سری ردمی K50 احتمالا با تراشه Dimensity 2000 به بازار عرضه خواهد شد

جشنواره فروش روز مجردها (11 نوامبر مصادف با 20 آبان ماه) در کشور چین به پایان رسید و اکنون بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون بر کسب‌وکار خود برای ایام باقی‌مانده تا پایان سال تمرکز نموده‌اند. در این میان برخی برندها تا پایان سال 2021 از اسمارت‌فون‌های جدید خود رونمایی خواهند کرد. این شرکت‌ها در حال حاضر مشغول فراهم نمودن تدارکات برگزاری کنفرانس عرضه محصولات جدید خود هستند.

پردازنده‌های پرچم‌دار جدید در 3 ماهه چهارم و 3 ماهه نخست هر سال عرضه می‌شوند. امسال نیز در کنار معرفی تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام شاهد عرضه پردازنده پرچم‌دار Dimensity 2000 ساخت شرکت مدیاتک هستیم. تراشه اسنپ‌دراگون 898 طی سال جاری روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که پردازنده Dimensity 2000 در اوایل سال آینده میلادی به‌طور رسمی عرضه خواهد شد.

در حال حاضر پیرامون تراشه‌های Dimensity 2000 و اسنپ‌دراگون 898 گمانه‌زنی‌های متعددی مطرح شده است. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که تراشه Dimensity 2000 عملکردی همتراز یا حتی بهتر از مدل اسنپ‌دراگون 898 ارائه خواهد داد. Dimensity 2000 یک پردازنده پرچم‌دار پیشرفته با کارآیی کافی جهت رقابت با اسنپ‌دراگون 898 است. این پردازنده برای شرکت مدیاتک به منزله یک نقطه عطف در صنعت به‌شمار می‌رود.

روز گذشته لو ویبینگ؛ مدیرعامل ردمی برای نخستین بار به نام تراشه Dimensity 2000 اشاره کرد. وی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo گفت: “تراشه Dimensity 2000 چیست؟ کلیه افراد به سوال ما پاسخ دهند.” در واقع وی نظر طرفداران گجت‌های شیائومی نسبت به پردازنده پرچم‌دار آینده مدیاتک را جویا می‌شود. اشاره مدیران ارشد به محصولاتی که کمپانی قصد استفاده از آن‌ها را ندارد؛ پدیده‌ای معمول نیست. بنابراین پست اخیر، گمانه‌زنی‌ها در خصوص به‌کارگیری این پردازنده پرچم‌دار در محصولات آینده ردمی را تقویت می‌کند.

ردمی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار متعددی را به بازار عرضه نمی‌کند و سری K محبوب‌ترین مدل‌های پرچم‌دار این برند به‌شمار می‌رود. بنابراین به‌نظر می‌رسد که کمپانی چینی در سری ردمی K50 خود از تراشه Dimensity 2000 استفاده خواهد کرد. همچنین برخی گزارشات نشان می‌دهند که کمپانی در ورژن ارتقایافته گیمینگ ردمی K50 نیز احتمالا از این نیمه‌هادی بهره‌برداری خواهد کرد.

فروش ورژن گیمینگ اسمارت‌فون ردمی K40 هم‌اکنون در جریان بوده و این هندست مجهز به تراشه Dimensity است. با این‌حال عملکرد این تراشه با یک مدل پرچم‌دار واقعی کماکان اختلاف زیادی دارد. بنابراین اسمارت‌فون مذکور برترین گزینه برای گیمرها محسوب نمی‌شود. با این وجود مدل گیمینگ ردمی K50 احتمالا این کاستی را به‌طور کامل جبران خواهد کرد.

مقایسه تراشه‌های Dimensity 2000 و اسنپ‌دراگون 898

بر روی کاغذ، تراشه Dimensity 2000 با اسنپ‌دراگون 898 قابل مقایسه است. هر 2 پردازنده پرچم‌دار دارای معماری مشابهی هستند. CPU تراشه مدیاتک از 1 هسته پردازشی بسیار بزرگ کورتکس X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، 3 هسته بزرگ با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و 4 هسته کوچک با فرکانس 1.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند. بعلاوه تراشه Dimensity 2000 از پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 استفاده خواهد کرد. همچنین این تراشه با استفاده از فرآیند 4 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد.

با بررسی این پارامترها به‌نظر می‌رسد که عملکرد خروجی تراشه Dimensity 2000 در مقایسه با اسنپ‌دراگون 898 مطلوب‌تر خواهد بود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این تراشه به لحاظ بهره‌وری انرژی نیز عملکرد مناسبی از خود ارائه دهد. تراشه Dimensity 2000 موفق به ثبت رکوردهای جدیدی در بنچمارک AnTuTu شده و به امتیاز فوق‌العاده 1002220 دست یافته است. بر اساس برخی گزارشات، امتیاز تراشه اسنپ‌دراگون 898 نیز از مرز 1 میلیون فراتر خواهد رفت.

1 در مورد “سری ردمی K50 احتمالا با تراشه Dimensity 2000 به بازار عرضه خواهد شد”

  1. فکر کنم تراشه مدیاتک رو گوشی های هوشمند شیاومی عملکرد بهتری داره برای همین شیاومی رو استفاده از این تراشه اصرار داره..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH