آیا افزایش گرافیک بازی‌های آنلاین باعث بالا رفتن مصرف حجم اینترنت بازی می‌شود؟

در این مطلب بررسی خواهیم کرد که آیا افزایش سطح گرافیک بازی آنلاین یا رفرش‌ریت صفحه باعث افزایش مصرف حجم اینترنت می‌شود یا خیر؟

لازمه اجرای بازی‌های آنلاین، یک سخت افزار و یک ارتباط اینترنت مناسب است، سخت افزار بازی یک سیستم دسکتاپ، لپ‌تاپ یا تلفن همراه و کنسول بازی است، تهیه سخت افزار بازی هزینه بالایی دارد اما این هزینه یک بار پرداخت می‌شود و سپس بسته به قدرت سخت افزاری که خریداری کرده‌اید در دوره یک تا چند ساله دیگر نیازی به سخت افزار گیمینگ نخواهید داشت.

اما ارتباط اینترنتی از آن مواردی نیست که یک بار برایش هزینه کنید و دیگر کاری با آن نداشته باشید. اینترنت می‌تواند به صورت وای‌فای یا دیتا تامین شود اما حجم بسته خریداری شده و میزان مصرف بازی شما تعیین می‌کند که بسته اینترنت تا چه زمانی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

این روزها که نسل جوان و نوجوان علاقه زیادی به انجام بازی‌های اینترنتی پیدا کرده‌اند، تامین هزینه اینترنت و حجم مورد نیاز برای بازی به یک چالش میان والدین و فرزندان تبدیل شده، حتی افرادی که دستشان در جیب خودشان است نیز برای صرفه جویی در هزینه‌ها به دنبال راهی برای کنترل مصرف اینترنت هستند و در این مسیر کاهش حجم مصرفی بازی‌های گیمینگ می‌تواند یک عامل تعیین کننده برای صرفه جویی در هزینه‌ها باشد.

مصرف اینترنت بازی

به همین دلیل است که کاربران همواره به دنبال آن هستند که حجم مصرفی بازی‌های مختلف را بیابند و بر همین اساس برای مصرف روزانه گیمینگ خود سقفی تعیین کنند. ما پیش‌تر در خصوص حجم مصرفی بازی‌های آنلاین مطلبی جامع منتشر کرده‌ایم و در آن حجم مصرفی بازی‌های موبایلی، رایانه‌ای و کنسولی را برای شما نوشته‌ایم.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

اما یکی از سوالاتی که همواره ذهن مخاطبان را درگیر کرده و فراوان از ما پرسیده می‌شود آن است که افزایش آیا کاهش گرافیک بازی بر روی حجم مصرفی اینترنت تاثیر دارد؟

خیر، افزایش و کاهش سطح گرافیک بازی در تنظیمات باعث افزایش مصرف اینترنت نمی‌شود. در بازی‌های آنلاین شما دیتای بازی را دانلود و نصب کرده‌اید، گرافیک بازی یکی از مهم‌ترین دیتاهای نصب شده است و در طول بازی هیچ دیتایی در بخش گرافیک بازی دانلود نمی‌شود. به همین دلیل اگر در بازی گرافیک در پایین‌ترین سطح یا بالاترین سطح باشد هیچ تفاوتی ندارد و هیچ دیتای اضافه‌ای دانلود نمی‌شود، در نتیجه حجم اینترنتی برای گرافیک بازی افزایش پیدا نمی‌کند.

رفرش‌ریت بازی باعث افزایش مصرف اینترنتی می‌شود؟

بله، شاید کمی عجیب به نظر برسد زیرا فکر می‌کنیم که رفرش‌ریت تنها به نمایشگر بستگی دارد اما اینگونه نیست. رفرش‌ریت بالا باعث می‌شود کنش‌ها و واکنش‌های شما در بازی آنلاین افزایش پیدا کند، به این ترتیب دیتای بیشتری میان شما و سرور بازی رد و بدل می‌شود و در نتیجه میزان مصرف اینترنت افزایش پیدا می‌کند.

مصرف اینترنت بازی

البته این بدان معنا نیست که افزایش رفرش‌ریت، موجب دو یا چند برابر شدن حجم مصرفی می‌شود، بلکه در رفرش‌ریت بالا حجم مصرفی نسبت به رفرش‌ریت پایین شاید حدود 10 تا 30 درصد بیشتر باشد که تاثیر محدودی در حجم مصرفی بازی شما می‌گذارد.

چرا افزایش سطح گرافیک بازی باعث افزایش مصرف اینترنت من شده است؟

بسیاری ادعا دارند که با افزایش سطح بازی، میزان مصرف حجم اینترنت آن‌ها افزایش پیدا کرده است، این اتفاق در بازی‌هایی مانند پابجی و کالاف دیوتی موبایل بیشتر اتفاق می‌افتد. دلیل این اتفاق آن است که با افزایش لول گرافیک بازی، معمولا میزان رفرش‌ریت نیز افزایش پیدا می‌کند و این رفرش‌ریت است که باعث می‌شود کمی حجم مصرفی اینترنت شما افزایش پیدا کند.

بهترین گوشی بازی

همچنین بسیاری از گوشی‌های جدید گیم‌لانچر دارند و در تنظیمات گیم‌لانچر به صورت پیشفرض درج شده که با شروع بازی، رفرش‌ریت صفحه افزایش پیدا کند که چنین اتفاقی باعث افزایش حجم مصرفی اینترنت می‌شود، اما همانطور که پیش‌تر گفتیم، رفرش‌ریت حجم اینترنت را به مقدار کمی افزایش می‌دهد و تنها افرادی که بر روی حجم مصرفی خود وسواس پیدا کرده‌اند متوجه اختلاف حجم مصرفی با فریم‌ریت پایین و بالا می‌شوند.

5 در مورد “آیا افزایش گرافیک بازی‌های آنلاین باعث بالا رفتن مصرف حجم اینترنت بازی می‌شود؟”

  1. خو الان من روزی 4 الا 5 و نیم بازی میکنم گرافیک بازی و فیریم تصویر رو medium هست حالت مولتی و بتل و رنک و بتل زامبی رو رو وسط گزاشتم الان بگید مصرف نت من چقد میشه

    1. سعید صانعی

      سلام، به طور دقیق نمیشه گفت، این ارقامی که ما میگیم حدودی هست و شرایط بازی دخیل هست
      ولی کالاف عموما بین 50 تا 100 مگ مصرف داره

  2. من یه گیگ اینترنت خریدم باید تو سه روز تمکن می شد اما گرافیک بازی رو کردم رو حالت مکس از حالت اولترا تو ده دقیقه نتم تموم شد پابجی نیو استیت هم بازی می کنم

  3. من حرف شما رو قبول ندارم، شاید شما بصورت پاره وقت یا کوتاه مدت بازی می کنید، خب حجمی مصرف نکردید، اما وقتی به چند ساعت برسه و حجمهای گران اینترنت هم مثل آب سد، کم بشوند، متوجه می شوید که اصلا هم مقدارش کم نیست… مثلا در مدت کوتاه چند روز، 30 گیگ 0 بشود و باز هم و باز…. این اصلا کم نیست، با این قیمتها… شما مثل اینکه وضعت خیلی توپه…

    8
    2
    1. سعید صانعی

      دوست عزیز من گفتم که حدود 10 تا 30 درصد به مصرف شما اضافه می‌شود، حالا این میزان بسته به مصرف شما میتونه زیاد یا کم باشد ولی همه مثل شما گیمر حرفه‌ای نیستند که بخواهد زمان زیادی برای بازی صرف کنند و این حجم در طولانی مدت براشون زیاد حساب بشه

      1
      8

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH