گلکسی زد فولد 4 احتمالا مجهز به 2 دوربین زیر نمایشگر خواهد بود

تا موعد رونمایی از اسمارت‌فون‌های تاشو آینده سامسونگ کماکان چند ماه دیگر زمان باقی مانده است؛ اما اکنون به لطف اظهارات یک شخص خبرچین (به نقل از وبسایت Tron) کاربران به چشم‌اندازی پیرامون مشخصات این هندست‌ها دست یافته‌اند. از آن‌جا که دستگاه‌های تاشو نسل سوم سامسونگ شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به مدل‌‌های پیش از خود بوده‌اند؛ لذا کاربران احتمالا بایستی انتظارات خود از هندست‌های آینده را کاهش دهند.

گلکسی زد فولد 3 با قابلیت پشتیبانی از S Pen و دوربین زیر نمایشگر روانه بازار شد. از سوی دیگر گلکسی زد فلیپ 3 نیز به‌همراه نمایشگر خارجی با اندازه بزرگتر در دسترس مشتریان قرار گرفت. هر 2 هندست در مقایسه با مدل‌های پیشین خود از دوام بالاتری برخوردار بوده و در برابر آب‌خوردگی نیز مقاوم هستند. ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا برای اسمارت‌فون‌های نسل آینده خود تعدادی از ویژگی‌های موجود را اصلاح نموده و چندین قابلیت جدید و عمده را به آن‌ها اضافه نماید.

گلکسی زد فولد 4 مجهز به 2 دوربین زیر نمایشگر خواهد بود

عملکرد دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3 به اندازه نمونه‌های معمولی و استاندارد دلچسب نیست. بنابراین تصمیم احتمالی سامسونگ مبنی بر به‌کارگیری دوربین بهتر در گلکسی زد فولد 4 مایه خرسندی کاربران خواهد بود. این‌بار سامسونگ نه‌تنها در پنل داخلی بلکه در صفحه‌نمایش خارجی نیز از دوربین زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را به میزان کافی اصلاح نموده است؛ تا جایی که دوربین‌های سلفی استاندارد با نمونه‌های زیر نمایشگر به‌طور کامل جایگزین خواهند شد.

همچنین شخص خبرچین ادعا می‌کند که گلکسی زد فولد 4 از سیستم دوربین پشتی پیشرفته‌تر نسبت به مدل نسل فعلی بهره خواهد برد. گوشی‌های سری گلکسی فولد سامسونگ علیرغم قیمت‌گذاری بالای خود فاقد سیستم دوربین همتراز با پرچم‌داران هستند؛ اما با عرضه گلکسی زد فولد 4 این وضعیت احتمالا دستخوش تغییر خواهد شد.

بر اساس شایعات این هندست همانند مدل نسل قبلی خود کماکان از یک باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهد کرد. با این‌حال وزن مدل جدید اندکی کمتر خواهد بود. البته این موضوع تا حد زیادی به تصمیم سامسونگ در خصوص استفاده از ساختار لولایی‌شکل جدید بستگی دارد. همچنین مدل جدید در برابر نفوذ آب و گردوغبار از مقاومت بالاتری برخوردار خواهد بود.

در صورت صحت گزارشات از پیش اعلام شده به‌نظر می‌رسد که کمپانی در صدد کاهش قیمت‌گذاری پایه اسمارت‌فون تاشو آینده خود است. ظاهرا سامسونگ با کاهش هزینه تولید انبوه به‌دنبال دستیابی به این هدف است. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که گلکسی زد فولد 4 جزو برترین هندست‌های سال 2022 خواهد بود.

نمایشگر گلکسی زد فولد 4 احتمالا فاقد حفره کروی برای سنسور زیر نمایشگر خواهد بود

اکنون سامسونگ اطمینان یافته که فناوری دوربین زیر نمایشگر این شرکت برای جایگزینی با دوربین‌های سلفی معمولی آماده شده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این فناوری در هندست‌های بیش‌تری به‌کار گرفته شود. گلکسی زد فلیپ 4 نخستین نامزد جدید برای بهره‌مندی از فناوری دوربین زیر نمایشگر محسوب می‌شود. با این‌حال در خصوص تحقق این سناریو شک و تردیدهایی نیز وجود دارد؛ چرا که تصویری از نمونه اولیه اسمارت‌فون فوق با نمایشگر حفره‌دار نیز منتشر شده است.

گلکسی زد فلیپ 4 همانند گلکسی زد فولد 4 احتمالا از مکانیسم لولایی بهبودیافته، مقاومت بالاتر در برابر نفوذ آب و گردوغبار و ظرفیت باتری مشابه نسل فعلی بهره خواهد برد. همچنین این هندست احتمالا در مقایسه با گلکسی زد فلیپ 3 سبک‌تر خواهد بود.

هیچ‌کدام از اطلاعات فوق جنبه قطعی ندارند؛ اما فرد خبرچین مطمئن است که این ویژگی‌ها در مدل‌های نهایی هندست‌های تاشو آینده سامسونگ به چشم خواهند خورد. این گجت‌ها در چارچوب زمانی مشابه با مدل‌های نسل فعلی یعنی ماه آگوست 2022 عرضه خواهند شد. سامسونگ امیدوار است که فروش هندست‌های تاشو این شرکت در سال 2022 تقریبا 3 برابر شده و از 3.2 به 9.8 میلیون دستگاه برسد.

1 در مورد “گلکسی زد فولد 4 احتمالا مجهز به 2 دوربین زیر نمایشگر خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH