معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌های معمایی که نباید از خواندن آنها غافل شوید

از کتاب­‌هایی که بعد ازخواندن چند صفحه­ اول، انتهای آن را به راحتی حدس می‌­‌زنید خسته شده­‌اید؟ به دنبال کتابی هستید که ذهن شما را مشغول کند و پایان غیرمنتظره­‌ای را رقم بزند؟ پس این مقاله از آی‌تی‌رسان و معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌ های معمایی را از دست ندهید.

بیماری خاموش از الکس مایکلیدیس، یکی از بهترین کتاب‌ های معمایی

در این کتاب خبری از تعقیب و گریز مسلحانه نیست. ما از ابتدای داستان با هویت قاتل آشنا هستیم. آلیسیا برنسون یک عکاس سرشناس است که پنج بار به صورت همسر خود شلیک کرده و او را به قتل رسانده.بهترین کتاب‌های معمایی

رازی که ما به دنبال پرده برداشتن از آن هستیم دلیل این اقدام است. آلیسیا از زمان وقوع این قتل حتی یک کلمه هم صحبت نکرده و حالا که در یک بیمارستان روانی بستری است، یک روانشناس سعی دارد پرده از این راز بردارد حتی اگر به قیمت جان او تمام شود.

دختر گمشده، اثر گیلین فلین

این اثر که از بهترین کتاب‌ های معمایی است، داستان دختری به نام امی را روایت می­‌کند. امی در پنجمین سالگرد ازدواجش به طور مرموزی ناپدید می­‌شود و همه سوءظن­‌ها را به سوی همسرش متمرکز می­‌کند. در طی تحقیقات مردمی و پیگیری­‌های پلیس، همسر امی به مظنون اصلی پرونده تبدیل می­‌شود. اما آیا به راستی او تنها شخصیت تاریک این داستان است؟ بر اساس این کتاب فیلمی با همین نام ساخته شده که یکی از بهترین فیلم­‌ها با پایان شوکه­ کننده است.

گذشته‌­ رازآمیز اثر دونا تارت

این اثر اولین و همچنین یکی از بهترین کتاب‌ های معمایی دونا تارت است. راوی کتاب گذشته رازآمیز، یک دانشجوی جوان به نام ریچارد است. ریچارد و گروهی از دوستانش به شدت تحت تاثیر استاد کاریزماتیک ولی مشکوک خود قرار گرفته­‌اند.بهترین کتاب‌های معمایی با وقوع یک قتل در این جمع دوستانه، این داستان وارد مسیری رمزآلود و تاریک می­‌شود که پایان‌بندی زیبا و غیر منتظره آن شما را شوکه خواهد کرد.

ربکا اثر دافنه دوماریه، از بهترین کتاب‌ های معمایی

این اثر یکی از بهترین کتاب­‌ های معمایی است که منبع الهام بسیاری از کارگردانان بزرگ مانند آلفرد هیچکاک بوده. این کتاب در مورد پیش‌خدمتی است که بعد از ازدواج با یک مرد ثروتمند باید خود را با شرایط جدید وفق دهد. اما داستان به این سادگی نیست و ربکا در ادامه ماجرا متوجه رازهای بزرگی می­‌شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

دختری در قطار اثر پائولا هاوکینز

بر اساس این کتاب، فیلمی با همین نام ساخته شده که یکی از بهترین فیلم­‌های روانشناختی هیجان­‌انگیز است. راشل هر روز صبح و شب با یک قطار مشابه از مقابل خانه‌ای عبور می­‌کند که یک زوج به ظاهر خوشبخت در آن اقامت می­‌کنند.بهترین کتاب‌های معماییهمه چیز به طور طبیعی پیش می­‌رود تا این که یک روز راشل شاهد یک اتفاق شوکه کننده در این خانه است. او نمی­‌تواند این راز را پیش خود نگه دارد و به پلیس گزارش می­‌دهد. ولی آیا راشل فرد قابل اعتماد و صادقی است؟

دختری با نشان اژدها از استیگ لارسن

این اثر یکی از بهترین کتاب‌ های معمایی است. به طوری که دیوید فینچر تصمیم به ساخت یک فیلم بر اساس آن گرفت که از فیلم­‌های خوب در مورد قاتل­‌های زنجیره­ای به شمار می­‌آید.

این کتاب در مورد عضوی از خانواده است که سالها پیش ناپدید شده. ولی این پرونده با پرونده‌‌های قتل و آدم‌ربایی معمولی متفاوت است. این خانواده در یک جزیره کوچک زندگی می­‌کنند و این جنایتکار قطعا یکی از اعضای نزدیک خانواده است.

غریبه‌ها در قطار اثر پاتریشیا های اسمیت

یکی دیگر از بهترین کتاب‌ های معمایی که توجه آلفرد هیچکاک را به خود جلب کرده، غریبه­‌ها در قطار نام دارد. این کتاب داستان دو غریبه را روایت می­‌کند که به طور اتفاقی در قطار با هم آشنا می­‌شوند ولی این آشنایی از چیزی که فکرش را می‌کردند، خیلی پیچیده‌تر می­‌شود.

بهترین کتاب‌های معمایی یکی از آنها پیشنهاد می­‌کند که برای رهایی از مشکلاتشان، همسر شخص مقابل را به قتل برساند و در عوض از او می­‌خواهد پدرش را بکشد.

به خونسردی، اثر ترومن کاپوتی

این کتاب روایتگر قتل چهار نفر از اعضای خانواده هالکوم در کانزاس است. کاپوتی این کتاب را بر اساس یک جنایت واقعی نوشت و برای تکمیل آن شش سال زمان صرف کرد که باعث شد این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌ های معمایی شناخته شود.

کاپوتی در تمامی مراحل در کنار پلیس حضور پیدا کرد و در بازجویی‌ها به خوبی از تمام جزئیات یادداشت برداری کرد که این جزئیات به جذابیت کتاب افزوده.

قتل در قطار سریع‌السیر شرق اثر آگاتا کریستی

همانطور که احتمالا با خواندن این لیست از بهترین کتاب‌ های معمایی متوجه شده­‌اید، ظاهرا قطارها محل خوبی برای وقوع داستان­­‌های جنایی و معمایی هستند. قطار سریع­‌السیر شرق به دلیل سقوط بهمن مدتی پشت برف­‌ها متوقف می­‌شود. در این مدت یکی از مسافران ثروتمند قطار در داخل کوپه به قتل می­‌رسد. کارآگاه پوآرو که از مسافران قطار است؛ باید تا قبل از حرکت دوباره قطار، قاتل را در میان مسافران شناسایی کند.

راز داوینچی اثر دن براون، یکی از بهترین کتاب‌ های معمایی

رابرت لنگدان یک نماد شناس از دانشگاه هاروارد است که برای یک سخنرانی به پاریس آمده. او در حال آماده شدن برای مراسم است که با خبر می‌شود متصدی موزه به طور وحشتناکی به قتل رسیده و نمادهای عجیبی بدن او را پوشانده است.

بهترین کتاب‌های معمایی

او به همراه یک رمزشناس فرانسوی تصمیم به حل معمای پشت این نمادها می‌گیرد تا قاتل را بیابد. در ادامه آنها در می­‌یابند که تنها راز این ماجرا هویت قاتل نیست و اسرار بزرگی برای یافتن وجود دارند.

2 در مورد “معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌های معمایی که نباید از خواندن آنها غافل شوید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH