ایرپادز نسل 3 اپل در صورت خرابی به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست!

تیم iFixit اخیرا فرآیند کالبدشکافی ایربادهای جدید شرکت اپل با نام ایرپادز نسل 3 را به پایان رساند. بر اساس اعلام مهندسان iFixit، ایرپادز نسل 3 اپل به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست.

این موضوع بدان معناست که کاربران در صورت از کار افتادن محصول صرفا بایستی آن‌را دور بیندازند. ایربادهای جدید اپل ابدا قابل تعمیر نیستند. با توجه به کالبدشکافی انجام شده، قطعات ایرپادز 3 شامل کابل‌ها، تراشه‌ها و باتری‌ها همچنان از معماری ساندویچی استفاده می‌کنند.

باتری از طراحی منحصربه‌فرد شاخه‌ای بدون لحیم‌کاری استفاده می‌کند. این موضوع اتصال مطمئن باتری به مدار را تضمین می‌کند؛ بنابراین قابلیت تعمیرپذیری نسبتا بالایی دارد. متاسفانه قابلیت تعمیرپذیری ایرپادز 3 صرفا به همین مورد محدود است.

هنگام کالبدشکافی ایرپادز نسل 3 اپل بایستی مراقب کابل‌های داخلی حساس آن بود. اعمال فشار بیش از حد هنگام بازگشایی بدنه دستگاه به احتمال فراوان موجب شکستگی پوسته آن خواهد شد. بنابراین در صورت بروز شکستگی، ترمیم و تعمیر پوسته ایرپادز 3 مستلزم تلاش فراوان خواهد بود.

همچنین اپل به منظور اطمینان از استحکام و یکپارچگی پوسته ایرپادز نسل 3 کماکان از چسب درزگیر استفاده کرده است. بنابراین وارد نمودن گیره مخصوص درون شکاف بدنه هنگام کالبدشکافی نیازمند اعمال فشار بسیار زیادی خواهد بود. این موضوع بزرگ‌ترین مشکل در زمینه تعمیر دستگاه به‌شمار می‌رود. باقی‌مانده چسب قدیمی و شکاف‌های آسیب‌دیده، فرآیند مونتاژ مجدد را به شدت دشوار می‌کنند. حتی در صورت اجرای فرآیند کالبدشکافی با دقت بسیار بالا نیز به منظور اطمینان از چسبندگی مناسب قطعات بدنه بایستی چسب قدیمی را پاک کرده و از چسب جدید استفاده کنید.

ایرپادز نسل 3 اپل امتیاز تعمیرپذیری 0 از 10 را کسب کرد

بنابراین تعجب‌آور نیست که تیم iFixit برای ایرپادز 3 اپل امتیاز تعمیرپذیری 0 از 10 را در نظر گرفته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت رسمی اپل هزینه تعویض قطعه گوشی ایرپادز 3 به 549 یوان (86 دلار) می‌رسد. بعلاوه هزینه تعویض کیس شارژ نیز برابر با 479 یوان (75 دلار) است. این مبلغ حتی از هزینه خریداری یک ست جدید از ایرفون‌ها نیز گران‌تر است. بنابراین کاربران هنگام استفاده از ایرپادز نسل 3 بایستی دقت زیادی به خرج داده یا اشتراک خدمات +Apple Care را خریداری نمایند؛ چرا که در غیر این‌صورت متحمل هزینه هنگفتی خواهند شد.

ایرپادز 3 مجهز به یک آمپلی‌فایر با طیف دینامیکی بالا و یک میکروفون است. توری آکوستیک تعبیه شده روی میکروفون به کاهش صدای باد کمک می‌کند. همچنین ایرپادها مجهز به یک کدک گفتاری برتر موسوم به AAC-ELD هستند. این کدک نویدبخش کیفیت صدای فول اچ‌دی جهت برقراری ارتباط واضح و طبیعی برای تماس‌های فیس‌تایم است. بعلاوه این گجت‌ها مجهز به تراشه H1، گواهی حفاظتی IPX4 در برابر نفوذ مایعات و فناوری دالبی اتموس هستند. از جنبه کیفیت شارژدهی باتری نیز کاربران قادر به گوش دادن به موسیقی برای مدت حداکثر 6 ساعت خواهند بود. با این‌حال در صورت استفاده از کیس شارژ، مدت زمان پخش موسیقی به حداکثر 30 ساعت ارتقاء خواهد یافت. همچنین با شارژ کردن 5 دقیقه‌ای ایرپادز 3 انرژی مورد نیاز برای پخش حدودا 1 ساعته صدا فراهم خواهد شد.

1 در مورد “ایرپادز نسل 3 اپل در صورت خرابی به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH