ویندوز ۱۱ بالاخره یک تغییر بزرگ در منوی راست کلیک ایجاد می‌کند

از آنجایی که ویندوز ۱۱ از زمان عرضه در ماه اکتبر بر روی بسیاری از رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها به‌روزرسانی شده است، کاربران به مرور زمان با آنچه نسخه جدید به ارمغان می‌آورد و فواید آن آشنا می‌شوند.

با این حال، مایکروسافت همان رویکرد را در نحوه به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ در طول سال‌ها اتخاذ می‌کند، با به‌روزرسانی‌های فصلی که به نظر می‌رسد کارایی و عملکرد ویندوز ۱۱ را حتی بیشتر افزایش می‌دهد.

در حالی که برخی منتظر ورود برنامه‌های اندروید به فروشگاه مایکروسافت بازطراحی شده هستند، این شرکت به دنبال راه‌هایی برای بهبود جنبه‌های کنار گذاشته شده از سیستم عامل مانند منوی زمینه جدید است.

این به‌روزرسانی نسبتاً کوچک برای چیزی که ما هر روز از آن استفاده می‌کنیم، می‌تواند یکی از بزرگترین تغییراتی باشد که ویندوز ۱۱ برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

بازسازی منوی زمینه 20 سال است که به تاخیر افتاده!

وقتی در ویندوز ۱۱ راست کلیک می‌کنید، به منویی می‌روید که از قبل بهبود یافته است، با نماد‌های مفید و گزینه‌های جدید برای کاهش زمان انجام کار‌های مورد نظر شما.

با توجه به گزارش‌های Windows Latest، به‌روزرسانی‌های اخیر Insider Build در این مورد بیشتر بهبود می‌یابد، با یک گرادیان آبی‌تر برای گزینه‌های برجسته شده، در کنار دستورات بهتر برای زمانی که مثلاً روی یک فایل ذخیره شده یا پوشه راست کلیک می‌کنید.

برنامه‌های شخص ثالث در طول سال‌ها به شما این امکان را داده‌اند که دستوراتی را در منوی زمینه اضافه یا حذف کنید. CCleaner برای این کار خوب عمل می‌کند، اما رابط کاربری جذابی را ندارد. همچنین حذف برخی از دستوراتی که به سختی با ویندوز سازگاری دارند بدون اختصاص یک شب به این کار، بسیار چالش برانگیز است.

اما تلاش‌های مایکروسافت در سایر زمینه‌ها با ویندوز ۱۱، مانند نسخه جدید Paint و Snipping Tool، در کنار ویژگی جدید Focus، به ما می‌گوید که این شرکت آگاه است که برخی ویژگی‌ها پا به سن گذاشته‌اند و نیاز به تغییر دارند.

منوی زمینه نشانه خوبی است مبنی بر اینکه مایکروسافت می‌خواهد رابط کاربری ویندوز را به صورت کلی و عمیق به‌روزرسانی کند. در حالی که راه طولانی در این زمینه وجود دارد، به خصوص برای کاربران قدرتمند و برنامه‌هایی مانند دیسک منیجر که به ارتقای بزرگی نیاز دارند، مایکروسافت در حال ایجاد زمینه برای آینده‌ای دلگرم‌کننده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH