که همگی با پوست و گوشت و استخان‌مان آن را درک کردیم، بر اساس تراکنش‌ها مشاهده شد که در 27 و 28 ماه‌ حقوق‌ها را دریافت می‌کردند، از اول تا پنجم رشد تراکنش‌ها را داشتیم، تا دهم و پانزدهم ماه این روند به شکل نزولی ادامه پیدا می‌کرد و از 15 تا انتهای ماه روند تراکنش‌ها به پایین‌ترین سقف خودش می‌رسید. در این سرویس تلاش داریم تا اعتبارهای خرید را بدهیم، این طبیعتا باعث می‌شود که فروشندگان فروش بیشتری داشته باشند و این چرخه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند، به نحوی که انگار بدهی‌ها را به آینده پست کنیم، خدا را شکر با همکاری بانک‌ها این ایده و این محصول نهایی شد، امیدواریم خیلی سریع بتوانیم کارهای باقی‌مانده را نیز انجام دهیم و خدمت اعتبار سنجی به صورت گسترده‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد. من از همین جا به گرمی دست شرکای آتی و شرکایی که ممکن است در این مسیر ریسک‌هایی را متحمل شوند، می‌فشارم و مستحضر هستیم که این داستان اگر در کل کشور جاری بشود از آن ماجراهایی خواهد بود که برای همه نفع خواهد داشت.

در پایان مراسم، پویا رجامند، مصطفی امیری و مهدی رشیدیان، پاسخگوی سوال خبرنگاران بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH