شیائومی 12 لایت یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با نمایشگر کوچک خواهد بود

صنعت تولید گوشی‌های هوشمند طی سالیان اخیر همواره به روند توسعه مداوم خود ادامه داده و استانداردهای این حوزه هز از گاهی دستخوش تغییر می‌شوند. با نگاهی به نمایشگر اسمارت‌فون‌های امروزی می‌توان دریافت که اندازه 6 اینچی برای یک هندست نسبتا کوچک به‌نظر می‌رسد. در حالی‌که دستگاه‌های 4 اینچی تقریبا به‌طور کامل منقرض شده‌اند؛ اما عرضه یک اسمارت‌فون 5 اینچی در سال 2021 نیز پدیده‌ای نادر محسوب می‌شود.

اگرچه بسیاری از کاربران به نمایشگرهای بزرگ علاقه‌مند هستند؛ اما تعدادی از کاربران کماکان استفاده از نمایشگرهای کوچک را ترجیح می‌دهند. برخی کاربران مایل به خریداری اسمارت‌فون‌هایی هستند که بتوانند با یک دست از آن‌ها استفاده کنند. بر اساس اعلام شیائومی این کمپانی چینی قصد دارد تا از یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با نمایشگر کوچک رونمایی کند. این هندست عضوی از خانواده شیائومی 12 به‌شمار رفته و احتمالا شیائومی 12 لایت نامگذاری خواهد شد. البته تا این لحظه هیچ‌گونه اطلاعات یا گمانه‌زنی پیرامون این هندست مطرح نشده است.

نهایتا اکنون گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند اسمارت‌فون پرچم‌دار شیائومی مجهز به نمایشگر کوچک در سال آینده معرفی خواهد شد. به گفته یک وبلاگ‌نویس محبوب در شبکه اجتماعی Weibo، هندست L3 یک پرچم‌د‌ار با نمایشگر کوچک حدودا 6.3 اینچی بوده و برای بررسی بصری آماده شده است. با توجه به اسم رمز L3 می‌توان حدس زد که این دستگاه متعلق به سری شیائومی 12 خواهد بود.

پیش‌تر در خصوص اسمارت‌فون‌های شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12 اولترا گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است. بنابراین گجت جدید احتمالا شیائومی 12 لایت نامگذاری خواهد شد.

شیائومی Civi

بعلاوه اسمارت‌فون شیائومی 12 لایت برخلاف روال معمول با یک تراشه میان‌رده به بازار عرضه نخواهد شد. گزارشات از عرضه این هندست با پردازنده پرچم‌دار سری 8 اسنپ‌دراگون حکایت دارند. این تراشه احتمالا یک مدل شبه پرچم‌دار موسوم به اسنپ‌دراگون 870 خواهد بود. این پردازنده عملکرد بسیار مطلوبی از خود ارائه داده و با وجود مصرف انرژی پایین و تولید حرارت ناچیز، مزایای چشمگیری را برای اسمارت‌فون‌هایی با اندازه کوچک به ارمغان خواهد آورد. بعلاوه این تراشه از نمایشگر با نرخ نوسازی بالا، قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت و نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بالاتر پشتیبانی خواهد کرد. تمامی این موارد عملکرد مطلوبی را برای اسمارت‌فون‌ها رقم خواهند زد.

شیائومی مطمئن است که اسمارت‌فون Mi 6 با نمایشگر کوچک کماکان محصولی ارزشمند به‌شمار می‌رود

شیائومی دارای چندین مدل پرچم‌دار در سری دیجیتالی خود است. با این‌حال در میان کلیه پرچم‌داران سری دیجیتالی کمپانی، شیائومی Mi 6 احتمالا بیش از بقیه دارای ماهیت کلاسیک است. Mi 6 با وجود نمایشگر 5.15 اینچی خود آخرین اسمارت‌فون شیائومی با نمایشگر کوچک به‌شمار می‌رود. شیائومی Mi 6 به‌عنوان یک محصول کلاسیک از سری دیجیتالی شیائومی از زمان عرضه به بازار، توجه تعداد زیادی از کاربران وفادار را به‌سوی خود جلب نموده است.

بر اساس گزارشات مخابره شده توسط پلتفرم‌های معاملاتی دست دوم نظیر Xianyu، قیمت مدل دست دوم شیائومی Mi 6 در مقایسه با شیائومی Mi 8 گران‌تر است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی Mi 6 در سال 2017 عرضه شد؛ اما شیائومی Mi 8 یک سال بعد روانه بازار شد.

مدل دست دوم شیائومی Mi 6 با برچسب قیمتی بیش از 600 یوانی (93 دلاری) در پلتفرم Xianyu به فروش می‌رسد؛ در حالی‌که قیمت‌گذاری شیائومی Mi 8 از 600 یوان (93 دلار) ارزان‌تر است. این 2 هندست با فاصله زمانی بیش از 1 سال از یکدیگر به بازار عرضه شدند. در واقع مدل‌های Mi 6 و Mi 8 به‌ترتیب در آوریل سال 2017 و مه سال 2018 در دسترس مشتریان قرار گرفتند.

اگرچه از عمر اسمارت‌فون Mi 6 بیش از 4 سال گذشته است؛ اما لی جون اخیرا اعلام کرد که این مدل کماکان دارای بیش از 2 میلیون کاربر فعال است. این موضوع موجب طرح گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تصمیم شیائومی برای عرضه یک اسمارت‌فون با ظاهری مشابه Mi 6 شده است.

2 در مورد “شیائومی 12 لایت یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با نمایشگر کوچک خواهد بود”

  1. تولید کنندگان گوشی تو تولیداتشون حتما باید گوشی‌های سایز کوچکتر هم در نظر بگیرند. تعدادی از مردم گوشی‌های سایز بزرگ را نمی‌پسندند. من خیلی‌ها را دیدم که از سایز بیش از ۶ اینچ گوشی‌هاشون عاجز هستند. بیشتر جهت حمل آنها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH