بنچمارک‌های اسنپدراگون 898 کوالکام پیش از رونمایی، منتشر شد

کمی کمتر از یک ماه تا دیدن چبپست بعدی کوالکام فاصله داریم که احتمالاً قدرت بسیاری از بهترین گوشی‌های اندرویدی سال آینده را تامین می‌کند. اما بنچمارک‌های فاش شده برای “اسنپدراگون ۸۹۸ که هنوز معرفی نشده” شروع به انتشار کرده‌اند و به ما می‌گویند که باید انتظار چه نوع عملکردی را داشته باشیم.

اسنپدراگون ۸۹۸ در زمان رقابت شدید با رقبا وارد بازار خواهد شد؛ نه تنها اپل با سری تراشه‌های خود سرعت را برای گوشی‌های هوشمند تنظیم می‌کند بلکه مجموعه پیکسل ۶ گوگل که به تازگی با تراشه‌های Tensor طراحی شده توسط Google معرفی شده است. در بنچمارک‌های پیکسل ۶، تنسور در برابر اسنپدراگون ۸۸۸، چیپست پیشرو و کنونی کوالکام ایستادگی کرد. بنابراین زمانی که اسپندراگون 898 عرضه شود همه نگاه‌ها به سمت آن معطوف خواهد شد.

برخی از اعداد بنچمارک لو رفته از آزمایش Geekbench ۵ دلگرم کننده به نظر نمی‌رسند. همانطور که توسط Wccftech مشاهده شد، نتایج یک تبلت Galaxy Tab S۸ مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ در سایت آزمایشی مورد نمایش قرار داده شد و نتایج از گوشی‌های پیشرو اندرویدی فعلی عقب‌تر بود.

به طور خاص، گلکسی تب اس ۸ مجهز به تراشه‌ای مطابق با مشخصات مورد انتظار اسنپدراگون ۸۹۸، امتیاز تک هسته‌ای ۱۲۱۱ و نتیجه چند هسته‌ای ۳۱۹۳ را ثبت کرد. نتیجه قبلی مطابق با انتظارات مربوط به تراشه آتی کوالکام است، اما تعداد چند هسته‌ای آن پایین‌تر از برخی از دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ است که آزمایش کرده‌ایم.

برای قرار دادن اعداد فاش شده در اوایل سال جاری، گلکسی اس ۲۱ سامسونگ امتیاز تک هسته‌ای ۱۰۴۸ و نتیجه چند هسته‌ای ۳۳۰۲ را منتشر کرد. وان پلاس ۹، یکی دیگر از گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸، به ترتیب نتایج ۱۱۲۶ و ۳۶۱۸ را از آن خود کرد. در مورد پیکسل ۶، امتیازهای ۱۰۲۹ و ۲۶۹۶ را کسب شد که هر دو پس از نتایج منتشر شده در گیک‌بنچ قرار گرفتند، اما امتیازات گیک‌بنچ گوگل تنسور از سرعت تعیین شده توسط تلفن‌های مجهز به اسنپدراگون خارج شد.

قبل از نگرانی، بدانید که دستگاه و پردازنده مورد آزمایش هر دو از قبل عرضه شده‌اند و احتمالاً برای تولید بهترین عملکرد بهینه نشده‌اند. هفته گذشته، Ice Universe اعلام کرد که در نهایت انتظار دارد اعداد گیک‌بنچ ۱۲۰۰ برای تست تک هسته‌ای و ۳۶۰۰ برای تست چند هسته‌ای از اسنپدراگون ۸۹۸ باشد. این اعداد به بهبود عملکرد ۲۰ درصدی که Wcftech در ماه اوت گزارش کرده بود بسیار نزدیک‌تر است.

این اعداد پیش‌بینی‌شده ممکن است نسبت به آنچه که گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ می‌توانند تولید کنند، بهبود یافته باشد، اما تراشه A۱۵ Bionic اپل را تهدید نمی‌کند. در گیک‌بنچ ۵، آیفون ۱۳ امتیاز تک هسته‌ای ۱۶۸۴ و نتیجه چند هسته‌ای ۴۱۲۹ را کسب کرد که بسیار بیشتر است از آنچه اسنپدراگون ۸۸۸ تولید کرده و همچنین بهتر از اعداد پیش‌بینی‌شده اسنپدراگون ۸۹۸ بود. در آزمایش‌های گرافیکی و دنیای واقعی، آیفون ۱۳ همچنین از پرچم‌داران پیشرو اندرویدی که بر روی اسنپدراگون ۸۸۸ اجرا می‌شوند، عملکرد بهتری دارد، بنابراین پردازنده نسل بعدی کوالکام هنوز هم مسیری بزرگ برای صعود دارد.

به زودی خواهیم فهمید که کوالکام چه چیزی را برای گوشی‌های هوشمند سال آینده در نظر گرفته است. این شرکت اجلاس سالانه فناوری اسنپدراگون خود را از ۳۰ نوامبر برگزار می‌کند. این رویدادی است که کوالکام معمولاً سیلیکون برتر خود را برای سال آینده به نمایش می‌گذارد.

به نظر می‌رسد اولین گوشی که احتمالاً از اسنپدراگون ۸۹۸ بهره می‌برد، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ باشد که انتظار می‌رود در فوریه ۲۰۲۲ معرفی شود. شایعه‌ای جدید ادعا می‌کند که همه مدل‌های S۲۲ از اسنپدراگون ۸۹۸ بهره خواهند برد، نه فقط مدل‌های عرضه شده در ایالات متحده.

2 در مورد “بنچمارک‌های اسنپدراگون 898 کوالکام پیش از رونمایی، منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH