اپل مشکل از کار افتادن فیس آی‌دی پس از تعویض نمایشگر آی‌فون 13 را رفع خواهد کرد

شرکت اپل اخیرا گوشی‌های سری آی‌فون 13 خود را به بازار عرضه کرد و در ادامه مجموعه‌ای از بررسی‌ها و کالبدشکافی‌ها روی این هندست انجام شد. به گفته کارشناسان تیم iFixit، تعویض نمایشگر آی‌فون 13 بدون آسیب رساندن به سیستم فیس آی‌دی غیرممکن است.

این شرکت طی مقاله‌ای از حقوق مربوط به تعمیرات دفاع کرده و خاطرنشان می‌کند که ناتوانی در تعویض نمایشگر آی‌فون 13 بدون صدمه رساندن به فیس آی‌دی احتمالا بر فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تعمیر آی‌فون تاثیر قابل‌توجهی خواهد گذاشت. بدین‌ترتیب هرگونه تلاش برای تعمیر نمایشگر آی‌فون 13 موجب از کار افتادن فیس آی‌دی خواهد شد. در واقع تعویض یا جابه‌جایی این نمایشگر با یک گوشی آی‌فون 13 دیگر موجب نمایش پیام خطای “cannot activate Face ID on this iPhone” می‌شود.

با این‌حال با توجه به نارضایتی مراکز ارائه‌دهنده خدمات تعمیرات از این محدودیت، اکنون شرکت اپل مشغول اعمال برخی تغییرات است. به گفته اپل این شرکت سیاست خود را تغییر داده و یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید را منتشر خواهد کرد. این به‌روزرسانی امکان تعمیر نمایشگر گوشی بدون از کار افتادن سیستم فیس آی‌دی را فراهم می‌کند.

اپل در سری آی‌فون 13 خود از یک میکروکنترلر کوچک استفاده کرده که امکان اتصال گوشی به نمایشگر آن‌را فراهم می‌کند. هنگام انجام تعمیرات نمایشگر، همگام‌سازی مجدد میکروکنترلر با نمایشگر جدید بایستی از طریق ابزارهای ویژه اپل انجام شود. از طرفی تعمیرکاران مستقل قادر به استفاده از این ابزارها نیستند. تعویض نمایشگر آی‌فون 13 بدون انجام فرآیند همگام‌سازی میکروکنترلر و نمایشگر جدید موجب نمایش پیام خطا خواهد شد.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

به‌روزرسانی نرم‌افزاری که اپل در صدد پیاده‌سازی آن است؛ ضرورت انتقال میکروکنترلر به صفحه‌نمایش جدید حین انجام تعمیرات را از بین خواهد برد. بنابراین تعمیرگاه‌های ثالث بدون نگرانی بابت از کار افتادن فیس آی‌دی قادر به تعمیر نمایشگر هندست خواهند بود.

در خصوص زمان انتشار این به‌روزرسانی نرم‌افزاری توسط اپل هیچ خبری منتشر نشده است. با این‌حال سیستم‌عامل iOS 15.2 هم‌اکنون در مرحله تست آزمایشی قرار دارد و انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی همزمان با iOS 15.2 منتشر شود.

روش تعویض نمایشگر آی‌فون 13 بدون از کار افتادن فیس آی‌دی

برخی متخصصان ادعا می‌کنند که به روشی برای تعمیر نمایشگر سری آی‌فون 13 بدون از کار افتادن فیس آی‌دی دست یافته‌اند. اما این فرآیند بسیار پیچیده بوده و انجام آن ابدا پیش پا افتاده نیست. راهکار ابتکاری شامل نصب سایر قطعات روی نمایشگر جدید است. با این‌حال اکثر تعمیرکاران به‌دلیل هزینه هنگفت و پیچیدگی بالا حاضر به انجام چنین کاری نیستند.

iCorrect؛ یک فروشگاه تعمیراتی متفرقه در بریتانیا با در نظر گرفتن این موضوع ثابت کرد که تعویض نمایشگر سری آی‌فون 13 بدون از کار افتادن فیس آی‌دی امکان‌پذیر خواهد بود. اما در واقع این فرآیند بسیار پیچیده به‌نظر می‌رسد.

این فناوری که موجب از کار افتادن فیس آی‌دی هنگام تعویض نمایشگر می‌شود؛ برای اپل موضوع جدیدی نیست. در واقع غول کوپرتینویی همزمان با عرضه گوشی آی‌فون X از این فناوری رونمایی کرد؛ اما مشخصه مذکور در آن زمان فعال‌سازی نشد.

1 در مورد “اپل مشکل از کار افتادن فیس آی‌دی پس از تعویض نمایشگر آی‌فون 13 را رفع خواهد کرد”

  1. تو ایران اگر نمایشگر رو تعویض کنید باید با فیس آی دی خداحافظی کنید. من همین بلا سرم اومد اما دیگه فیس ای دی مثل قبل نشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH