آموزش نصب و استفاده از برنامه‌‌های گوگل بر روی گوشی‌های هواوی

در این مطلب روش دانلود و نصب برنامه‌‌های گوگل مانند گوگل پلی توسط برنامه Gspace بر روی گوشی‌های هواوی را به شما آموزش خواهیم داد.

به طور کلی چینی‌ها، روس‌ها و ایرانی‌ها شنیدن جملات “نمی‌شود” و “نمی‌توانند” برایشان معنی ندارد و همواره راه‌های جانبی و غیرقانونی برای رسیدن به اهدافشان ایجاد می‌کنند.

یکی از کلمات نمی‌شود مربوط به گوشی‌های هواوی است، پس از تحریم هواوی توسط آمریکا دیگر “نمی‌شود” از برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل بر روی این گوشی‌ها استفاده کرد. ابتدای مه 2019 تحریم هواوی توسط آمریکا نهایی شد و حدودا از میانه‌های سال 2019 میلادی به بعد، گوشی‌های هواوی بدون برنامه‌های گوگل عرضه شدند.

اما از آنجایی که کار نشد ندارد، مردم چین، روسیه و ایران به دنبال آن بودند که چگونه برنامه‌های گوگل مانند گوگل پلی را در گوشی های هواوی دانلود و نصب کنند. به این منظور راهکارهای مختلفی عرضه شد، راهکارهایی که در آن با نصب برنامه‌های مختلف اجازه دانلود و نصب برنامه‌های گوگل از خود گوگل پلی داده می‌شد.

نصب گوگل هواوی

اما از آنجایی که این راهکارها غیرقانونی بودند، طبیعتا با آپدیت‌‌های هواوی، جلوی این روش‌ها گرفته می‌شد. ضمن اینکه برخی از برنامه‌هایی که برای دانلود و نصب گوگل پلی و دیگر برنامه‌های گوگل عرضه می‌شود، بدافزار هستند و اطلاعات کاربر را به سرقت می‌برند یا گوشی را ویروسی می‌کنند.

راهکارهای قدیمی‌تر

تا چندی پیش برنامه‌های Chat Partner یا Google Installer برای استفاده از برنامه‌های گوگل بر روی گوشی‌های هواوی پیشنهاد می‌شد اما اکثر روش‌ها مانند دو برنامه گفته شده، مسدود هستند و در حال حاضر معتبرترین روش برای دانلود و نصب برنامه‌های گوگل بر روی گوشی‌های هواوی، اپلیکیشن Gspace است.

برنامه Gspace

برنامه Gspace برای دانلود و نصب گوگل پلی و دیگر برنامه‌های گوگل بر روی گوشی‌های هواوی، ترفند جالبی دارد، با نصب این برنامه و اجرای آن یک محیط شبیه‌سازی شده به وجود می‌آید که در آن بیلد نامبر گوشی هواوی از مدلی که در حال حاضر هست به یک مدل قدیمی تغییر می‌یابد. فرض کنید شما گوشی نوا 8 را دارید، با نصب Gspace بیلدنامبر گوشی از نوا 8 به یک مدل قدیمی‌تر که پیش از تحریم‌های آمریکا توسط هواوی ساخته شده است (مانند میت 20) تغییر می‌کند.

این مورد باعث می‌شود نرم‌افزارهای گوگل و خود رابط کاربری فریب خورده و چون میت 20 اجازه استفاده از برنامه‌های گوگل را دارد، گوشی شما نیز این اجازه را به دست می‌آورد. کل ماجرا شبیه به یک کلاهبرداری در یک انیمیشن است، فرض کنید گوشی نوا 8 ماسک میت 20 می‌زد و به دنیای اینترنت وارد می‌شود، حال زمانی که بخواهد وارد گوگل پلی بشود، نگهبان گوگل پلی فریب خورده و فکر می‌کند شما میت 20 هستید و اجازه ورود به شما می‌دهد، به همین راحتی شما می‌توانید گوگل پلی و دیگر برنامه‌های گوگل را دانلود و نصب کنید.

نحوه استفاده از Gspace

نکته مهم آن است که شما تنها در خود برنامه Gspace اجازه دانلود و نصب برنامه‌های گوگل را دارید و نمی‌توانید مثلا گوگل پلی را در محیط رابط کاربری هواوی نصب کنید. به همین دلیل پس از نصب Gspace وارد آن شوید، خود برنامه به شما پیشنهاد می‌کند که سرویس‌های گوگل را درون خود Gspace نصب کنید، شما با انتخاب برنامه‌های مورد نظر وارد گوگل پلی می‌شوید و می‌توانید آن‌ها را در محیط Gspace نصب کنید. سپس با هر بار اجرای Gspace می‌توانید به برنامه‌های گوگل دسترسی داشته باشید.

نصب گوگل هواوی

ضمن اینکه اگر بخواهید از یک بازی یا اپلیکیشنی استفاده کنید که به سرویس‌های گوگل نیاز داشت، کافیست با لمس گزینه به‌علاوه در پایین صفحه آن را به برنامه Gspace اضافه کنید، از آن پس آن بازی یا اپلیکیشن بدون مشکل در برنامه Gspace اجرا می‌شود.

در این روش هر بار وارد برنامه Gspace شوید به مانند زمانی است که از یک گوشی با قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های گوگل استفاده می‌کنید، یعنی می‌توانید تمامی برنامه‌های گوگل را نصب و با یکدیگر سینک کنید اما بیرون از برنامه Gspace شرایط برنامه مانند گذشته است، یعنی اجازه دانلود و نصب برنامه‌های گوگل را در رابط کاربری هواوی نخواهیم داشت.

این راه حل فعلا (در زمان نگارش مقاله) بدون مشکل کار می‌کند و قابل استفاده است اما ممکن است این روش نیز به زودی مسدود شود و راه حل دیگری به جای آن استفاده شود.

4 در مورد “آموزش نصب و استفاده از برنامه‌‌های گوگل بر روی گوشی‌های هواوی”

  1. نصب جداگانه اپ های گوگل فشار مضاعف به گوشی وارد میکنه و راه حل منطقی نیست. تو این اوضاع خرید گوشی هواوی حماقته

    5
    1
    1. این نرم افزار جانبی مال یک سال پبش هست و ایراد زیاد داره مثلا شما داری از دو گوشی استفاده میکنی با یه تنظیمات که فقط برای گوشی اصلی استفاده مبشه و شما در نرم افزار تغییری نمیتونی بدی،مثل vmos و باقیه ماشینهای مجازی و دیگه اینکه شما هم حرف صحیحی میزنید در مورد فشار مضاعف ولی یکم معلومات به روز شده داشته باشی بد نیست و بدونی الان میتونی با دانگرید کردن گوشی مشکل تحریم رو به کلی با گوگل حل کنی به طوری که خود گوگل گوشی رو به رسمیت میشناسه و ایمیل خوش آمد گویی به دستگاه مورد تحریم رو میده بعد گوشی رو آپدیت میکنی و خلاص.البته اگه قرار باشه همه اطلاعات کاملی داشته باشن که حداقل ۴ میلیون فرق گوشی تحریم شده با قبل از تحریم نمیشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH