شیائومی 12 مینی با تراشه اسنپ‌دراگون 870 تائیدیه آژانس 3C چین را دریافت کرد

طی روزهای اخیر گزارشات متعددی در رابطه با اسمارت‌فون‌های سری شیائومی 12 منتشر شده است. در کنار گزارشات مربوط به عرضه پردازنده پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 نسل اول (Gen 1) اخباری پیرامون هندست‌های شیائومی 12 مینی و شیائومی 12 لایت نیز منتشر شده است.

بر اساس گزارشات پیشین، کمپانی شیائومی در تدارک عرضه یک اسمارت‌فون با نمایشگر کوچک است. انتظار می‌رود که اندازه این نمایشگر کوچک کمی بیش از 6 اینچ باشد. با این‌حال اکنون یک دستگاه جدید شیائومی مجهز به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن 1080P موفق به دریافت تائیدیه از آژانس رگولاتوری 3C چین شده است.

با توجه به اندازه نمایشگر گوشی، استفاده از عبارت “مینی” در نام آن بی‌معنا به‌نظر می‌رسد. به لطف استفاده از حواشی بسیار باریک در این دستگاه، یک اسمارت‌فون معمولی 6 اینچی اکنون می‌تواند مجهز به نمایشگر 6.3 اینچی باشد. اندازه کلی یک اسمارت‌فون 6.3 اینچی نیز نبایستی چندان بزرگ باشد. این هندست یک پرچم‌دار با نمایشگر کوچک به‌شمار رفته و کاربران قادر به تعامل با آن از طریق یک دست خواهند بود.

بر اساس اطلاعات گواهی‌نامه 3C، دستگاه جدید دارای شماره مدل 2112123AC است. این گجت از شبکه 5G پشتیبانی نموده و دارای قابلیت شارژ سریع 67 واتی در بستر سیم است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها این هندست از تراشه اسنپ‌دراگون 870 استفاده خواهد کرد.

پوستر پیش‌فروش شیائومی 12 مینی به مشخصات و قیمت‌گذاری این هندست اشاره می‌کند

بر اساس اطلاعات لو رفته، شیائومی 12 مینی دارای یک نمایشگر ساده 6.28 اینچی است. یک شخص خبرچین با شناسه Digital Chat Station نیز پیش‌تر ادعای مشابهی را مطرح کرده بود. پنل جلویی دستگاه دارای یک حفره کروی‌شکل در قسمت مرکزی بوده و پنل پشتی نیز از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه با چیدمان عمودی میزبانی خواهد کرد. ظاهر کلی هندست بسیار مناسب و جذاب به‌نظر می‌رسد.

از جنبه مشخصات داخلی نیز پوستر مذکور نشان می‌دهد که شیائومی 12 مینی با تراشه اسنپ‌دراگون 870 عرضه خواهد شد. این مدل یکی از متعادل‌ترین تراشه‌های موجود در بازار به لحاظ مصرف انرژی و عملکرد محسوب می‌شود. در واقع این تراشه محبوب‌ترین پیکره‌بندی مورد استفاده طی سال جاری به‌شمار می‌رود. همچنین شیائومی 12 مینی از حافظه رم LPDDR5 و حافظه‌داخلی UFS 3.1 استفاده خواهد کرد. این مشخصات موجب می‌شوند تا هندست آینده شیائومی با وجود نمایشگر کوچک خود در طیف محصولات پرچم‌دار طبقه‌بندی شود.

بعلاوه شیائومی 12 مینی به‌همراه یک باتری داخلی 4200 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 50 واتی روانه بازار می‌شود. با توجه به آزمایشات انجام شده توسط شیائومی روی این فناوری برای یک باتری با ظرفیت بیش از 4000 میلی‌آمپرساعت می‌توان حدس زد که باتری هندست ظرف مدت 20 دقیقه یا کمتر به‌طور کامل شارژ می‌شود. همچنین شیائومی 12 مینی از اسپیکرهای دوگانه سه‌بعدی، موتور خطی در راستای محور افقی، NFC و قابلیت کنترل از راه دور در بستر مادون‌قرمز پشتیبانی خواهد کرد. این دستگاه می‌تواند به‌عنوان یک پرچم‌دار واقعی با نمایشگر کوچک قلمداد شود.

شیائومی 12 مینی در 3 مدل مختلف با 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‌داخلی، 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه‌داخلی و 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد. این مدل‌ها به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 3599 یوان (564 دلار)، 3899 یوان (611 دلار) و 4299 یوان (674 دلار) در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. با نگاهی به آمار فروش هندست 4 ساله شیائومی Mi 6 به‌نظر می‌رسد که طرفداران این برند چینی مایل به خریداری پرچم‌دارانی با نمایشگر کوچک هستند. در صورت عرضه پرچم‌دار سری شیائومی 12 با نمایشگر کوچک آیا شما مایل به خریداری آن هستید؟

2 در مورد “شیائومی 12 مینی با تراشه اسنپ‌دراگون 870 تائیدیه آژانس 3C چین را دریافت کرد”

  1. چقد ذوق داشتم وقتی خبرو خوندم ظرفیت باتری رو دیدم انگاری آب سرد ریختن رو من. 4200 خیلی کم نیست برای این گوشی؟؟

  2. شیائومی توازن خوبی بین تراشه اسنپ و مدیذ برقرار کرده درواقع دست کاربر رو برای انتخاب باز گذاشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH