تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ در مقایسه با اگزینوس 2100 تا 30 درصد کارآمدتر است

عرضه تراشه اگزینوس 2200 یک رویداد بزرگ برای گرافیک اسمارت‌فون‌ها خواهد بود؛ صنعتی که به سوی کاهش وابستگی به کمپانی‌های ارائه‌دهنده GPU و نه تعامل با برندهای جدید گرایش دارد. پردازنده گرافیکی تراشه پرچم‌دار آینده سامسونگ بر پایه معماری RDNA 2 شرکت AMD طراحی خواهد شد.

این معماری در APUها، کارت‌های گرافیکی و به شکل اصلاح شده در کنسول پلی‌استیشن 5 و سری ایکس‌باکس وان مورد استفاده قرار گرفته است.

اکنون پرسش اساسی این است که معماری جدید چگونه محدودیت‌های توان طراحی حرارتی در تراشه‌های موبایلی را مدیریت خواهد کرد؟ یک شخص خبرچین با شناسه FrontTron@ اعداد و ارقامی را به اشتراک گذاشته که از ارتقاء عملکرد تراشه جدید سامسونگ نسبت به مدل کنونی اگزینوس 2100 حکایت دارند.

حداکثر کارآیی تراشه جدید بین 31 تا 34 درصد بهبود یافته و عملکرد پایدار آن نیز بین 17 تا 20 درصد بهبود خواهد یافت. بایستی توجه داشت که این ارقام بر پایه سخت‌افزار و نرم‌افزار ماقبل نهایی محاسبه شده و برای محصول نهایی احتمالا متفاوت خواهند بود. مقایسه کارآیی GPU موجود در تراشه اگزینوس 2200 با پردازنده گرافیکی آدرنو تعبیه شده در تراشه جدید اسنپ‌دراگون 898 امری دشوار خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها امتیاز تراشه جدید اگزینوس در تست بنچمارک 3DMark Wild Life از تراشه اسنپ‌دراگون 888 به میزان قابل ملاحظه‌ای بیش‌تر خواهد بود؛ اما برای مقایسه عملکرد تراشه‌های اسنپ‌دراگون 888 و اسنپ‌دراگون 898 هیچ‌گونه داده موثقی در دست نیست.

پردازنده گرافیکی AMD از برخی قابلیت‌های منحصربه‌فرد نظیر ردیابی پرتوی پشتیبانی می‌کند. بنابراین عملکرد خام توصیف‌کننده تمام داستان نیست. اکنون فناوری ردیابی پرتوی در کامپیوترهای شخصی پیشرفته و کنسول‌های بازی به یک استاندارد تبدیل شده است. این پدیده امکان کسب تجارب فراوان توسط توسعه‌دهندگان بازی را فراهم نموده است.

2 در مورد “تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ در مقایسه با اگزینوس 2100 تا 30 درصد کارآمدتر است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH