همه چیز در رابطه با هارددیسک‌های جدید و ۲۰ ترابایتی وسترن دیجیتال

هارد دیسک‌های جدید Ultrastar DC HC 560 و WD Gold از فناوری Western Digital OptiNAND بهره می‌برند؛ وسترن دیجیتال نه یک، بلکه از دو هارد دیسک 20 ترابایتی (HDD) Ultrastar DC HC560 و WD Gold HDD جدید خود رونمایی کرده‌ است.

درایوهای جدید با ظرفیت بالای این شرکت در فرم فاکتور استاندارد 3.5 اینچی عرضه شده و دارای فناوری اختصاصی OptiNAND هستند. OptiNAND درایو فلش جاسازی شده (EFD) INAND Universal Flash Storage (UFS) را با دیسک‌های چرخان سنتی ادغام می‌کند که اجازه می‌دهد در مجموع 20 ترابایت روی 9 بشقاب بسته‌بندی شود که هر بشقاب حاوی 2.2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی است.

در عین‌ حال، هر دو Ultrastar DC HC560 و WD Gold با 20 ترابایت ظرفیت به صورت HDD از ضبط مغناطیسی با کمک انرژی (EAMR)، فناوری HelioSeal برای کاهش کشش هوا بر روی صفحات چرخان و یک محرک سه مرحله‌ای (TSA) استفاده می‌کنند.

سیوا سیورام، رئیس فناوری و استراتژی جهانی وسترن دیجیتال، در یک پست وبلاگی که در ماه اوت سال جاری منتشر شد، بینش بیشتری در مورد این فناوری‌ها ارائه کرد و گفت:

به طور مستمر مرزهای نوآوری را برای بهبود زیرساخت ذخیره سازی مشتریان خود پیش می‌بریم. ما یک سفر خارق‌العاده از نوآوری HDD داشته‌ایم. ما همه چیز را با HelioSeal در سال 2013 تغییر دادیم. اولین بار در سال 2019 هارددیسک‌های ما با کمک انرژی اطلاعات را منتقل کردند. اکنون ما دوباره با فناوری OptiNAND رهبری خواهیم کرد. این معماری زیربنای نقشه راه فناوری HDD ما برای چندین نسل خواهد بود، زیرا انتظار داریم که یک HDD ePMR با OptiNAND در نیمه دوم این دهه به 50 ترابایت برسد.


هاردهای 20 ترابایتی وسترن دیجیتال

اگرچه اکثر کاربران رایانه شخصی به دلیل افزایش سرعت، درایوهای حالت جامد (SSD) را برای ذخیره سازی خود انتخاب کردند، درایوهای (HDD) همراه با نوار مغناطیسی همچنان اغلب برای ذخیره مقادیر زیادی داده استفاده می‌شوند.

در حالی که هارددیسک‌های جدید وسترن دیجیتال دارای همان مقدار فضای ذخیره سازی هستند، موارد استفاده مورد نظر آنها کمی متفاوت است. Ultrastar DC HC560 احتمالاً توسط ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی ابری و در سرورهای کسب‌وکارهای کوچک، سیستم‌های امنیتی کسب‌وکار و دستگاه‌های NAS استفاده می‌شود، در حالی که HDD WD GOLD آن برای مشاغل سازمانی طراحی شده‌ است که بارهای کاری سنگین را برای دوره‌های طولانی انجام می‌دهند.

هارد 20 ترابایتی WD Gold با قیمت 679.99 دلار (حدود 506 پوند) به فروش می‌رسد، در حالی که وسترن دیجیتال هنوز قیمت Ultrastar DC HC560 را اعلام نکرده‌ است، اگرچه نسخه قبلی آن (Ultrastar DC HC550) در حال حاضر با قیمت حدود 400 دلار (حدود 298 پوند) در دسترس است فقط 18 ترابایت فضای ذخیره سازی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH