احتمالا تراشه‌های مقرون به صرفه Intel Alder Lake به‌زودی عرضه خواهند شد

در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد پردازنده‌های Alder Lake آینده اینتل در دست نیست، اما اکنون به لطف یک سری جزئیات فاش شده، می‌تواینم نگاه اولیه‌ای به قیمت آن داشته باشیم.

به گفته کاربر توییتر momomo_us@، پردازنده‌های Pentium Gold G۷۴۰۰ و Celeron G۶۹۰۰ در یک خرده فروشی کانادایی مشاهده شده‌اند. تبلیغات این خرده فروشی نشان می‌دهد که پنتیوم گلد ۱۲۳ دلار قیمت دارد در حالی که سلرون ۹۱ دلار قیمت دارد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

اگرچه این تراشه‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن بازار حرفه‌ای‌ها نیستند، اما بازار‌های اداری و معمولی از داشتن پردازنده‌های مقرون به صرفه سود زیادی خواهند برد. به خصوص با توجه به اینکه افشای اطلاعات قبلی قیمت‌های بسیار بیشتری را برای تراشه‌های Core i۹-۱۲۹۰۰K و Core i۷-۱۲۷۰۰K نشان می‌داد.

با این حال، این‌ها هنوز هم تصاویر فاش شده و لو رفته هستند، بنابراین بهتر است تا زمانی که اینتل یک اعلامیه رسمی ارائه کند، صبر داشته باشید.


آیا پردازنده‌های گولد و سلرون جز پردازنده‌های جدید سری Alder Lake اینتل هستند؟

اگرچه این لیست‌ها مستقیماً به پردازنده‌های Pentium Gold G۷۴۰۰ و Celeron G۶۹۰۰ به عنوان بخشی از نام تجاری Alder Lake اشاره نمی‌کنند، برخی نکات قوی وجود دارد که نشان دهنده این موضوع است.

اول از همه، پنتیوم گلد G۷۴۰۰ دارای ۶ مگابایت حافظه کش و سرعت کلاک پایه ۳.۷ گیگاهرتز است. همچنین انتظار می‌رود که G۷۴۰۰ دارای ۲ هسته و ۴ برابر رشته باشد.

در همین حال، Celeron G۶۹۰۰ دارای ۴ مگابایت حافظه کش است که دو مگابایت بیشتر از Celeron G۵۹۰۰ قبلی است و فرکانس پایه آن ۳.۴ گیگاهرتز است. بر اساس هر دوی این مشخصات، آن‌ها به احتمال زیاد نسخه‌های جدید سری Alder Lake هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH