شیائومی 12 مجهز به یکی از برترین نمایشگرهای اسمارت‌فونی در بازار خواهد بود

دلایل بی‌شماری وجود دارد که باور کنیم اتفاقات تاریخی سال گذشته بار دیگر تکرار خواهند شد و شیائومی نخستین برند معرفی‌کننده اسمارت‌فون پرچم‌دار در فصل جدید به‌شمار خواهد رفت. بر اساس پیش‌بینی‌ها شیائومی 12 نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 898 قلمداد خواهد شد؛ مشروط بر اینکه کوالکام، کمپانی تولیدکننده دیگری را هدف قرار نداده باشد.

نمایشگر شیائومی 12 یکی از برترین نمونه‌های موجود در بازار به‌شمار خواهد رفت

برتری کلیدی کمپانی چینی در مقوله تراشه کاملا مشهود است. به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 898 در پرچم‌داران سال 2022 سناریویی کاملا معمول خواهد بود. اما در خصوص سایر ویژگی‌ها وضعیت به چه شکل خواهد بود؟ نمایشگر یکی از مشخصه‌هایی است که موجب می‌شود یک گجت در طیف مدل‌های پرچم‌دار طبقه‌بندی شود.

در این میان برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که شیائومی 12 بار دیگر از یک پنل آمولد 2K استفاده خواهد کرد. این پنل از نرخ نوسازی بالا و پیشرفته پشتیبانی خواهد کرد؛ اما شیائومی در این هندست از ایده دوربین زیر نمایشگر استفاده نخواهد کرد. پنل جلویی دستگاه بر اساس معیارهای امروزی کاملا استاندارد به‌نظر می‌رسد. این پنل دارای لبه‌های منحنی بوده و دوربین جلویی نیز درون یک حفره مینیاتوری مستقر خواهد شد. البته حواشی اطراف نمایشگر هندست از ضخامت اندکی برخوردار خواهند بود.

عدم مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و فقدان برترین دوربین موجود در بازار احتمالا به جاه‌طلبی‌های اسمارت‌فون پرچم‌دار شیائومی 12 آسیب خواهد زد. هنوز مشخص نیست که آیا این اسمارت‌فون از قابلیت بزرگنمایی اپتیکال پشتیبانی خواهد کرد یا خیر. بی‌تردید این هندست با وجود اکثر ویژگی‌های برجسته خود به‌عنوان یک محصول جذاب در نظر گرفته خواهد شد. اما سرنوشت شیائومی 12 تا حدود زیادی به قیمت‌گذاری آن بستگی خواهد داشت. با توجه به سیاست قیمت‌گذاری شیائومی برای دستگاه‌های رده بالای خود، عرضه این اسمارت‌فون با برچسب قیمتی ارزان امری دور از انتظار خواهد بود.

شیائومی به‌دنبال تبدیل شدن به برند برتر در بازار اسمارت‌فون چین است

لو ویبینگ؛ مدیرعامل برند ردمی اخیرا پیرامون برنامه‌های کمپانی برای رونق بخشیدن به کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود در بازار خانگی چین صحبت کرده است.

بر اساس برآوردهای موسسه تحقیقاتی Canalys طی 3 ماهه سوم سال 2021 تقریبا 78.8 میلیون دستگاه اسمارت‌فون در جمهوری خلق چین به فروش رفته است. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 5 درصد کاهش یافته است. شرکت ویوو با کسب سهم حدودا 23 درصدی در بازار پیشتاز است. شرکت‌های اوپو و آنر به‌ترتیب با کسب سهم 21 و 18 درصدی از بازار چین رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند. در حال حاضر شیائومی با کسب سهم 14 درصدی در رتبه چهارم قرار گرفته است.

به گفته لو ویبینگ، لی جون؛ بنیان‌گذار شیائومی به منظور تبدیل شدن این شرکت به بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون در بازار جمهوری خلق چین طی مدت 3 سال آینده دستورات سخت‌گیرانه‌ای را صادر کرده است. در این راستا کمپانی شیائومی شبکه خرده فروشی خود را به شکل فعالانه‌ای توسعه خواهد داد.

در واقع حدود 70 درصد فروش اسمارت‌فون‌ها در بازار چین از طریق فروشگاه‌های معمولی و آفلاین انجام می‌شود. اکنون شبکه توزیع محلی شیائومی از تقریبا 10 هزار فروشگاه تشکیل شده است. تعداد این فروشگاه‌ها ظرف مدت 3 سال به 30 هزار مرکز افزایش خواهد یافت. اما ناظران معتقدند که حتی با وجود تحقق این سناریو نیز کنار زدن رقبا برای شیائومی کاری دشوار خواهد بود.

3 در مورد “شیائومی 12 مجهز به یکی از برترین نمایشگرهای اسمارت‌فونی در بازار خواهد بود”

  1. درسته که شیاوومی هر سال گوشی های زیادی معرفی میکنه ولی انصافا کیفیت سخت افزار و نرم افزارش یک سر و گردن از سامسونگ بالاتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH